Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en ny variant som jag inte stött på . Var händer det?
Det hände oss på Max igår - vi beställde i automat, satte oss och väntade på att vårt nummer skulle komma upp. När sambon gick för att hämta var en snubbe på väg bort med vår mat :mad: Och under den tiden vi satt där gjorde samma gäng med snubbar om det flera gånger så verkar som om dom satt det i system :down:
 
Det hände oss på Max igår - vi beställde i automat, satte oss och väntade på att vårt nummer skulle komma upp. När sambon gick för att hämta var en snubbe på väg bort med vår mat :mad: Och under den tiden vi satt där gjorde samma gäng med snubbar om det flera gånger så verkar som om dom satt det i system :down:
Visar man inte upp lappen med numret?
 
Visar man inte upp lappen med numret?
Nä, du bara går fram och hämtar din bricka (på brickan står nummer så du själv kan ha koll) och ingen kollar att du tar rätt bricka/att du har betalat eftersom du betalar i automat för att ens få ett nummer. Så antar att det liksom andra vara oviktigt för restaurangen - någon har ju redan betalat.
 
Nä, du bara går fram och hämtar din bricka (på brickan står nummer så du själv kan ha koll) och ingen kollar att du tar rätt bricka/att du har betalat eftersom du betalar i automat för att ens få ett nummer. Så antar att det liksom andra vara oviktigt för restaurangen - någon har ju redan betalat.

MEN !!! sa ni inte till? något borde de väl göra ändå, usch jag gillar inte max, har alltid upplevt att servicen på de ställena är usla.
 
MEN !!! sa ni inte till? något borde de väl göra ändå, usch jag gillar inte max, har alltid upplevt att servicen på de ställena är usla.
Vi sa bara till snubben som var på väg med vår mat, vi fattade inte förrän efter ett tag att snubbarna höll på så och då var det inge riktigt läge. (Och jag är så dum och naiv att jag inte vill tro på att folk gör så - så jag var lite paff alltså :o)

Fast jag skulle iofs kunna maila nu för att påtala problemet :)
 
Vi sa bara till snubben som var på väg med vår mat, vi fattade inte förrän efter ett tag att snubbarna höll på så och då var det inge riktigt läge. (Och jag är så dum och naiv att jag inte vill tro på att folk gör så - så jag var lite paff alltså :o)

Fast jag skulle iofs kunna maila nu för att påtala problemet :)

Skulle jag absolut göra polisanmäl - det är ju fasiken stöld!!! :rage:
 
Det kom ett mejl till alla anställda att en viss åtgärd var utförd för att vi anställda ska kunna kontrollera en sak. Den vissa åtgärden tycks inte vara utförd hos mig för jag kan inte utföra kontrollen :mad:
 
Stör mig på att jag verkar trigga vissa män på nåt vis, vet inte riktigt vad det är eller på vilket sätt (alltså vad det är som går igång) men nåt är det. De säger ingenting men bemötandet blir annorlunda -min egen hjärna tolkar det som att de "mäter upp mig" för att veta hur de ska bemöta mig framåt. Som sagt, det är inget uttalat men jag får denna känsla då och då i mötet med vissa (de tittar väldigt uppifrån och ner, och verkligen RAKT PÅ), senast idag när jag träffade en ny person jag ska jobba en del med.

För att förtydliga - de är alltså inte otrevliga på nåt sätt utan är bara väldigt öppna att läsa. Det som stör mig är att jag inte vet vad det är som utlöser det eller vad det betyder.
 
Just nu stör jag mig på messenger, skulle dra en bild från en mapp på datorn till en aktiv konversation, nä då blir bilden automatisk skickad till en icke aktiv konversation trots att jag släppte bilden i rätt konversation.... tur det var en oskyldig bild, men kunde ju varit något som ingen annan än den i den aktiva konversationen var menad att se. :eek:
 
Att ingen vill lyssna på mitt patetiska ångestgnäll :arghh::arghh: Har förvisso full förståelse för det men det är frustrerande ändå.
 
Stör mig på att jag är förkyld och att snoret sitter fast mitt i näsan. Går inte att snyta ut och går inte att dra in heller. Så jag får inte luft
 
Alla dessa "tagga en person som..." och "tagga den första du får upp på A så måste hen..." på facebook och instagram.
Hela mitt jäkla flöde på fb är fullt av sånna. Jag fattar verkligen inte det roliga med att tagga folk i massa skit. Och jag kan inte sluta att följa alla som taggar/taggas i sånt för att slippa se det, för då blir det dels nästan inget kvar och så missar jag det lilla vettiga som skrivs mellan de där bilderna. Jag vill liksom se vad folk delar med sig av för bilder och tankar från sina egna liv, inte hur många personer dom kan tagga i meningslösa bilder :rage:
 
Att pendelparkeringarna (gäller flera parkeringar i göteborg och omnejd) de är alltid fulla vid 8! Möter ofta andra bilar som oxå får vända. Måste man vara extremt morgonpigg för att få parkering, eftersom jag fixar i stallet innan jag åker och går jag ändå upp vid 6 - för att kunna njuta lite av några timmar i dagsljus på em. Orkar inte gå upp 5 :arghh: nu får jag åka till nästa parkering - ja det är bara ca 5-10min extra i tid men så himla retligt och hur var det - de ville att man skulle köra bil mindre? känns nästan som man passerat gränsen för när man kan ta bilen hela vägen till jobbet istället ... :p klagar man hos västtrafik hänvisar de till att det är Göteborgs stad som har hand om parkeringarna - gissar att dessa jag använder är min kommuns ansvar dvs ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
171
· Visningar
7 968
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 011
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 089
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 251
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp