Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska börja tillämpa riskspridning när jag tankar bilen. Alltså bara fylla en halv tank åt gången.
Jag lyckades tanka fullt precis innan det gick från 15 till 28 kr litern. Sen gick det ner innan jag behövde tanka igen. Tankade då halv tank. Gjorde samma nästa gång. Tror jag sparat 1000 kr på det. Men nu orkar jag inte trassla mer.
 
Om det är för mycket att våga begära 33000 i lön när jag tar förskollärarexamen. I min kommun väntar ett arbete, men förut hade de extremt låga löner. Genomsnittslönen för en nyutexad förskollärare ligger mellan 32-35 vad jag sist fick veta och mitt universitet säger att vi ska kräva minst 30.000. Min kommun har extrem brist på pedagoger. Med tidigare erfarenhet som barnskötarvikarie och med en studenttjänst är jag ändå orolig om det är för mycket att begära 33, för tänker då att de kanske sänker till 30 och et är ju mitt minimum.
 
Om det är för mycket att våga begära 33000 i lön när jag tar förskollärarexamen. I min kommun väntar ett arbete, men förut hade de extremt låga löner. Genomsnittslönen för en nyutexad förskollärare ligger mellan 32-35 vad jag sist fick veta och mitt universitet säger att vi ska kräva minst 30.000. Min kommun har extrem brist på pedagoger. Med tidigare erfarenhet som barnskötarvikarie och med en studenttjänst är jag ändå orolig om det är för mycket att begära 33, för tänker då att de kanske sänker till 30 och et är ju mitt minimum.
Nej, inte för lite att begära. De får väl komma med motbud om det ligger för högt :)

Edit; alltså klart att du ska begära 33'.
 
Senast ändrad:
Om det är för mycket att våga begära 33000 i lön när jag tar förskollärarexamen. I min kommun väntar ett arbete, men förut hade de extremt låga löner. Genomsnittslönen för en nyutexad förskollärare ligger mellan 32-35 vad jag sist fick veta och mitt universitet säger att vi ska kräva minst 30.000. Min kommun har extrem brist på pedagoger. Med tidigare erfarenhet som barnskötarvikarie och med en studenttjänst är jag ändå orolig om det är för mycket att begära 33, för tänker då att de kanske sänker till 30 och et är ju mitt minimum.
I och med att du har erfarenhet sen tidigare så tycker jag att det är fullkomligt rimligt begära 33 000 i lön som nyutexad förskollärare.
 
Just nu funderar jag på en grej med hästen jag nyss haft på ridläger.

Fick höra att han kan vara lite stökig (har tydligen varit väldigt ouppfostrad tidigare i livet), småbitas lite och vara bufflig och bökig vid hantering (fattade jag det som). Han har varit jättesnäll, och betett sig synnerligen väluppfostrat. Fick höra att hans beteende beror helt på ryttaren/den som hanterar. Typ vilken pondus människan har. Jag tänker inte på mig själv som en person med mycket pondus precis 😅. Men funderar på om det kanske är det att jag har en grundtrygghet runt hästar efter att ha hållit på med dem rätt mycket tidigare i livet? Det känns i alla fall logiskt.

Sedan hade jag inte full kontroll riktigt alla ridpass, men allt kan inte alltid vara perfekt 😇

Nar jag kopte min paso fino hade hans agare kopt honom 2 veckor tidigare som "unridable" (inte gar att rida) ... vilket de inte talade om for mig. Pa provridningen var han "all over the place", men gick mycket bra nar jag kunde slappa pa lite fart och jag upplevde honom mer som osaker och ovan och inte alls farlig.
Jag hade helt klart en overtro om min egen formaga, "over confident" som skjutton ... och det var allt han behovde. Han behovde en ryttare som kunde "ta hand om" honom, som han kande sig saker med.
Det behovdes ingen "pondus" alls, bara en lungn tro pa att "jag kan det har," sa att jag lite lagmalt kunde tala om och visa att "I have your back".
 
Funderade på något annat men vet inte hur jag ska formulera mig, så funderar istället på om det är praktiskt möjligt för mig att vara hästvakt på gården där hästarna ifråga står...

Och att jag borde sticka och hämta en nyckel. Och att jag borde göra en skoluppgift. Och om det verkligen är värt att läsa utbildningen. Det är lätt att bli godkänd för jag behöver inte anstränga mig, men det känns halvt meningslöst när jag ändå knappt lär mig något eftersom jag inte anstränger mig och hela kroppen gör motstånd inför en del av uppgifterna.

funderar på om jag skulle lyckas genomföra att rida varje månad och hur det i så fall skulle gå till.

Funderar funderar funderar funderar
 
Funderar på vilken hastighet flygplan har när de ligger på vänt för att landa. Det SER ju så mycket långsammare ut, men är det det egentligen? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 550
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 442
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp