Bukefalos 28 år!

Kan man bo i Malmö?

Och så tillkommer många som gärna skulle bo i Malmö, även om det i praktiken inte är aktuellt för att man redan är etablerad någon annanstans. Dit hör jag. Jag gillar Malmö.

och säkert en hel del som gärna skulle vilja flytta men som inte har möjlighet till det.
 
och säkert en hel del som gärna skulle vilja flytta men som inte har möjlighet till det.
+ @Lovisaleonora mfl
Alltså, jag fattar inte vad ni får ut av att dra det här ett varv till? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ni hellre skulle äta råttgift än bosätta er i Malmö (vilket i er värld för övrigt verkar innebära ungefär samma dödsrisk, om jag tolkar er rätt), och då är det ju himla fiffigt att det inte är någon som tvingar er heller. Men varför är ni så extremt inställda på att få alla som läser att hata Malmö? Jag förstår verkligen inte.
 
+ @Lovisaleonora mfl
Alltså, jag fattar inte vad ni får ut av att dra det här ett varv till? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ni hellre skulle äta råttgift än bosätta er i Malmö (vilket i er värld för övrigt verkar innebära ungefär samma dödsrisk, om jag tolkar er rätt), och då är det ju himla fiffigt att det inte är någon som tvingar er heller. Men varför är ni så extremt inställda på att få alla som läser att hata Malmö? Jag förstår verkligen inte.

Jag upplever inte att någon skribent i tråden vill skapa ett hat mot Malmö. Däremot peka på varför man anser att situationen i Malmö är klart problematisk.
Jag tycker inte att vi ska blunda för det faktum att t.ex. skottlossningar är farligt, obehagligt och något att se som ett problem.
 
+ @Lovisaleonora mfl
Alltså, jag fattar inte vad ni får ut av att dra det här ett varv till? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ni hellre skulle äta råttgift än bosätta er i Malmö (vilket i er värld för övrigt verkar innebära ungefär samma dödsrisk, om jag tolkar er rätt), och då är det ju himla fiffigt att det inte är någon som tvingar er heller. Men varför är ni så extremt inställda på att få alla som läser att hata Malmö? Jag förstår verkligen inte.

Hur läser du egentligen för att få ut den informationen du presenterar?
 
Jag upplever inte att någon skribent i tråden vill skapa ett hat mot Malmö. Däremot peka på varför man anser att situationen i Malmö är klart problematisk.
Jag tycker inte att vi ska blunda för det faktum att t.ex. skottlossningar är farligt, obehagligt och något att se som ett problem.
Jag tycker inte heller att vi ska blunda för problemen. Men vi har ju liksom varit igenom det där några gånger nu. Alla sidor har fått säga sitt. TS har fått massor av svar på sin fråga. Så att då återkomma flera dagar senare med nya artiklar, påståenden och ironiska, nervärderande kommentarer om de som inte tycker att Malmö är farligt känns... Desperat, på något vis. Som att man egentligen är ute efter något helt annat än att svara på frågan i trådstarten, vilket som sagt redan gjorts av en rad olika människor på en rad olika sätt.

@Lovisaleonora Jag läser bara bra tack! Se mitt svar ovan.
 
+ @Lovisaleonora mfl
Alltså, jag fattar inte vad ni får ut av att dra det här ett varv till? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ni hellre skulle äta råttgift än bosätta er i Malmö (vilket i er värld för övrigt verkar innebära ungefär samma dödsrisk, om jag tolkar er rätt), och då är det ju himla fiffigt att det inte är någon som tvingar er heller. Men varför är ni så extremt inställda på att få alla som läser att hata Malmö? Jag förstår verkligen inte.

Så länge vi skattebetalare från främst Sthlm får fortsätta pumpa in våra surt inbetalda skattepengar in i en dysfunktionell stad där man hellre lägger utjämningspengarna på töntiga skrytbyggen än på att försöka lösa sina problem så kommer jag fortsätta vara anti. Sen ser jag personligen Malmö som en förlorad stad. Jag tror helt enkelt man låtit problemen bli för stora för att under överskådlig tid kunna lösa dem. Med det läget man har på kartan så borde staden blomstra men det gör den tydligt inte.

Men vi kan ju vända på det. Varför är ni så extremt inställda på att relativisera bort alla problem Malmö har och hävdar med en dåres envishet att det inte alls är farligt där för någon annan än de som själva är gängkriminella när det helt uppenbart inte är sant?
 
@Lovisaleonora Jag läser bara bra tack! Se mitt svar ovan.

Det är väl INGEN som vill skapa något hat mot Malmö? Men det går ju knappast heller att blunda för att situationen är pågående och eskalerande? Att då inte fortsätta diskussionen för att "gammal information räcker" känns ju helt galet.

Jag kan tycka att det är farligare att som här lägga locket på, normalisera och bagatellisera. Hela landet borde vara involverade i det som pågår i Malmö. Det pratas ju faktiskt om militär insats.

Nu ikväll skriver SDS "Fem unga män har skjutits ihjäl, under loppet av 17 sommardagar. Ytterligare sex har beskjutits. Det är skottlossningar på öppen gata, vid tider när mycket människor är i rörelse."
 
Senast ändrad:
Jag har varit i Malmö många gånger men skulle aldrig sätt min fot där igen.
Iofs håller hela Sverige på att förstöras . Malmö är början.
Men fortsätt ni att förneka, ni som fortfarande kan, är lite avis. Hade med velat vara så naiv än :)
Ta inte i så du spricker hörredu.

Har du ens varit i malmö? O_o
 
Jag upplever inte att någon skribent i tråden vill skapa ett hat mot Malmö. Däremot peka på varför man anser att situationen i Malmö är klart problematisk.
Jag tycker inte att vi ska blunda för det faktum att t.ex. skottlossningar är farligt, obehagligt och något att se som ett problem.
Är ju redan en oskyldig som blivit skjuten ! En helt oskyldig människa som arbetade och betalde skatt för att försörja dessa.
 
Jag har varit i Malmö många gånger men skulle aldrig sätt min fot där igen.
Iofs håller hela Sverige på att förstöras . Malmö är början.
Men fortsätt ni att förneka, ni som fortfarande kan, är lite avis. Hade med velat vara så naiv än :)

Eller så är vi inte paniskt rädda bara?
Alltså. Ja det händer skit i Malmö, men det är fortfarande inte särskilt farligt att vara där för gemene man.
 
+ @Lovisaleonora mfl
Alltså, jag fattar inte vad ni får ut av att dra det här ett varv till? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ni hellre skulle äta råttgift än bosätta er i Malmö (vilket i er värld för övrigt verkar innebära ungefär samma dödsrisk, om jag tolkar er rätt), och då är det ju himla fiffigt att det inte är någon som tvingar er heller. Men varför är ni så extremt inställda på att få alla som läser att hata Malmö? Jag förstår verkligen inte.
Jag har också funderat på det. Varför är det så viktigt för en del personer att smutskasta Malmö? För mig låter det inte alls som att man bekymrat pekar på problem i en stad, för mig låter det just som smutskastning utan begriplig anledning och syfte.
 
Så länge vi skattebetalare från främst Sthlm får fortsätta pumpa in våra surt inbetalda skattepengar in i en dysfunktionell stad där man hellre lägger utjämningspengarna på töntiga skrytbyggen än på att försöka lösa sina problem så kommer jag fortsätta vara anti. Sen ser jag personligen Malmö som en förlorad stad. Jag tror helt enkelt man låtit problemen bli för stora för att under överskådlig tid kunna lösa dem. Med det läget man har på kartan så borde staden blomstra men det gör den tydligt inte.

Men vi kan ju vända på det. Varför är ni så extremt inställda på att relativisera bort alla problem Malmö har och hävdar med en dåres envishet att det inte alls är farligt där för någon annan än de som själva är gängkriminella när det helt uppenbart inte är sant?

Det är väl INGEN som vill skapa något hat mot Malmö? Men det går ju knappast heller att blunda för att situationen är pågående och eskalerande? Att då inte fortsätta diskussionen för att "gammal information räcker" känns ju helt galet.

Jag kan tycka att det är farligare att som här lägga locket på, normalisera och bagatellisera. Hela landet borde vara involverade i det som pågår i Malmö. Det pratas ju faktiskt om militär insats.

Nu ikväll skriver SDS "Fem unga män har skjutits ihjäl, under loppet av 17 sommardagar. Ytterligare sex har beskjutits. Det är skottlossningar på öppen gata, vid tider när mycket människor är i rörelse."
Jag håller helt enkelt inte med. Jag tycker inte att problemen i Malmö är farligare än de i någon annan storstad, även om de senaste veckornas eskalering naturligtvis är beklaglig. Men jag tycker, trots det, inte att gemene man har något att vara rädd för. Och jag tycker definitivt inte att man är naiv bara för att man vill bo i Malmö. Därför argumenterar jag emot. Att du Zoya tycker att det innebär att jag "relativiserar bort problemen" kan jag tyvärr inte göra något åt. Sedan vet jag inte om "extremt inställd" stämmer så bra heller; jag hade bara 5 inlägg i tråden innan idag medan ni båda har minst dubbelt så många.

För min del hade tråden gärna kunnat få dö ut där förra veckan, eftersom TS fått en massa svar på sin fråga, problemen hade belysts och saken hade diskuterats både framlänges och baklänges. Jag hade absolut ingenting emot det då, men det är just det här att det återkommit som känns lite tjatigt. Och kanske mer passande i en ny tråd? Annars känns det tyvärr, för mig, bara som att ni vill odla en rädsla för och ett ogillande mot Malmö.

Men det här är bara min tolkning, det finns säkert andra som inte håller med alls och som vill fortsätta diskutera ämnet. För mig känns det dock rätt färdigdiskuterat, jag har sagt vad jag tycker, och jag tror helt enkelt att vi är för olika för att någonsin kunna komma överens om saken.
 
Jag har också funderat på det. Varför är det så viktigt för en del personer att smutskasta Malmö? För mig låter det inte alls som att man bekymrat pekar på problem i en stad, för mig låter det just som smutskastning utan begriplig anledning och syfte.
Håller med, och då vill jag inte ens bo där själv. (Av andra skäl)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 031
Senast: kolblakkur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
803
Senast: Queen
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
3 753
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 599
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp