Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker vattenmelon är den minst goda melonen. De andra är mycket sötare och godare!

Piel de sapo 😋 är dock godast! (av den, galia-, nät-, cantaloupe, honungs- och vattenmelon).

Jag har nyss ätit mig riktigt mätt men känner ändå hur snålvattnet rinner till när jag tänker på piel de sapo :D
Åh! Den skulle jag vilja testa. Brukar det finnas på vanliga mataffärer?
 
Varför jag åt upp både lunchlåda och middagslåda de första 5 timmarna av mitt 10 timmarsskift?
Eftersom det inte heller är första gången jag gör det så jag funderar också på varför jag inte lär mig? :angel:
 
Hur jag ska ändra min hjärna som varit besvärlig å det sista...

Funderar också på om jag ska åka hem imorgon eller på söndag. Åker jag på söndag hinner jag bara sova och sedan skynda till jobbet tidigt på måndag. Blääää jag vet inte
 
I Engelska städtv-program när de städar så använder de "bleach". Blekmedel? Vad finns det för motsvarighet bland våra svenska städprodukter? Det verkar ju döda allehanda bakterier. Folk tvättar av alla möjliga ytor, diskbänkar, bordsskivor duschväggar, rengör sina bilar invändigt, torkar stolar, golv och snoriga småungar. Kanske inte. Men definitivt kattlådan. De rengör toaletter... osv. Det kan väl inte vara Klorin? Eller är det så enkelt att folk marinerar sina hem med klorin? Till vardags, runtom lite överallt? De borde ju ha fläckiga kläder om de slaskade runt med trasor indränkta i klorin varje gång de gjort en räd i köket. De vansinniga människor som nu har sån bacillskräck... Bleach? Vad är det för nåt??
 
I Engelska städtv-program när de städar så använder de "bleach". Blekmedel? Vad finns det för motsvarighet bland våra svenska städprodukter? Det verkar ju döda allehanda bakterier. Folk tvättar av alla möjliga ytor, diskbänkar, bordsskivor duschväggar, rengör sina bilar invändigt, torkar stolar, golv och snoriga småungar. Kanske inte. Men definitivt kattlådan. De rengör toaletter... osv. Det kan väl inte vara Klorin? Eller är det så enkelt att folk marinerar sina hem med klorin? Till vardags, runtom lite överallt? De borde ju ha fläckiga kläder om de slaskade runt med trasor indränkta i klorin varje gång de gjort en räd i köket. De vansinniga människor som nu har sån bacillskräck... Bleach? Vad är det för nåt??
Klorin
 
I Engelska städtv-program när de städar så använder de "bleach". Blekmedel? Vad finns det för motsvarighet bland våra svenska städprodukter? Det verkar ju döda allehanda bakterier. Folk tvättar av alla möjliga ytor, diskbänkar, bordsskivor duschväggar, rengör sina bilar invändigt, torkar stolar, golv och snoriga småungar. Kanske inte. Men definitivt kattlådan. De rengör toaletter... osv. Det kan väl inte vara Klorin? Eller är det så enkelt att folk marinerar sina hem med klorin? Till vardags, runtom lite överallt? De borde ju ha fläckiga kläder om de slaskade runt med trasor indränkta i klorin varje gång de gjort en räd i köket. De vansinniga människor som nu har sån bacillskräck... Bleach? Vad är det för nåt??
Klorin, utspätt ibland, antingen på egen hand eller utspätt i produkten. Och ja, ffa. i USA tror jag man har en rätt annorlunda syn på bacillusker än de flesta européer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 400
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 559
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 521
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp