Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtan efter att själv lägga sin själ i kreativiteten ☺️. Påminnelsen om att jag inte är på den plats jag vill göra.

Ren och skär avundsjuka :o.
Ok, själv lägger jag min själ i kreativiteten på det område jag skapar bäst resultat - och njuter mer av det ljuva andra skapar på andra områden.

Men då hänger jag med!
 
Ok, själv lägger jag min själ i kreativiteten på det område jag skapar bäst resultat - och njuter mer av det ljuva andra skapar på andra områden.

Men då hänger jag med!

Det är mer ljuvt än bittert så det är inte som att jag lägger mig i en kletig pöl av avundsjuka. 🙂.

Jag har dessutom för avsikt att göra förändringar i mitt liv som ger utrymme för mer kreativitet så den bitterljuva känslan fungerar faktiskt som en knuff i rätt riktning. 😊.
 
Om det verkligen inte finns ngt sätt att bli mindre störd av drömmar?
Kanske en oroskvart innan läggdags. Sätt dig ner på en plats du kanske inte brukar sitta på så ofta, med penna och papper tex anteckningsbok. Sätt av 15 minuter under vilka du går in för att aktivt oroa dig, älta och fundera. Skriv ner allt som surrar i huvudet i punktform-ish och fokusera en stund på varje punkt. När du reser dig försöker du lämna oroskänslorna på den platsen och det mentala på pappret. Du bockar mentalt av att ha oroat dig. Det blir bättre med övning. Som del av en större wind down-rutin och allmän sömnhygien ännu bättre.
 
Kanske en oroskvart innan läggdags. Sätt dig ner på en plats du kanske inte brukar sitta på så ofta, med penna och papper tex anteckningsbok. Sätt av 15 minuter under vilka du går in för att aktivt oroa dig, älta och fundera. Skriv ner allt som surrar i huvudet i punktform-ish och fokusera en stund på varje punkt. När du reser dig försöker du lämna oroskänslorna på den platsen och det mentala på pappret. Du bockar mentalt av att ha oroat dig. Det blir bättre med övning. Som del av en större wind down-rutin och allmän sömnhygien ännu bättre.
Fast jag är inte orolig för ngt direkt. Somnar som en stock och ligger inte och grubblar.
Drömmarna har oftast inget med min vardag att göra utan kan vara helt tokiga.
 
Hela månaden är inkluderad och eftersom det är angivet på det sättet är det inte en vara känslig för tiden (oöppnad, oskadad) så gissar att den kan ätas ett halvår senare också.
Det är D-vitamin så vill inte att styrkan ska ha försämrats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 365
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 620
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp