Kameran fördärvar träningen?

Sv: Kameran fördärvar träningen?

Det är nog bara att fortsätta fota. Tillslut blir det bra bilder på er.
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Det är bara att fortsätta, någon gång så får ni väl till en fullträff..:)
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Det är nog inte så att ni inte gör er på bild.

Att ta bra bilder på hästar i rörelse så krävs det faktiskt en hel del av fotografen. Först måste fotografen veta vad det är den ska ta bild på, tex en speciell rörelse. Vad är det som ska fångas på bild.
Vet man inte detta så är det ju som gjort för att inte få en bra bild.

Sen måste man känna sin kamera och veta om man har någon fördröjning från det att man trycker på knappen tills kameran tar bilden. Digitalkameror är ju bra på detta med att fördröja.

Så gäller det ju att fotografen vet hur en rörelse ska se ut på bild och så fånga den i rätt ögonblick för att verkligen kunna få en bra bild. En bra bild är ju en bild som visar hästen i sin mest fördelaktigaste moment. Det finns ju flera moment som inte gör sig på bild och det är ju bara så naturen är.

Men är det något man vill visa med sin bild så krävs det alltså en del av den som fotar. Givetvis så undelättar det ju att ta bilder på en väl skolad häst som nästan alltid rör sig i balans, då blir nästan alla bilder fina oavsett moment. Men har vi en oskolad obalancerad häst så är det mycket svårare att fånga det ögonblick som är bra.

Hästar som går mycket på bogarna är jättesvåra att fota och få en bra bild på.

Det som jag skulle vilja tillägga angående fotografering är att den som fotar ska tänka på hur låång man är. Är man lång och ska fota en liten häst så ska man huka sig ganska mycket för att ge hästen rättvisa. Annars så blir hästen onödigt kortbent och lång i kroppen.
Placera kameraobjektvet i höjd med hästens mage så blir det bra format på hästen.

Men som sagt det är inte lätt att ta bilder på hästar och det ska övas en hel del. Givetvis är det så att ryttaren ibland får kameranoja och rider som sämst just då.
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Precis!
Jag har några kompisar som är duktiga på att fotografera, och det är de som plåtat de bästa ridbilder jag har när jag rider min häst. Jag har fler ridbilder tagna av folk som är "normalfotografer" OCH hästfolk, och skillnaden är milsvid på de korten och de som tex Flipthefrog har tagit.
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Precis!
Jag har några kompisar som är duktiga på att fotografera, och det är de som plåtat de bästa ridbilder jag har när jag rider min häst. Jag har fler ridbilder tagna av folk som är "normalfotografer" OCH hästfolk, och skillnaden är milsvid på de korten och de som tex Flipthefrog har tagit.

*skrattar* (tänkte på den gången H fotade dig & Rasmusen A och jag, för att få RA på alerten, hoppade upp och ner, flaxade med ett neongult ridtäcke samtidigt som jag grymtade som en gris... Vad gör man inte för att få ett bra foto?)

Har faktiskt lite fototips på denna sida http://www.geocities.com/ciasteckningar/fototips.html om någon skulle vara intresserad! Blandad kompott, från en amatör till en annan =)
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Får se om jag lyckas med detta...
bilder06193.jpg


Jag undrar hur mycket av verkligheten från detta ridpass framgår av de här bilderna. Får jag be om kritik och analyser. Jag är högst medveten om sanningen och tar mig friheten att förklara eller försvara (eller huka mig av) eventuella kommentarer.

Det är ju några bilder från det där träningspasset i det där albumet.
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Så är det alltid! Så fort man har publiken eller kameran dyker fram rider man sämre än någonsin!
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Fin uppvisning (trots några missförstånd och biljarderingen)!
Och väldigt fin häst! Är det en nordvensk?:)
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Besten är kallblodstravare, sto, 14 år gammal.

Jag glömde skriva att det där "trampandet" i början inte alls var avsiktligt. Besten ville stanna för att gå på toaletten och jag tyckte inte det fanns tid till det när musiken startat :D

Immer
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Haha...:rofl: ok! Väldigt fin iaf, som sagt! Har ni hållit på länge med akademiskt?
 
Sv: Kameran fördärvar träningen?

Tre och ett halvt år.
Men vi har inte haft så bra träningsmöjligheter under det senaste året, det blir mest skogsluffande.
Går och väntar på att det ska bli lite fruset i marken nu så att vi kan börja anlägga vår paddex-ridbana!

Immer
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 502
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 481
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 450
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp