Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det förstår inte jag heller.

Men någon som exempelvis precis gått in i väggen eller är på väg att göra det, eller blivit uppsagd eller har andra problem med det där med förvärvsarbete och yrke kanske tycker det är enormt jobbigt att varje ny människa man träffar, som första ämne, vrider om den kniven ett kvarts varv till. Även om man inte alls menar det.
ja, i perioder när jag varit utan jobb har jag skämts enormt och min fars ord har ringt i huvudet - den som inte arbetar ska inte äta eller ens dricka rent vatten....
Arbetslöshet är en skam och den vill man inte skylta med.
 
Varför min prestation på kvällsträningen ökar i kvalitet ju mer jag tröttat ut mig under dagen. Seriöst, ju sämre jag tar hand om mig 24 timmarna innan träning ju mer orkar jag??
 
Äääh... verkar inte få ihop orden. Så funderar något annat.

Idag när jag var ute på promenad med hunden såg jag en man som kom gåendes från motsatt håll. Han verkade lite vinglig och så stannade han och höll i sig i ett stuprör eller om det var en stolpe. Jag fick intrycket av att mannen var full, men tänkte också att han kanske var sjuk och mådde dåligt.

Rimligaste första checken för att undersöka detta var väl att säga hej och avvakta reaktion och svar. Så när vi möttes hejdade jag mig lite.

"Hej"
Mannen stannade upp och sa
"Jag älskar dig"

Nu funderar jag på vad som låg i det svaret (som för övrigt fick mig ganska så säker på att han var full). Jag är tämligen säker på att han inte alls älskar mig. Sa han det första vänliga han kunde komma på som svar på en artig hälsning? Insåg han min intention att kolla om han var "okej"? Brukar folk inte vara trevliga mot honom och det var ett svar av tacksamhet? Något helt annat?

Jag funderar på hur hans liv är. Om jag sett honom här förut.

Alla dessa människor.
Alla dessa människor.
 
Äääh... verkar inte få ihop orden. Så funderar något annat.

Idag när jag var ute på promenad med hunden såg jag en man som kom gåendes från motsatt håll. Han verkade lite vinglig och så stannade han och höll i sig i ett stuprör eller om det var en stolpe. Jag fick intrycket av att mannen var full, men tänkte också att han kanske var sjuk och mådde dåligt.

Rimligaste första checken för att undersöka detta var väl att säga hej och avvakta reaktion och svar. Så när vi möttes hejdade jag mig lite.

"Hej"
Mannen stannade upp och sa
"Jag älskar dig"

Nu funderar jag på vad som låg i det svaret (som för övrigt fick mig ganska så säker på att han var full). Jag är tämligen säker på att han inte alls älskar mig. Sa han det första vänliga han kunde komma på som svar på en artig hälsning? Insåg han min intention att kolla om han var "okej"? Brukar folk inte vara trevliga mot honom och det var ett svar av tacksamhet? Något helt annat?

Jag funderar på hur hans liv är. Om jag sett honom här förut.

Alla dessa människor.
Alla dessa människor.
Han kanske var kristen på ett bra sätt? Älskar sin nästa.
 
Äääh... verkar inte få ihop orden. Så funderar något annat.

Idag när jag var ute på promenad med hunden såg jag en man som kom gåendes från motsatt håll. Han verkade lite vinglig och så stannade han och höll i sig i ett stuprör eller om det var en stolpe. Jag fick intrycket av att mannen var full, men tänkte också att han kanske var sjuk och mådde dåligt.

Rimligaste första checken för att undersöka detta var väl att säga hej och avvakta reaktion och svar. Så när vi möttes hejdade jag mig lite.

"Hej"
Mannen stannade upp och sa
"Jag älskar dig"

Nu funderar jag på vad som låg i det svaret (som för övrigt fick mig ganska så säker på att han var full). Jag är tämligen säker på att han inte alls älskar mig. Sa han det första vänliga han kunde komma på som svar på en artig hälsning? Insåg han min intention att kolla om han var "okej"? Brukar folk inte vara trevliga mot honom och det var ett svar av tacksamhet? Något helt annat?

Jag funderar på hur hans liv är. Om jag sett honom här förut.

Alla dessa människor.
Alla dessa människor.
När det kommer opåkallat från random okända, fulla män så tänker jag det är något de kunde sagt till vilken individ som helst av kvinnligt kön - som varande ett potentiellt ligga-objekt som kanske faller för repliken. :meh:
Måhända är jag övercynisk så han faktiskt menade något annat...

Omtänksamt av dig att kolla upp honom. :up:
 
Finns det något namn för att nysa när man är illamående? Är det genetiskt? Både min mamma och jag har det så.

Jag kan nysa också om jag är extra hungrig för ögonblicket, men tror att det har samband med illamående då min mage slutat med att kurra.
 
På grannens häst. Han är lika gammal som jag, dvs 30 år. Har inte sett honom de senaste par åren på närmare håll då hästarna går mera i annan hage numera. Men mamma beskrev honom som svankryggig, att man kunde se att han var en gubbe s.a.s. Kommer ihåg att han var länge ledaren i hagen men att de senaste åren har han istället blivit typ sist i ledet.
Hoppas att han mår fortfarande relativt okej.

Han är dock en fux, med allt det innebär, hans syster (också fux) var den som bet mig när jag var liten :cautious: Så jag är väl inte så överraskad över hans envishet :D
 
Hur en kan glömma att skölja av ena armhålan när en duschar? Stänger av kranen. Ska kliva ur badkaret. Känns konstigt. Sticker in handen, fullt med tvål...Och jag som blaska mer än nödvändigt nu i värmen när det är så gött med svalt vatten.
 
Varför är jag så korkad att jag gör om samma misstag två gånger med bara ett par dagars mellanrum..?
Badade i söndags i en sjö och blev biten av loppor, idag badar jag i samma sjö.. Såklart har jag kliande utslag igen.

Ibland undrar jag hur jag resonerar.. 😅
 
Varför är jag så korkad att jag gör om samma misstag två gånger med bara ett par dagars mellanrum..?
Badade i söndags i en sjö och blev biten av loppor, idag badar jag i samma sjö.. Såklart har jag kliande utslag igen.

Ibland undrar jag hur jag resonerar.. 😅
Hade du någon annan sjö att välja på då?☺️
 
När det kommer opåkallat från random okända, fulla män så tänker jag det är något de kunde sagt till vilken individ som helst av kvinnligt kön - som varande ett potentiellt ligga-objekt som kanske faller för repliken. :meh:
Måhända är jag övercynisk så han faktiskt menade något annat...

Omtänksamt av dig att kolla upp honom. :up:

Det är förstås möjligt att det var så men det var inte så jag upplevde kommentaren 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
409
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 706
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 371
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp