Bukefalos 28 år!

Jultråden 2020

I helgen vill jag börja jula till det rejält. Sätta upp ljusslingor, och titta på vår utebelysning som ska bli inkopplad i morgon! Kanske baka lite pepparkakor? Köpte en påse kryddblandning till medeltida pepparkakor i somras så den har man ju väntat ett tag på att använda. :laugh:
Smygstart med juligt bäddset (naturmotiv, ej tomtar :p) och en lysande stjärna i barnets rum.
 
I helgen vill jag börja jula till det rejält. Sätta upp ljusslingor, och titta på vår utebelysning som ska bli inkopplad i morgon! Kanske baka lite pepparkakor? Köpte en påse kryddblandning till medeltida pepparkakor i somras så den har man ju väntat ett tag på att använda. :laugh:
Smygstart med juligt bäddset (naturmotiv, ej tomtar :p) och en lysande stjärna i barnets rum.

Vad innebär medeltida pepparkakor? Vad skiljer dem från nutida? Låter spännande!
 
Beställt en stor julpyssellåda och lite annat pyssel. En aktivitet vi har i vår julkalender är att göra egna julkort och skicka. Gjorde det förra året också och det känns ännu mer viktigt i år eftersom vi inte kommer träffa våra äldre släktingar som vanligt.
 
20201113_202915-01.jpeg

En av mina julstjärnor, bägge är röd-vit spräckliga :love:
Hade tänkt ha dem i fönstret men kom på för sent att fönsterbrädorna är för smala :cautious: så de står där de står än så länge.
 
Blir inte så mycket julpynt här eftersom vi ska flytta och börja packa ner alla saker i lägenheten i mellandagarna. Då känns det liksom onödigt att sätta upp massor av saker blir nog mycket att packa ändå. Känns iallafall som världens bästa julklapp jag och min sambo har gett oss själva med nya lägenheten. :):love: Imorgon ska jag iallafall göra lussekatter,trådsaffran har legat i sprit sen igår,lyxadetill det med hela tre gram eftersom jag älskar saffranssmaken. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 619
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 158
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
262
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 108
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp