Sommar lov

Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här till er ❤️ För jag vet att det finns många här som bryr sig även fast jag kanske inte märker det alltid. Men då vill jag iallafall skriva ❤️
Men ja jag kan börja med att jag vet att mamma har berättat om det som hände. Så det be höver jag kanske inte förklara nånting om.
Och i fredags så var det skol avslutning. Och jag var med på den som var mitt mål så jag klarade iallafall det. Så nu är jag KLAR med grund skolan som känns helt o verkligt och konstigt. Och lite jobbigt för jag kommer ändå sakna skolan och lärarna och klassen och allting även fast jag inte var där så jätte mycket.
Men jag gick ju i en liten grupp och både min pojk vän och min kompis gick också i den och det kommer jag sakna. Och att då träffade jag han varje dag i skolan iallafall för personalen här tycker inte att jag ska um gås med han för mycket utan att jag ska ha energi för annat också och att det inte är så bra att bara um gås med en enda person helatiden. Och jag fattar väl lite hur dom tänker men ändå inte för att det laddar ju upp mitt batteri också. Och jag träffar ju domandra här varje dag så jag tycker inte att jag BARA um gås med han iallafall.
Men jag vet inte hur det blir i sommar iallafall. Och ridningen är sista gången på tisdag sen är det sommar uppe håll. Och domflesta tycker nog att det är skönt med sommar lov men jag tycker bara att det känns som hur lång tid somhelst och INGET kommer hända. Så för mig så känns sommaren som en jätte lång jobbig tid bara. Men det är väl mera possitiva saker som kommer hända också men det känns bara inte som det. Utan det känns bara jobbigt för att det är ingen som normal vardag och jätte många saker som jag inte kan göra som andra kan. Så det känns som jag blir ännu mera på mind om allt sånt på sommaren.
Och justnu så måste jag även ha en personal med mig helatiden och det är också väldigt jobbigt tycker jag. Men jag fattar såklart varför men då kanske jag måste ha så hela sommaren isåfall och det orkar jag bara inte. Men jag försöker att inte tänka så långt i fram tiden utan att bara ta en dag i taget liksom. Men som exempel idag så har jag INGET in planerat så då känns även bara en dag som jätte långt.
 

Hur har natten varit?

Usch vad jobbigt du har det, jag önskar så att du kunde få må bättre 😔

Jag känner igen känslan av att det inte bara är kul med sommarlov utan det blir också som en stress att man behöver hitta på saker själv istället för att bara följa ett schema.
Den har varit skit jobbig.
Och ja det blir väldigt mycket som en stress för mig. Och att nästan allt som andra tycker om med sommaren kan inte jag göra iallafall ändå är det som att man SKA tycka om sommaren och att det SKA vara skönt att det är så varmt så man svettas skit mycket och bara blir ännu äckligare. Och att man har inget possitivt att göra ändå så SKA man tycka om sommaren.
 
Mitt liv 🤮
Andra: Vi bryr oss om dig och du är viktig och vi vill veta hur du mår och vi lyssnar på dig och du är inte jobbig bla bla bla
Också andra: 🙈🙉🙊
🤮

Tyvärr är det så att väldigt många skyggar inför att prata om saker som är jobbiga på ett "riktigt" sätt, dvs möta, bemöta och bekräfta att det finns saker som verkligen suger. För det finns det men det viktiga är att en kan medge att ja, det är mycket som är skit nu men det finns även sådant som är bra och det går att jobba med det mesta, för att det ska bli bättre :heart
 
Jag tycker inte heller om när det är så här varmt att man går runt och är konstant klibbig.

Sen måste det vara jättejobbigt att ha någon med sig hela tiden ❤️
 
Den har varit skit jobbig.
Och ja det blir väldigt mycket som en stress för mig. Och att nästan allt som andra tycker om med sommaren kan inte jag göra iallafall ändå är det som att man SKA tycka om sommaren och att det SKA vara skönt att det är så varmt så man svettas skit mycket och bara blir ännu äckligare. Och att man har inget possitivt att göra ändå så SKA man tycka om sommaren.

Vet du vad? Jag har aldrig tyckt att sommaren är så väldigt magisk. Ja, det är underbart när allting växer (jag gillar ju att odla och greja i trädgården) men värmen och stekande sol är mest bara jobbigt. Ända sedan jag var liten har jag fått soleksem och är väldigt känslig för gassande sol, dvs jag måste hålla mig i skuggan en stor del av dagen. Numera är mina eksem (andra eksem än soleksem då) bättre men de blir sämre av att en svettas, dvs de har inte varit roliga när det har varit väldigt varmt heller.

Så en behöver faktiskt inte tycka om sommaren :)
 
Tyvärr är det så att väldigt många skyggar inför att prata om saker som är jobbiga på ett "riktigt" sätt, dvs möta, bemöta och bekräfta att det finns saker som verkligen suger. För det finns det men det viktiga är att en kan medge att ja, det är mycket som är skit nu men det finns även sådant som är bra och det går att jobba med det mesta, för att det ska bli bättre :heart
Ja och jag tycker det är jobbigt när folk säger sånt fast dom inte vill prata om riktiga saker liksom utan kanske bara o betydiga skit saker.
Och det jobbigaste tycker jag iallafall är sånt som man INTE kan ändra på o avsett hur mycket man jobbar.
 
Vet du vad? Jag har aldrig tyckt att sommaren är så väldigt magisk. Ja, det är underbart när allting växer (jag gillar ju att odla och greja i trädgården) men värmen och stekande sol är mest bara jobbigt. Ända sedan jag var liten har jag fått soleksem och är väldigt känslig för gassande sol, dvs jag måste hålla mig i skuggan en stor del av dagen. Numera är mina eksem (andra eksem än soleksem då) bättre men de blir sämre av att en svettas, dvs de har inte varit roliga när det har varit väldigt varmt heller.

Så en behöver faktiskt inte tycka om sommaren :)
Nej man BE HÖVER ju inte det men domflesta är som att det är själv klart att men tycker om sommaren. Så känner man sig ännu mera konstig för att man inte vill vara ute och må ännu sämre för man får värme slag. Och att domflesta tycker att det är sååå jävla skönt med värme och sol och allt sånt men om dom skulle sitta fast i en fucking rullstol helatiden kanske inte dom skulle tycka det var så under bart heller.
 
Har tänkt på dig inatt när jag har jobbat, hoppas du kunde sova lite iallafall. :heart Håller med om att det är jobbigt med värmen och att svettas. Tycker du om att bada? Om man bortser från allt runtomkring tänker jag, men känslan av att vara i vatten?
 
Har tänkt på dig inatt när jag har jobbat, hoppas du kunde sova lite iallafall. :heart Håller med om att det är jobbigt med värmen och att svettas. Tycker du om att bada? Om man bortser från allt runtomkring tänker jag, men känslan av att vara i vatten?
Ja det gör jag. Förut när jag var normal så badade jag nästan varje dag på sommaren. Och nu också så tycker jag om att bada både för jag bara tycker att det är skönt att vara i vatten och att jag känner mig mest normal då och att det är lättare att röra sig i vatten tycker jag iallafall.
 
Ja det gör jag. Förut när jag var normal så badade jag nästan varje dag på sommaren. Och nu också så tycker jag om att bada både för jag bara tycker att det är skönt att vara i vatten och att jag känner mig mest normal då och att det är lättare att röra sig i vatten tycker jag iallafall.

Har ni någon badplats nära där du bor?

Jag gillar också att bada men helst inte där det är så mycket folk. Ibland har jag badat på kvällen för att det är mindre folk.

Och jag tycker inte heller så mycket om sommaren, alla andra verkar ha så mycket roliga saker planerade och jag känner mig ensam när jag inte har något planerat. Sen tycker jag att värmen är jobbig också och den kräver att man har mindre kläder på sig vilket jag tycker kan vara obekvämt
 
Har ni någon badplats nära där du bor?

Jag gillar också att bada men helst inte där det är så mycket folk. Ibland har jag badat på kvällen för att det är mindre folk.

Och jag tycker inte heller så mycket om sommaren, alla andra verkar ha så mycket roliga saker planerade och jag känner mig ensam när jag inte har något planerat. Sen tycker jag att värmen är jobbig också och den kräver att man har mindre kläder på sig vilket jag tycker kan vara obekvämt
Ja det finns ett bad ställe jätte nära men där kan inte jag bada.
 
Ja det gör jag. Förut när jag var normal så badade jag nästan varje dag på sommaren. Och nu också så tycker jag om att bada både för jag bara tycker att det är skönt att vara i vatten och att jag känner mig mest normal då och att det är lättare att röra sig i vatten tycker jag iallafall.

Nära mig finns ett bad med ramp ner i sjön. Hoppas det finns något sådant som går att åka till från dig också, så du får vara i vattnet och känna det lättare att röra dig och allt. :heart

Jag håller med er som tycker att det är konstigt att alla ”ska” gilla sommaren. Klart vi måste kunna prata om hur det verkligen är.

Och med värmen så tänker jag på att min rullstol är rätt varm i sig själv så det känns varmare än vanligt när jag använder den. Vet inte om det är så för dig också?
 
Nära mig finns ett bad med ramp ner i sjön. Hoppas det finns något sådant som går att åka till från dig också, så du får vara i vattnet och känna det lättare att röra dig och allt. :heart

Jag håller med er som tycker att det är konstigt att alla ”ska” gilla sommaren. Klart vi måste kunna prata om hur det verkligen är.

Och med värmen så tänker jag på att min rullstol är rätt varm i sig själv så det känns varmare än vanligt när jag använder den. Vet inte om det är så för dig också?
Vi har minst två badplatser som är handikappanpassade....
 
Nära mig finns ett bad med ramp ner i sjön. Hoppas det finns något sådant som går att åka till från dig också, så du får vara i vattnet och känna det lättare att röra dig och allt. :heart

Jag håller med er som tycker att det är konstigt att alla ”ska” gilla sommaren. Klart vi måste kunna prata om hur det verkligen är.

Och med värmen så tänker jag på att min rullstol är rätt varm i sig själv så det känns varmare än vanligt när jag använder den. Vet inte om det är så för dig också?
Ja det finns såna bad platser som går att åka till. Och ja jag tycker också att det känns varmare med rullstolen för det känns som in stängt eller hur jag ska förklara. Men att annars om man går så är det ju luft runt hela kroppen men det blir inte det i en rullstol.
 
Ja det finns såna bad platser som går att åka till. Och ja jag tycker också att det känns varmare med rullstolen för det känns som in stängt eller hur jag ska förklara. Men att annars om man går så är det ju luft runt hela kroppen men det blir inte det i en rullstol.
Ja precis!

Vad skönt att det finns bra bad att åka till. :heart
 
Jag tycker inte heller att sommaren är så fantastisk.
Typ 6 veckor från midsommar när inget fungerar som vanligt. Det är antingen folktomt och stängt eller överfullt med turister och stökigt. Och varmt så man svettas, inte orkar, eller undviker att vara där det är soligt.
Tycker mycket bättre om våren och sensommaren. Mer lagom väder och mer vanligt med aktiviteter, planering och allt annat.
 
Ja precis!

Vad skönt att det finns bra bad att åka till. :heart
Jag har aldrig badat där så jag vet inte om det är bra. Och vet inte om jag kommer bada där nånting heller men ja det är väl bra att dom finns iallafall.
 
Tack ❤️
Jag vet inte riktigt vilket som var mitt favorit ämne utan det ändrades endel. Men kanske historia och samhälls kunskap.
Och tack ❤️ Det känns jobbigt in för ridningen idag bara för det är så varmt idag så det känns jätte varmt att ha rid byxor och lång ärmad tröja och hjälm och väst och allt. Men jag VILL klara ridningen idag.
Jag vet inget om dom vill låna ut saker för det är ju ganska dyra saker. Men ja jag vet inte.
Och ja det var mysigt att träffa han ❤️
Jag hoppas att ridningen gick bra! :heart
Har du kollat på UR Play något?
Jag tycker att det är lite "bortglömt" bakom SVT Play, det finns så väldigt många intressanta program där! :)
(På lite olika nivåer också, det finns en hel del "skolprogram".)
Två av kategorierna är Samhälle och Kultur & Historia, du kanske kan hitta något intressant där?
 
Jag hoppas att ridningen gick bra! :heart
Har du kollat på UR Play något?
Jag tycker att det är lite "bortglömt" bakom SVT Play, det finns så väldigt många intressanta program där! :)
(På lite olika nivåer också, det finns en hel del "skolprogram".)
Två av kategorierna är Samhälle och Kultur & Historia, du kanske kan hitta något intressant där?
Ja ridningen gick okej iallafall och DÅ kändes det bra. Men nu så är det jobbigt att tänka på ridningen bara.
Och jag har kollat på nånting på ur play tror jag men det var ganska länge sen. Men ja jag kanske kan kolla om det finns nåt där också.
 
Jag ska ha träning mycket mera ofta igen i sommar. Endel tycker säkert att jag får skylla migsjälv nu men jag har inte tränat så mycket på ganska länge för jag bara har inte orkat och JAG tyckte att det var mera viktigt att ha fokus på skolan.
Men nu så är det ju ingen skola så nu har jag träning in planerat tisdag torsdag lördag söndag. Och då på tisdagar så ska jag kanske ha vatten träning men det är inte helt klart än. Men jag hoppas iallafall att jag kommer kunna ha det eller iallafall kanske varannan vecka eller nåt.
Men det känns skit jobbigt att ha massa träning för jag blir bara så jävla frusterad för jag INTE kan saker. Och det är skit svårt när INGEN kan säga nåt mål som jag kommer kunna klara. Utan INGEN vet det så då är det skit svårt för mig att ha mottivering.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp