Kan ni Sveriges län?

18 rätt av 21 möjliga, felade på Västmanlands län, Västernorrlands län och Västerbottens län. Är inte så hemma med länen i Norr. :p
 
20 av 21.
Jag valde visst Västernorrland två gånger!
Är lite missnöjd...
Kartor brukar vara min grej då räknade med full pott! :mad:
 

Alla rätt!?! Det hade jag aldrig gissat att jag skulle få! :laugh:
Dock var det nog mer uteslutningsmetoden som hjälpte mig framåt än någon vidare kunskap. :angel:

Tydligen är Skåne lättast (99% har rätt på det - fast 188 pers lyckas ändå inte :D), och Västernorrland (bara 58% kan räkna ut vad det är) svårast? Skåne fattar jag, men Västernorrland? :confused:
 
20 av 21, bara för att jag tänkte som ett stolpskott på en fråga och kom på två frågor senare att jag svarat fel (blandade ihop Kronoberg och Jönköping :o)
 
20 av 21. Jag valde också Västernorrland 2 gånger, men så är jag inte så välbevandrad i Sveriges geografi norr om Gävle :p
 
15 av 21. Bättre än väntat, Södermanland, Kronoberg, Norrbotten, Kalmar, Uppsala, Västernorrland felade för mig :)
 

Liknande trådar

Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 939
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 298
Senast: Lyan
·
Samhälle Som en utomstående får jag lite rapporter från familj och vänner i Sverige och läser ju här med. Tänker främst på elpriser och nu...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
22 018
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp