Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hemma hos en person där det luktade väldigt mycket bensin när man kom in i hallen. Personen sa i förbifarten att de hade mycket drivmedel lagrat i garaget som satt ihop med huset. Jag tänker att det är ohälsosamt att lukten kommer in. Är det oförskämt att säga att jag kände det? Eller ska jag bara låta det vara?

Tänker om det är något de inte känner själva…
 
Var hemma hos en person där det luktade väldigt mycket bensin när man kom in i hallen. Personen sa i förbifarten att de hade mycket drivmedel lagrat i garaget som satt ihop med huset. Jag tänker att det är ohälsosamt att lukten kommer in. Är det oförskämt att säga att jag kände det? Eller ska jag bara låta det vara?

Tänker om det är något de inte känner själva…
Jag skulle ha sagt något spontant när jag var där, men inte brytt mig om att ta upp det efteråt.
 
Funderar på vilka teman man ska dekorera/inreda med (tänk små stilleben/vinjetter) såhär års. Det är ju dags för jultemat att åka ut men för tidigt för all-out vårinspirerat. Inspiration från naturen känns…mindre tilltalande just nu. En handfull lera och lite dött gräs på konsolbordet? :/
Låna boken Flora Supersum på närmaste bibliotek och låt dig inspireras :love:
 
Jag har precis börjat med groddar och sitter nu på amazon och vill beställa ytterligare 6 burkar, för vitlöksgroddarna blir ju inte klara förens efter 7 dagar, så då måste man såklart ha burkar för alla dessa dagar, ellerhur?
Min sambo blir tokig på mig... Jag vet inte ens om jag tycker om dessa groddar och ÄNDÅ sitter jag och planerar hur vår framtid med dem ska se ut...
 
Hur det här med riktad reklam fungerar 🤔
Jag får hela tiden reklam för Zyn (jag har aldrig sökt på det eftersom jag inte snusar) och gröna frysta ärtor på Ica Maxi i Nyköping (jag hatar gröna ärtor och bor i Gävleborgs län). O_o
 
Vad grannen använder för verktyg som låter så fruktansvärt mycket. Känner inte igen ljudet från när pappa hjälpte mig renovera.
 
Att det kan vara så svårt för normalfungerande att förstå att vi med diagnoser kan bli så dränerande på energi bara av att någon annan är hemma även om det är en person man valt att leva med.
 
Hur andra ensamma vuxna gör för att ha råd med dyra saker? Ungefär hälften av min lön går till räkningar+pensionsspar, sen kommer mat till mig och katterna, förbrukningsvaror, bränsle och en del på hobby. Det som blir över lägger jag på ett sparkonto som innan jag hinner komma upp i en "lagom" summa för buffert + att köpa något blir uppätet av veterinärkostnader och bilreparationer. Att göra mig av med katterna och bilen är liksom inget alternativ. Den enda hobbyn jag har just nu som kostar är att sy och kan jag inte lägga några pengar alls på tyg så förlorar jag den glädjen. Jag har det bra och är "trygg" ekonomiskt så länge det inte händer något drastiskt men sen då?
 
Hur andra ensamma vuxna gör för att ha råd med dyra saker? Ungefär hälften av min lön går till räkningar+pensionsspar, sen kommer mat till mig och katterna, förbrukningsvaror, bränsle och en del på hobby. Det som blir över lägger jag på ett sparkonto som innan jag hinner komma upp i en "lagom" summa för buffert + att köpa något blir uppätet av veterinärkostnader och bilreparationer. Att göra mig av med katterna och bilen är liksom inget alternativ. Den enda hobbyn jag har just nu som kostar är att sy och kan jag inte lägga några pengar alls på tyg så förlorar jag den glädjen. Jag har det bra och är "trygg" ekonomiskt så länge det inte händer något drastiskt men sen då?
Jag har absolut ingen aning. Alla mina pengar går till räkningar, mat, katterna och hästarna. Att renovera huset finns inte på kartan och den lilla buffert jag har är jag livrädd om.
Jag tror jag kör huvudet i sanden och helt enkelt hoppas på det bästa.
 
Två serier med samma namn?
061CF012-ADDD-4840-B31B-E7A5E76CC098.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 251
Senast: _Elly_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
9 537
Senast: tuaphua
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
384
Senast: em76
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 345
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp