Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför vittnet Dr Speigel i Amber Heard vs Johnny Depp rättegången betedde så sig otroligt märkligt! Riktigt obehagligt och skumt beteende. Är han sjuk, går han på mediciner som påverkar beteendet eller var han hög på nåt?
 
Det är en nsv bruks. Mamma heter Kulla och pappa Viking. Kuling känns givet men det föddes en Kuling förra året. Det gör väl inget egentligen men helst ser jag ju att eventuell namne är lite äldre. För sto har jag bestämt mig för Källa.
Kettil, Kåre, Klint, Klas, Kasper, Karl-Johan, Karsten, Kaspian, Kang, Kermit, Kruse, Kalas, Kalabalik, Kamrat.

Om du vill vara på samma tema om Kuling, så har du gamla ordet Kultje som var ordet på Kuling fram till 1956 när SMHI bestämde att modernisera namnet för att likna våra grannländers.
 
Kettil, Kåre, Klint, Klas, Kasper, Karl-Johan, Karsten, Kaspian, Kang, Kermit, Kruse, Kalas, Kalabalik, Kamrat.

Om du vill vara på samma tema om Kuling, så har du gamla ordet Kultje som var ordet på Kuling fram till 1956 när SMHI bestämde att modernisera namnet för att likna våra grannländers.
Kultje är ju jättefint, det sparas för framtida föl. Tack! Det här blev en Kubb.
 
Det är en nsv bruks. Mamma heter Kulla och pappa Viking. Kuling känns givet men det föddes en Kuling förra året. Det gör väl inget egentligen men helst ser jag ju att eventuell namne är lite äldre. För sto har jag bestämt mig för Källa.
Kalas, Kompis Kamrat Kapsyl :D
Valdemar, Viggo, Vass, Ved,
 
Ska jag ta bilen till återvinningen och slänga den sista skiten jag rensat ut och påsarna med trasiga skor? Ska jag åka till stallet och maska av hästen så han gå ut på gräs? Ska jag handla mer tvättmedel så jag kan fortsätta min stortvätt?
Eller ska jag lata mig?
 
Hur nya arbetsgivaren kommer reagera när jag berätta att jag oplanerat blivit gravid och bara kommer hinna jobba max 5 månader innan jag går på föräldraledighet 😬🙈
 
Just nu funderar jag på en grej med hästen jag nyss haft på ridläger.

Fick höra att han kan vara lite stökig (har tydligen varit väldigt ouppfostrad tidigare i livet), småbitas lite och vara bufflig och bökig vid hantering (fattade jag det som). Han har varit jättesnäll, och betett sig synnerligen väluppfostrat. Fick höra att hans beteende beror helt på ryttaren/den som hanterar. Typ vilken pondus människan har. Jag tänker inte på mig själv som en person med mycket pondus precis 😅. Men funderar på om det kanske är det att jag har en grundtrygghet runt hästar efter att ha hållit på med dem rätt mycket tidigare i livet? Det känns i alla fall logiskt.

Sedan hade jag inte full kontroll riktigt alla ridpass, men allt kan inte alltid vara perfekt 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
339
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 368
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 535
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 377
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp