Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på vad som hände med den där tusenlappen som alla bilägare skulle få :confused: ? Var den bara någon sidas vallöfte, eller försvann den någon annanstans?
Det var något som det sades finnas enighet om, men när det skulle röstas om det så fanns inte den enigheten (kvar?)
Den tillfälliga sänkningen av skatten som låg i samma paket gick igenom, men inte grundersättningen. Allt det var före valet.
 
Av en slump såg jag att det stod bäst före 4/1-23 på mitt Bregottpaket. Jag använder väldigt lite smör så det tar aldrig slut.
Nu funderar jag på när jag behöver köpa nytt. Smakar inte konstigt och ser inte konstigt ut än.
 
Av en slump såg jag att det stod bäst före 4/1-23 på mitt Bregottpaket. Jag använder väldigt lite smör så det tar aldrig slut.
Nu funderar jag på när jag behöver köpa nytt. Smakar inte konstigt och ser inte konstigt ut än.
Som @bettysmatte skriver så är det ingen fara. Vi brukar hamstra bregott och smör när det är billigt.... smörpaket var bäst före i januari men smakade normalt...
 
Jag har en geting i mitt kök. Undrar vart den kommit ifrån.
20230320_163806.jpg
 
Jag har hittat getingar inomhus i december, men aldrig i mars. De i december måste ju vara överlevare från sommaren.
Det kan ju vara en drottning som övervintrat i någon springa och nu vaknat till liv igen. Lite tidigt för det, men den kanske hittade en bra plats som råkade bli varm nu.
 
1679393951469.png

Fick detta på mailen. Funderar på vad det innebär i praktiken. Men är för trött på att läsa på om det.
 
Att jag ofta får höra på jobbet att jag är så duktig som lagar mat, lagar inte folk mat längre?? :confused:
Här lagas det mat i söndags stektes det fläsk till det gjordes det idag löksås och kokades potatis idag. Till jobbet blir det resten av potatisen blir i matlåda tillsammans med biff stroganoff imorgon. På kvällen blir det farlig korv och makaroner... torsdag hamburgare... har bara hemlagad mat till jobbet... har bara 30 min lunch och en bra bit till någon restaurang så ingen annan möjlighet till mat..
 
Jag lagar också mat ofta. Vi får inte lämna vår position på jobbet så jag äter alltid vid skrivbordet och har nästan alltid hemlagat med. Då och då köper jag med något från affären istället.
 
Någon som har medvind som lönesystem som vet vad symbolen bredvid den röda pricken betyder?
0156155D-93CB-445D-8626-64BD34BC5DFC.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 265
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 445
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp