Jultråden 2020

Har idag kapat en liten minigran och tagit in gran- och tallris. Årliga insatsen för att hålla granen i schack. :p En liten gran med ljusslinga i en korg vid trappen samt ris i urnor inne. Älskar att plocka in naturmaterial. 💚 Får bli fler turer så jag får ihop till grangrenarna som ska ligga framför verandatrappen samt i balkonglådor med ljung.
 
Mina julstrumpor är klara 😁
IMG_20201122_174015.jpg
 
Nästa år tänker jag att jag ska dekorera vår öppna spis i den nya lägenheten med julpynt och kanske granris eller liknande. Det går inte att elda i den men känns ändå som en jättefin detalj i lägenheten.
 
Alltså Annas pepparkaksglass 😍 hittade inte den förra året. Ikväll blev det den och glögg med massa russin o lite hel mandel 😍 får se om jag orkar städa o pynta i veckan. Har bytt till röda handdukar, julsängkläder och tagit in mina röda sammetsgardiner och adventssljusstakarna. En granne har uppe alla sina nu, så klassiskt och fint när man kommer hem sent från stallet ❤
 
När jag kom hem från Sverige igår möttes jag av en lägenhet full av ljus samt en vacker julbukett på bordet. Det var min fantastiske sambo som tjuvstartat lite och satt upp ljusslingorna både ute och inne för att det skulle vara fint tills jag kom hem :love: :love::love:

1.jpeg
 
I helgen blir det till att sätta upp julgardiner och lite pynt, julgranen får vänta lite till.
Ska sova hos morföräldrarna mellan torsdag och fredag, då ska vi fixa krans till dörren, baka lite småkakor och alla former av saffransbullar (vi brukar sätta 3 degar och göra massor i olika former). Måste även planera in en till övernattning där ute för att fixa maten, lite hemgjord leverpastej, janson och annat man kan fixa i förväg!
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 406
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 667
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp