Sommar lov

Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här till er ❤️ För jag vet att det finns många här som bryr sig även fast jag kanske inte märker det alltid. Men då vill jag iallafall skriva ❤️
Men ja jag kan börja med att jag vet att mamma har berättat om det som hände. Så det be höver jag kanske inte förklara nånting om.
Och i fredags så var det skol avslutning. Och jag var med på den som var mitt mål så jag klarade iallafall det. Så nu är jag KLAR med grund skolan som känns helt o verkligt och konstigt. Och lite jobbigt för jag kommer ändå sakna skolan och lärarna och klassen och allting även fast jag inte var där så jätte mycket.
Men jag gick ju i en liten grupp och både min pojk vän och min kompis gick också i den och det kommer jag sakna. Och att då träffade jag han varje dag i skolan iallafall för personalen här tycker inte att jag ska um gås med han för mycket utan att jag ska ha energi för annat också och att det inte är så bra att bara um gås med en enda person helatiden. Och jag fattar väl lite hur dom tänker men ändå inte för att det laddar ju upp mitt batteri också. Och jag träffar ju domandra här varje dag så jag tycker inte att jag BARA um gås med han iallafall.
Men jag vet inte hur det blir i sommar iallafall. Och ridningen är sista gången på tisdag sen är det sommar uppe håll. Och domflesta tycker nog att det är skönt med sommar lov men jag tycker bara att det känns som hur lång tid somhelst och INGET kommer hända. Så för mig så känns sommaren som en jätte lång jobbig tid bara. Men det är väl mera possitiva saker som kommer hända också men det känns bara inte som det. Utan det känns bara jobbigt för att det är ingen som normal vardag och jätte många saker som jag inte kan göra som andra kan. Så det känns som jag blir ännu mera på mind om allt sånt på sommaren.
Och justnu så måste jag även ha en personal med mig helatiden och det är också väldigt jobbigt tycker jag. Men jag fattar såklart varför men då kanske jag måste ha så hela sommaren isåfall och det orkar jag bara inte. Men jag försöker att inte tänka så långt i fram tiden utan att bara ta en dag i taget liksom. Men som exempel idag så har jag INGET in planerat så då känns även bara en dag som jätte långt.
 

Jag ska ha träning mycket mera ofta igen i sommar. Endel tycker säkert att jag får skylla migsjälv nu men jag har inte tränat så mycket på ganska länge för jag bara har inte orkat och JAG tyckte att det var mera viktigt att ha fokus på skolan.
Men nu så är det ju ingen skola så nu har jag träning in planerat tisdag torsdag lördag söndag. Och då på tisdagar så ska jag kanske ha vatten träning men det är inte helt klart än. Men jag hoppas iallafall att jag kommer kunna ha det eller iallafall kanske varannan vecka eller nåt.
Men det känns skit jobbigt att ha massa träning för jag blir bara så jävla frusterad för jag INTE kan saker. Och det är skit svårt när INGEN kan säga nåt mål som jag kommer kunna klara. Utan INGEN vet det så då är det skit svårt för mig att ha mottivering.

Vad gör du för typ av träning? Är ni flera så att det är lite roligt?
 
Jag ska ha träning mycket mera ofta igen i sommar. Endel tycker säkert att jag får skylla migsjälv nu men jag har inte tränat så mycket på ganska länge för jag bara har inte orkat och JAG tyckte att det var mera viktigt att ha fokus på skolan.
Men nu så är det ju ingen skola så nu har jag träning in planerat tisdag torsdag lördag söndag. Och då på tisdagar så ska jag kanske ha vatten träning men det är inte helt klart än. Men jag hoppas iallafall att jag kommer kunna ha det eller iallafall kanske varannan vecka eller nåt.
Men det känns skit jobbigt att ha massa träning för jag blir bara så jävla frusterad för jag INTE kan saker. Och det är skit svårt när INGEN kan säga nåt mål som jag kommer kunna klara. Utan INGEN vet det så då är det skit svårt för mig att ha mottivering.
Man får lägga fokus och ork där man tycker det är viktigast helt enkelt! Det är okej. :) Jag tycker att det är fantastiskt att du klarat skolan genom allt detta - stort grattis till examen! :heart

Är det något särskilt som du själv skulle vilja klara av? Det kan vara hur litet (eller stort) som helst!
Jag tänkte på dig igår när jag var nere i parken med Chika.
Vi har en kvinna som inte är särskilt mobil här i byn, hon har en BC som assistanshund och när vi strosade längsmed älven såg jag henne komma störtande nedför slänten i sin elektriska stol, med collien tokrusande runt omkring, lycklig som en liten raket! Jag hade hjärtat i halsgropen men det såg samtidigt så häftigt ut. :D
 
Man får lägga fokus och ork där man tycker det är viktigast helt enkelt! Det är okej. :) Jag tycker att det är fantastiskt att du klarat skolan genom allt detta - stort grattis till examen! :heart

Är det något särskilt som du själv skulle vilja klara av? Det kan vara hur litet (eller stort) som helst!
Jag tänkte på dig igår när jag var nere i parken med Chika.
Vi har en kvinna som inte är särskilt mobil här i byn, hon har en BC som assistanshund och när vi strosade längsmed älven såg jag henne komma störtande nedför slänten i sin elektriska stol, med collien tokrusande runt omkring, lycklig som en liten raket! Jag hade hjärtat i halsgropen men det såg samtidigt så häftigt ut. :D
Tack men jag har inte klarat skolan så jag har betyg i alla ämnen eller nåt sånt. Bara så ingen tror att jag är värsta super människan. Men tack iallafall ❤️
Och dom sakerna som JAG skulle VILJA är bara normala saker som att gå och sånt.
 
Tack men jag har inte klarat skolan så jag har betyg i alla ämnen eller nåt sånt. Bara så ingen tror att jag är värsta super människan. Men tack iallafall ❤️
Och dom sakerna som JAG skulle VILJA är bara normala saker som att gå och sånt.
Med tanke på allt du gått igenom tycker jag det är fantastiskt att du klarat av att gå i skolan alls, och jag är så glad att du träffat vänner och pojkvän där!
Det vore ju det allra bästa, det förstår jag. Tränar ni i vatten? Jag tänkte eftersom du skrev att du tycker om det. :)
 
Jag ska ha träning mycket mera ofta igen i sommar. Endel tycker säkert att jag får skylla migsjälv nu men jag har inte tränat så mycket på ganska länge för jag bara har inte orkat och JAG tyckte att det var mera viktigt att ha fokus på skolan.
Men nu så är det ju ingen skola så nu har jag träning in planerat tisdag torsdag lördag söndag. Och då på tisdagar så ska jag kanske ha vatten träning men det är inte helt klart än. Men jag hoppas iallafall att jag kommer kunna ha det eller iallafall kanske varannan vecka eller nåt.
Men det känns skit jobbigt att ha massa träning för jag blir bara så jävla frusterad för jag INTE kan saker. Och det är skit svårt när INGEN kan säga nåt mål som jag kommer kunna klara. Utan INGEN vet det så då är det skit svårt för mig att ha mottivering.

Jag tror det är väldigt klokt av dig att du väljer det som är viktigast för stunden och lägger energin där. Skolan först, och nu mer fokus på träningen. Men det ÄR skitjobbigt när man ska träna för att återfå funktioner i kroppen. Jag var riktigt sjuk i covid och fick delvis lungor/luftrör förstörda då. Fastän att det är längesen nu så jobbar jag fortfarande för att få tillbaka samma kondition som innan och jag blir ibland vansinnigt arg för att jag inte kan göra samma saker som jag kunde före sjukdomen. Det är absolut inte samma sak som för dig, dels eftersom det verkar så oklart hur mycket förmåga du kan få tillbaka, dels eftersom rullstolen påverkar så mycket mer än att vara flåsig. Men jag förstår frustrationen. :heart

Om du trivs i vattnet så är det ju super att få vattenträning! Men jag tänker också att det vore bra om du kan få åka och bada bara för att det är skönt, utan fokus på att prestera något. Kanske kan du önska att få göra det med ditt boende?
 
Med tanke på allt du gått igenom tycker jag det är fantastiskt att du klarat av att gå i skolan alls, och jag är så glad att du träffat vänner och pojkvän där!
Det vore ju det allra bästa, det förstår jag. Tränar ni i vatten? Jag tänkte eftersom du skrev att du tycker om det. :)
Nej jag har inte gjort det nu men som jag skrev så ska jag kanske börja ha vatten träning på tisdagar. Jag hade det förut i höstas också när jag var på re hab och det var väldigt bra faktist så jag hoppas att jag kommer kunna ha det nu.
 
Jag tror det är väldigt klokt av dig att du väljer det som är viktigast för stunden och lägger energin där. Skolan först, och nu mer fokus på träningen. Men det ÄR skitjobbigt när man ska träna för att återfå funktioner i kroppen. Jag var riktigt sjuk i covid och fick delvis lungor/luftrör förstörda då. Fastän att det är längesen nu så jobbar jag fortfarande för att få tillbaka samma kondition som innan och jag blir ibland vansinnigt arg för att jag inte kan göra samma saker som jag kunde före sjukdomen. Det är absolut inte samma sak som för dig, dels eftersom det verkar så oklart hur mycket förmåga du kan få tillbaka, dels eftersom rullstolen påverkar så mycket mer än att vara flåsig. Men jag förstår frustrationen. :heart

Om du trivs i vattnet så är det ju super att få vattenträning! Men jag tänker också att det vore bra om du kan få åka och bada bara för att det är skönt, utan fokus på att prestera något. Kanske kan du önska att få göra det med ditt boende?
Ja det är jätte jobbigt! Och jag fattar att det är jätte jobbigt att ha sämre kondition mot man är van med också ❤️
Och ja om jag vill bada bara för det är skönt så kan jag såklart det! Tillexempel om alla ska åka och bada så skulle vi väl åka till nåt av dom ställena som funkar för mig och så.
Men iallafall justnu så kan inte jag bada för jag har sår som måste läka mera först. Och annars så är det mera att jag inte vet om jag vill bada på nån ganska stor strand med mycket folk och så.
 
Idag har jag haft stall tid och nu har jag inget förräns halvtre som jag ska ha träning som jag är ganska nervös för. Men har flera timmar nu som jag inte har nåt speciellt och då så får jag DIREKT massa ångest och äckel tankar och ensam känslor och all sån fucking skit igen. Och jag känner mig som jag är så jävla störd att jag vill att personalen ska låta mig vara ifred nån jävla gång men jag känner mig så jävla ensam också. Men dom som ÄR med mig HELATIDEN vill jag bara slippa.
Och jag vill få ut allt som är i huvudet men det går inte. Och det är lunch om en halv timme och jag känner mig redan så jävla tjock och äcklig så jag verkligen vill inte äta lunch men jag får ju inte välja hur JAG vill iallafall.
 
Det är nästan 30 grader ute och sol så SKIT BRA väder. Och två av domandra är ute och solar och verkar ha det så jävla bra och skönt och kul. Och jag sitter i mitt fucking rum med en personal exakt hela jävla tiden. Och jag är fet och skit blek så jag ser ut som en fucking deg klump. Och jag kan inte bada vid våran bad plats i ån men det spelar ju ingen roll heller för jag kan ändå inte bada sålänge jag har sår som inte har läkt. Så det kliar som fan också och jag blir helt äckel svettig på ryggen om jag är ute och då nästan måste man ha mindre kläder på sig och det tänker jag inte ha.
Så då måste jag vara inne och bara sitta här och glo och missa hela sommaren. SKIT KUL. Jag hatar sommar jag hatar värme jag hatar sol jag hatar min äckel kropp jag hatar det som hände förra sommaren jag hatar dethär.
 
Det är så jävla bort kastat att JAG får massa hjälp kostar massa pengar tar massa tid. JAG som inte ens kan ge till baka nånting inte ett fucking skit.
Jag har bara så jävla mycket ångest och så jävla mycket ensam känslor och så jävla mycket hopp lös känslor.
Och jag tror INGEN fattar hur mycket jag verkligen HATAR migsjälv och min kropp. För då är dom isåfall helt sjuka i huvudet som tvingar mig att leva ändå.
 
Och alla fucking falska personer och dom som ljuger för att verka bättre motför hur dom ÄR påriktigt önskar jag att dom bara kunde för svinna HELT från mitt liv så jag slapp bli på mind att dom finns ens. Men det kommer ju aldrig hända iallafall 🤮 Jag fattar inte ens varför dom ska försöka att vara snälla och om tänk samma fast man VET att dom INTE är det utan dom bara är jävla pattetiska små kryp. FUCK dom 🤮
 
Usch vad jobbigt du verkar ha det nu ❤️

Har du provat att sitta ute i skuggan med fötterna i svalt vatten? Det brukar fungera för mig när det är så här varmt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tänkte på en sak så vill bara dela denhär påtal om det jag skrev om falska personer som bara försöker verka snälla och om tänk samma fast dom inte är det påriktigt.
 

Bifogade filer

  • 93612f8f4b74705f4990ecd6705512e3.jpg
    93612f8f4b74705f4990ecd6705512e3.jpg
    34,5 KB · Visningar: 36
Idag har varit en skit dag. Och jag fattar att jag låter jätte pattetisk nu men jag blir så jävla be sviken också när det är saker som KUNDE VARIT bra men så kan jag ändå inte upp skatta det för ALLT är för jobbigt. Då bara känns allt ännu mera värde löst och att jag är ju inte värd nånting bra iallafall efter som jag ändå inte KAN upp skatta det eller känna nåt possitivt för det. Jag fattar att nog ingen kan fatta hur han menar men det bara är så JÄVLA jobbigt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 274
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp