Kan man bo i Malmö?

Jag har varit i Malmö många gånger men skulle aldrig sätt min fot där igen.
Iofs håller hela Sverige på att förstöras . Malmö är början.
Men fortsätt ni att förneka, ni som fortfarande kan, är lite avis. Hade med velat vara så naiv än :)

Var kommer denna stora planen ifran? Alltsa, om Sverige haller pa att forstoras sa borde ju nagon sitta pa en plan va?

Jag bor ju inte i Sverige langre, och visst ar utvecklingen med skjutningar orovackande, och inte nagot som jag pa nagot satt vill forminska, men nagon storre fara for allmanheten ar det val inte? Skjutningarna sker val kriminella emellan, och aven om det finns risk att civila kommer emellan, sa igen, sa ar val risken ganska lag, jamfort med andra risker i livet?
 
Nej, så klart jag inte har. Jag har bara random åsikter om en stad jag aldrig annat än hört namnet på :idea::banghead:
Det är en uppriktig fråga faktiskt. Eftersom du anser att det är en förlorad stad?

Tänker du att Göteborg är en förlorad stad med? Biskopsgården är ju inte känd för lugn och ro heller tex.
Eller Stockholm för den delen?
 
Jag kan göra en lista över platser och orter där jag inte vill bo. Den blir lång, även om jag begränsar mig till Sverige. Men det handlar ju inte om att det är något FEL på de orterna, utan om att jag inte tror att mitt liv skulle funka där av olika anledningar.
Precis så, och så finns det ju städer man bara inte gillar - och det är ju helt ok. Men att därifrån dra på extremt höga växlar är för mig helt absurt :confused:
 
Det är en uppriktig fråga faktiskt. Eftersom du anser att det är en förlorad stad?

Tänker du att Göteborg är en förlorad stad med? Biskopsgården är ju inte känd för lugn och ro heller tex.
Eller Stockholm för den delen?
Stockholm har ju flera förorter som är totalkörda .
 
Var kommer denna stora planen ifran? Alltsa, om Sverige haller pa att forstoras sa borde ju nagon sitta pa en plan va?

Jag bor ju inte i Sverige langre, och visst ar utvecklingen med skjutningar orovackande, och inte nagot som jag pa nagot satt vill forminska, men nagon storre fara for allmanheten ar det val inte? Skjutningarna sker val kriminella emellan, och aven om det finns risk att civila kommer emellan, sa igen, sa ar val risken ganska lag, jamfort med andra risker i livet?
Så skönt för dig att bara tro att skjutningarna är ett ev. Problem i Sverige;)
 
Sedan vet jag inte om "extremt inställd" stämmer så bra heller; jag hade bara 5 inlägg i tråden innan idag medan ni båda har minst dubbelt så många.
Ville lägga till här, men det var för sent: Och det var definitivt inte jag som väckte upp tråden för att återigen framföra mina argument. Apropå att jag/vi skulle vara så "extremt inställd" och "hävda med en dåres envishet", alltså.
 
Det är en uppriktig fråga faktiskt. Eftersom du anser att det är en förlorad stad?

Tänker du att Göteborg är en förlorad stad med? Biskopsgården är ju inte känd för lugn och ro heller tex.
Eller Stockholm för den delen?

Det är inte bara skjutningarna och kriminaliteten jag baserar mina tankar om Malmö på. En stad som har ett geografiskt så pass gynnsamt läge som Malmö har men trots det inte klarar av att gå runt på eget maskineri utan behöver mer än 5 miljarder varje år i utjämningsbidrag från andra delar av Sverige kan inte ses som en särskilt välmående stad.
Utan bidragen hade Malmö gått i konkurs för länge sedan och det som är mest tragiskt är att dess styre helt uppenbart inte har fattat detta utan man fortsätter med förnekelse, relativiseringar och skrytbyggen istället för att lägga pengar där de verkligen behövs.

Och ja, det finns delar av Sthlm och GBG som har extremt stora problem och det finns förorter här i Sthlm som jag aldrig frivilligt skulle sätta min fot i.
 
Ville lägga till här, men det var för sent: Och det var definitivt inte jag som väckte upp tråden för att återigen framföra mina argument. Apropå att jag/vi skulle vara så "extremt inställd" och "hävda med en dåres envishet", alltså.

Fast du hävdar ju själv att vi andra (som inte tycker som du kan det antas) "smutskastar" Malmö. För mig är smutskastning när man sprider rykten om något som då inte är sant. I Malmös fall kan man väl knappast säga att de länkar som delats varit osanna, eller hur?

Sedan så förstår jag inte detta med att man enligt dig inte får återuppväcka trådar eftersom du anser att allt redan sagts som behöver sägas. Det kanske kommer som en överraskning men man kan inte styra vilken riktning trådar tar, inte ens om man är TS.
 
Precis så, och så finns det ju städer man bara inte gillar - och det är ju helt ok. Men att därifrån dra på extremt höga växlar är för mig helt absurt :confused:

Extremt höga växlar? För att vi belyser det som faktiskt fortgående inträffar i den stad tråden handlar om?

Hur kan det bli fel att återge information om det är information som efterfrågas? Det är väl snarare en del av tråden som försöker tysta andra halvan, och det är knappast Malmös belackare som angriper Malmö-fansen.

Nu börjar ju även polisen belysa att det kan finnas en risk för allmänheten, för det går inte längre att neka utan att tappa ansiktet. När man väljer att skjuta ihjäl folk nära lekande barn är är väl risken rätt uppenbar att någon oskyldig förr eller senare blir drabbad.
 
Extremt höga växlar? För att vi belyser det som faktiskt fortgående inträffar i den stad tråden handlar om?

Hur kan det bli fel att återge information om det är information som efterfrågas? Det är väl snarare en del av tråden som försöker tysta andra halvan, och det är knappast Malmös belackare som angriper Malmö-fansen.

Nu börjar ju även polisen belysa att det kan finnas en risk för allmänheten, för det går inte längre att neka utan att tappa ansiktet. När man väljer att skjuta ihjäl folk nära lekande barn är är väl risken rätt uppenbar att någon oskyldig förr eller senare blir drabbad.
Att kalla Malmö en förlorad stad är att dra på extremt höga växlar för mig ja.

Fast TS undrar om man kan bo i Malmö, och det kan man faktiskt - och det är fortfarande tämligen liten risk att gemene man blir drabbad.
Det finns liksom ingen vinst i att skrämma upp folk heller.

Och jag är fortfarande inte ett fan av Malmö alls, skulle aldrig bo där själv.
 
Jag kan rekommendera att se dokumentären Sweden: dying to be multicultural. Finns på Youtube.

Och redan nu vet jag att folk kommer skrika att det är rasistisk propaganda (vilket är ett av dem problem de belyser) men tyvärr ger det en bra bild på hur det ser ut i Malmö.
 
På tal om att relativisera...
Ja man behöver påminna vissa om verkligheten, att det finns problem på annat håll än Malmö. Killen som fick sin häst skjuten i halsen flyttade.


Men vi kan ju vända på det. Varför är ni så extremt inställda på att relativisera bort alla problem Malmö har och hävdar med en dåres envishet att det inte alls är farligt där för någon annan än de som själva är gängkriminella när det helt uppenbart inte är sant?
Och varför läser du in det ingen skriver med en dåres enfaldighet? Ingen har påstått att det är helt ofarligt att bo i Malmö, det är inte ofarligt att bo någonstans, vissa platser är värre och andra säkrare. Ingen har påstått att Malmö inte har några problem, men ifrågasatt påstående som att man på köpcentra kan räkna med att se ungdomsgäng med blanka vapen i byxlinningen om man vågar sig dit.
 
Jag kan rekommendera att se dokumentären Sweden: dying to be multicultural. Finns på Youtube.

Och redan nu vet jag att folk kommer skrika att det är rasistisk propaganda (vilket är ett av dem problem de belyser) men tyvärr ger det en bra bild på hur det ser ut i Malmö.
Rasistkortet håller inte längre
 
Någ
Extremt höga växlar? För att vi belyser det som faktiskt fortgående inträffar i den stad tråden handlar om?

Hur kan det bli fel att återge information om det är information som efterfrågas? Det är väl snarare en del av tråden som försöker tysta andra halvan, och det är knappast Malmös belackare som angriper Malmö-fansen.

Nu börjar ju även polisen belysa att det kan finnas en risk för allmänheten, för det går inte längre att neka utan att tappa ansiktet. När man väljer att skjuta ihjäl folk nära lekande barn är är väl risken rätt uppenbar att någon oskyldig förr eller senare blir drabbad.
Någon oskyldig ÄR redan skjuten !!!!
 
Skjutningarna är bara ett åskådliggörande för hur kriminaliteten breder ut sig och får ett grepp om samhället, toppen på ett isberg skulle man kunna säga. Kanske kan man lyckas att vända utvecklingen men jag är inte så optimistisk, och det krävs nog ganska drastiska åtgärder.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 170
Senast: kolblakkur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
3 855
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 697
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp