Jillybean
Trådstartare
Inatt hade vi besok av coyoter. Det hander lite da och da. Vi har en ganska sa stor tomt (2 ha) som pa baksidan gransas av ett stort falt med skog och det ar darifran de kommer. Vi hade sovrumsfonstret oppet men hade nog kunnat hora konserten aven med fonstret stangt och oronproppar
Vara tva hundar ute i hundgarden ylade namligen i kapp med coyoterna! Det lat valdigt maktigt, jag fick gashud over hela kroppen. Jag sag forra aret en dokumentar om coyoter (den sorten vi har har) och en forskare som studerat coyoter i over 20 ar sa att han spelat in deras ylande och skallande. Han pastar att han isolerat ett 15-tal olika "fraser", mao ska coyoterna kunna kommunicera med varandra typ "det finns mat vid den stora tallen", "kom till backen" osv
Sa jag lag i sangen inatt och lyssnade och funderade: Kan hundarna prata med coyoterna? Forstar de varann? Vad sager de isafall?
Coyoterna: Na na na na na, ni kan inte ta oss!!!
Hundarna: Latt att vara tuff nar man ar pa andra sidan staketet!!
Sa jag lag i sangen inatt och lyssnade och funderade: Kan hundarna prata med coyoterna? Forstar de varann? Vad sager de isafall?
Coyoterna: Na na na na na, ni kan inte ta oss!!!
Hundarna: Latt att vara tuff nar man ar pa andra sidan staketet!!