Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det alltid så viktigt vad folk jobbar med? Så fort man träffar någon ny bekantskap så är det nästan det första de frågar 🤔 Varför?

Jag håller med föregående skribenter om att det dels är intressant och dels är en vana. Det är inte så att det är det första jag säger, typ "Hej, jag heter X och jobbar med Y, vad heter du och vad jobbar du med?". Vanligtvis finns det ju något kring anledningen till att man har träffats att småprata kring först, men när det går över till att lära känna person i fråga så kommer den frågan tidigt (om än att jag försöker att inte betona just "jobbar" utan försöker få till det mer som en öppen fråga om vad som ryms i personens vardag, men det kan ju vara lika trist att svara på om man tolkar det bokstavligt och svaret då är "ligger i sängen hela dagen och är deprimerad").

Jag å min sida funderar på vad man KAN fråga en person man just träffat med garantin att ingen kan ta illa upp...? Alla personliga frågor kan vara känsliga för någon men om man bara pratar om sånt som inte rör oss som personer så lär man ju inte känna varandra heller...

Jag har fastnat känner jag, och frågar numera nästan ingenting om den person jag pratar. Pratar om mig själv, vad jag jobbar med/gör på fritiden, vad jag gillar osv, och lämnar öppningar för den andre att ta vid och berätta om sig. Men när den andre inte gör det, så blir ju samtalet väldigt fokuserat på MIG vilket inte alls känns bra. Men vet inte hur jag ska göra när jag är så starkt inlärd att frågor om den enskilda personen uppfattas som jobbiga.
 
Varför jag ofelbart blir snuvig efter jag ätit? Vad jag än äter. Var jag än äter. Så ofräscht och opraktiskt och irriterande :arghh:
Jag blir också det!
Känns så sunkigt när jag inte är själv när jag äter, är jag själv har jag en servett till hands, är jag bland andra är det ett problem. Har fått det senaste två åren, trott att jag bara inbillar snuvan och att det blivit som en fix-idé typ. Men nu förstår jag ju att jag är snuvig på riktigt.
 
Jag får ofta ont av nageltrång och det enda som hjälper är att klippa dom jätte jätte korta :crazy:
Mina tår har fått väldigt lätt nageltrång men det jag har märkt är att istället låta kanterna vara när de fungerar bra. Såg en som arbetar med det på youtube som sa att man skulle klippa rakt, alltså inte rundat efter tå formen. Tyckte att det stämde bra med det jag kommit fram till. Så jag försöker klippa bara rakt numera. Och efter duschar, då är de mjukare och flisar mindre.
Mina tånaglar är kanske lite långa men klipper hellre för lite än för mycket!

(Extra tips när man väl har nageltrång, klipp ett v i mitten av nageln. Det gjorde min skolsjuksköterska när hen hjälpte mig, det gör att det inte blir så trångt.)
 
Googlade lite hastigt och nagelns uppgift är att skydda spetsen på tån :confused:
Därför ska man inte klippa nageln för kort
Jag trodde det var mer skornas uppgift att skydda tårna :confused:
Fattar inte hur det ska gå till? Iaf jag skulle behöva ha alldeles för långa naglar om de skulle kunna skydda tåspetsen något och då hade de antagligen brutits av på något dumt sätt istället O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
385
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 485
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 666
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 947
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp