Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att det finns röda dagar i april och maj. Och solljus. November har inga röda dagar. Och januari inget solljus.

Jag funderar över varför alla röda dagar är mellan jul och midsommar och inga röda dagar mellan midsommar och jul. Jag hade behövt några på hösten.

Kan så vara - jag hatart
 
Det är väldigt olika vad olika flygplan klarar av, men generellt försöker de hålla en hastighet på några hundra km i timmen. Vissa flygplan kan inte hålla jämnt med de andra, så då får de flyga långsammare. Det beror också på hur högt upp/nära flygplatsen de cirklar. På de flesta kommersiella flygplatser försöker de dock göra så att flygplanen slipper cirkla alls eller väldigt lite innan de landar. Så. Det beror på. Men generellt lite långsammare än när de flyger högt upp "i trafik" - men samtidigt ser du dem från marken som lite närmre, och de kan därför upplevas snabbare också.
 
Om jag ska göra en skoluppgift eller helt enkelt strunta i den och hoppa av utbildningen.

Mina arbetskamrater blir nog besvikna om jag gör det, men jag vet ändå inte om det är värt att jag tvingar mig själv när det tar emot så mycket.

Om jag åtminstone hade motivation nog för att faktiskt verkligen lära mig något.

Lär fundera en stund till även om jag helst vill sova strax .
 
Men du. Ta det här på allvar, okej? Vet så många NPF:are i min närhet som kör slut på sig själva antingen för att de måste överprestera och maskera dagligen, eller för att hjärnan blir ett runaway train och de inte har resurserna att balansera upp livet med sånt som faktiskt krävs för återhämtning, eller en kombination av båda. Utbrändhet är ju till slut kroppen som drar i nödbromsen åt en, och då kanske hårdare än man själv hade velat. Så till slut kanske det inte är upp till dig huruvida du stirrar i taket hela dagen eller inte. Men innan det gått så långt fortsätter man pressa lite till. Det är otroligt frustrerande när man lärt sig känna igen mönstren och VET att folk behöver en paus, och sedan en omstrukturering. Utbrändhet sker ju ofta gradvis över flera år.

Inte särskilt pedagogiskt skrivet, hoppas du inte tar illa upp. Det är i all välmening ❤️ Googla lite, informera dig lite, ta hjälp av de instanser som finns.

Edit: Tog bort det @Nahar tog bort.
 
Senast ändrad:
Om jag håller på att gå in i väggen helt, och hur jag bäst ska ta hand om mig för att slippa det.
Samma här. Allt är väldigt lätt i teorin men det är så svårt då min hjärna inte tror på vad jag säger.

Går hos ny psykolog för utvärdering inför psykoterapi och min nya psykolog ba: ja men du behöver inte stressa över jobbet. Du behöver bara vara nöjd med dig själv. Sen ska du motionera varje dag också. Och så behöver du fysisk närhet från din man.

Jag: eh, nu ger du mig ÄNNU fler måsten som ger mig ångest. Jag orkar inte ta itu med någon ny motionsform nu

Psykolog: ja men ni kan ju göra det tillsammans med din man? Och beröring är ju viktig

Jag: jag har ända sedan jag var liten avskytt beröring och får absolut ut noll av att nån kramar mig.

Psykolog: ja men det måste inte vara som på film. Men du behöver kramas och motionera

Jag: -
 
Vad jag ska äta till frukost imorgon nu när jag druckit upp nästan hela litern med vaniljyoghurt som fredagsmiddag :o.
 
Om detta kommer att hålla hackspetten borta från mitt insektshotell och om skatorna låter det vara ifred :cautious:
20220604_114453.jpg
 
Om det går att skriva en lapp till grannarna utan att den per definition blir passiv-aggressiv.
Ja, tex: "Älskade grannar, vad glad jag är att ni finns och att just ni är mina grannar!" Men det kanske inte är vad du önskar säga. :p

Jag menar mest att det beror på, men jag svarar "ja" även om du inte ska skriva en hyllningsdikt till deras förträfflighet. Och om du tror att de inte läser om det är lite mycket ord för att inte låta tvär - kanske prata? Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 400
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 559
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 539
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp