Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det går bra att äta stroganoff som någon (ahem) glömde att ställa undan igår kväll och först kom på att ställa in i kylen sen förmiddag.
Jag skulle göra det i alla fall. Brukar (eftersom bara jag ska äta) låta mat svalna under natten och ställa in på morgonen. Det är väl inte rätt, men det har inte märkts något fel på maten.
 
Varför Camilla Läckbergs senaste bok känns snabbt ihopkrafsat? Gillar i vanliga fall hennes böcker om fjällbacka-morden men de två senaste är bara tjocka och inte alls lockande att läsa.
 
Jag skulle göra det i alla fall. Brukar (eftersom bara jag ska äta) låta mat svalna under natten och ställa in på morgonen. Det är väl inte rätt, men det har inte märkts något fel på maten.

Det gör jag ofta 🫢
Än så länge aldrig blivit dålig av det, peppar peppar.
Kan berätta att stroganoffen åts (när det begav sig, inte idag 😂) och alla mådde bra!
 
Jag och sambon har väldigt olika smak när det gäller saker. Jag tittar lite smått på serviser, och han tycket det är finast när man har väldigt udda saker, 3 av en sort, 2 av en annan osv osv. Gärna helt olika färger.

Så jag funderar på om jag helt enkelt ska skita i vad han tycker och helt enkelt köpa en servis utan att ens fråga honom? De vi har är 18 år gamla och är ordentligt slitna. Dessutom så är mattallrikarna väldigt stora, något som är bra onödigt när jag försöker gå ner i vikt.
 
Läser om labbodlad mjölk och funderar på hur det skulle kunna förändra en hel del. Produkter som kanske kan nå de som hittills inte nappat på växtbaserade alternativ. "Släpp korna loss, det är vår" skulle få en helt ny betydelse.
 
På varför min vän är moltyst på messenger och inte svarar i telefon. Vi hördes dock i förrgår så har inte gått så lång tid i alla fall...
 
Om det snarare är känslor som väcker tankar än tankar som väcker känslor.

Jag har ibland plötsligt känt mig jublande glad utan att det hänt något specifikt innan. Likaså kan jag plötsligt bli vemodig utan att det finns någon särskild anledning. Ungefär som att det finns strömbrytare som slår igång känslorna som lampor.

Glad känsla leder då till glada tankar.
Vemodig känsla leder till vemodiga tankar.
 
Jag och sambon har väldigt olika smak när det gäller saker. Jag tittar lite smått på serviser, och han tycket det är finast när man har väldigt udda saker, 3 av en sort, 2 av en annan osv osv. Gärna helt olika färger.

Så jag funderar på om jag helt enkelt ska skita i vad han tycker och helt enkelt köpa en servis utan att ens fråga honom? De vi har är 18 år gamla och är ordentligt slitna. Dessutom så är mattallrikarna väldigt stora, något som är bra onödigt när jag försöker gå ner i vikt.
Ni kanske kan kompromissa och köpa en servis som finns i flera olika färger som man kan blanda lite som man vill? Vi har Swedish Grace i totalt 4 olika färger här hemma och jag, som annars inte förstår grejen med att ha udda saker, tycker det är jättefint att blanda dem lite hipp som happ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 236
Senast: _Elly_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
9 277
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
346
Senast: em76
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 343
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp