Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är något (troligen brandvarnare) som piper ute i trapphuset och har så gjort sen igår. :arghh: Och nej, jag har inte gjort något åt det eftersom jag icke äger en stege.
 
Två till en vägar. Det ligger en snigel ett par bilar framför. Bilarna emellan startar omkörning något snabbare än snigeln och så fort de kommit om snigeln så lägger de sig framför snigeln i samma snigeltempo. Det är knappt att man kommer om orginalsnigeln och även om man gör det så har man ändå sniglar framför sig. Vad i helvete är så jävla svårt? Backspegel? Gasa

Originalsnigeln :rofl:
(Håller med om allt)
 
Och att jag nu tack vare tråden om sjukhusmat inte kan sluta fundera på kycklinggryta med rabarber...en del av mig vill tro att det inte smakar så jävligt som det verkar? Det stör jag mig också på :crazy:

Och efter lite googling hittade jag även en sådan gryta där man också tillfört bacon...BACON...kyckling och rabarber??
Kyckling och rabarber?
Låter härligt! Rabarber är syra. Min invandrarelever har berättat att de använder rabarber istället för citron i en del rätter. Fisk och rabarber t.ex.

Har inte kommit mig för att testa men en vacker dag så....:D
 
Kyckling och rabarber?
Låter härligt! Rabarber är syra. Min invandrarelever har berättat att de använder rabarber istället för citron i en del rätter. Fisk och rabarber t.ex.

Har inte kommit mig för att testa men en vacker dag så....:D

Alltså ju mer jag tänker på det, desto lättare känns det , kanske inte är så farligt ?
En vän till familjen såg min nattliga fundering ang. det och föreslog att få bjuda på det till middag...okejrå? :rofl:
Men fasen inte med bacon i! Någon måtta får det vara! :cool:
 
Alltså ju mer jag tänker på det, desto lättare känns det , kanske inte är så farligt ?
En vän till familjen såg min nattliga fundering ang. det och föreslog att få bjuda på det till middag...okejrå? :rofl:
Men fasen inte med bacon i! Någon måtta får det vara! :cool:
Det kan kollidera när man så starkt förknippar något med dessert och sötsaker.

Ungefär som chokladkycklingen avkomman gör. Känns jätteskumt men är fantastiskt. Några rutor riktigt mörk choklad i såsen. :d :d
 
Kyckling och rabarber?
Låter härligt! Rabarber är syra. Min invandrarelever har berättat att de använder rabarber istället för citron i en del rätter. Fisk och rabarber t.ex.

Har inte kommit mig för att testa men en vacker dag så....:D
Rabarberchutney är ju gott.:)

Så varför inte en gryta/sås med liknande smak?
Nu äter jag visserligen inte kyckling så kan inte riktigt säga om den kombinationen är värre.
Men t.ex. kokkött av nöt kan jag tänka mig är ok
 
Det kan kollidera när man så starkt förknippar något med dessert och sötsaker.

Ungefär som chokladkycklingen avkomman gör. Känns jätteskumt men är fantastiskt. Några rutor riktigt mörk choklad i såsen. :d :d
Choklad och apelsinkyckling...? :D (det låter faktiskt inte så farligt...beroende på kryddning i övrigt då, förstås. Färdig Kycklingkrydda är nog ingen höjdare till :rofl:
 
På att min sambo säger " korv OCH stroganoff" :cautious:
Nooo! :arghh::arghh:

På att intyget som min läkare skrev till TFF och skickade till mig inte har kommit än (så jag kan läsa igenom och skicka till dem...) hon är världens bästa och vi skrev det mer eller mindre tillsammans så jag vet att hon har skickat det till mig...jag gissar att det "råååkar" ha kommit bort i postgången.:devil::arghh:
 
Kyckling och rabarber?
Låter härligt! Rabarber är syra. Min invandrarelever har berättat att de använder rabarber istället för citron i en del rätter. Fisk och rabarber t.ex.

Har inte kommit mig för att testa men en vacker dag så....:D
Fast fisk och rabarber kan vara gott, en granne till mig bjöd på det, helt okej mat. Kyckling och rabarber i gräddsås är vedervärdigt. VEDERVÄRDIGT. Det ser verkligen ut som något som kommit upp igen också....:cautious:
 
Rättar mig själv. 27 hashtags skrev hen just nu på fb. Men varför????:arghh::arghh::arghh::rage:
Det hänger väl med från Instagram?

Men jag håller med, det är skittjatigt. Eftersom jag är flitig på fb använder jag Insta bara för familjen, jag tycker det är tröttsamt med folk som hela tiden lägger upp samma bild - med hashtaggar - på båda ställena.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
154
· Visningar
6 813
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 967
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 078
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 216
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp