Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Patriarkatet hände. Det tar sig bara andra uttryck i olika miljöer och på olika sätt. En sak är alltid samma dock, det obegränsade och bottenlösa kvinnohatet.
Men varför tar det sig det här uttrycket nu? Det är ju det som är intressant. Trots att jämställdheten gått framåt och trots att dagens unga killar ofta är vettigare - varför får tjejer inte vara i fred i utelivet?
 
Men varför tar det sig det här uttrycket nu? Det är ju det som är intressant. Trots att jämställdheten gått framåt och trots att dagens unga killar ofta är vettigare - varför får tjejer inte vara i fred i utelivet?

Jag ser det som två läger. Det ena är upplyst, försöker vara hyfsat jämställt och behandla kvinnor vettigt.
Det andra är en motpol där man hänger på Flashback, fria tider och tycker kvinnor är kul att titta på men ser det som självklart att Grabbar är Bäst.
Motsvarande hos tjejer där man är antingen feminist eller tycker att tjejer självklart ska ta hand om hem, barn och man.
 
Men varför tar det sig det här uttrycket nu? Det är ju det som är intressant. Trots att jämställdheten gått framåt och trots att dagens unga killar ofta är vettigare - varför får tjejer inte vara i fred i utelivet?
Men har jämställdheten verkligen gått framåt? Ja på några punkter förståss, men i grunden? Jag vet inte. Tycker många unga män i min närhet dryper av kvinnoförakt tillsammans med rasism. Dom unga männen är ju tydligen många på krogen ialla fall. Jag är nog lite för cynisk kanske men tror inte kanske att männen direkt ändrat på sig men kvinnorna har sannerligen blivit tuffare.
 
Jag ser det som två läger. Det ena är upplyst, försöker vara hyfsat jämställt och behandla kvinnor vettigt.
Det andra är en motpol där man hänger på Flashback, fria tider och tycker kvinnor är kul att titta på men ser det som självklart att Grabbar är Bäst.
Motsvarande hos tjejer där man är antingen feminist eller tycker att tjejer självklart ska ta hand om hem, barn och man.
Exakt så! du skrev det jag försökte mumla om.
 
Jag ser det som två läger. Det ena är upplyst, försöker vara hyfsat jämställt och behandla kvinnor vettigt.
Det andra är en motpol där man hänger på Flashback, fria tider och tycker kvinnor är kul att titta på men ser det som självklart att Grabbar är Bäst.
Motsvarande hos tjejer där man är antingen feminist eller tycker att tjejer självklart ska ta hand om hem, barn och man.
Jag ser inte lika tydliga motpoler hos tjejerna. Men i övrigt håller jag nog med. Dessvärre.
 
Jag är nog lite för cynisk kanske men tror inte kanske att männen direkt ändrat på sig men kvinnorna har sannerligen blivit tuffare.

Detta tangerar något som jag funderat på under trådens gång. Är de här killarnas beteende en reaktion på att allt fler tjejer inte längre tar nån skit? Allt fler tjejer visar sig starka och självständiga och är subjekt i stället för objekt. Och då ska de sättas på plats?
 
Jag ser inte lika tydliga motpoler hos tjejerna. Men i övrigt håller jag nog med. Dessvärre.

Jag gör, men det kan bero på miljöbyte. Det är ju inget aggressivt över tjejerna på det sättet som jag ser hos killarna, men fler verkar ha FAMILJEN och konservativ mening som dröm än när jag var 20.
Röstade man kd och alf Svensson var man kristen, punkt. Nu verkar det stå för familjen AB och nån falsk trygghet i att bli försörjd och omhändertagen (vilket jag inte upplevde som mål för min åldersgrupp heller).
 
Detta tangerar något som jag funderat på under trådens gång. Är de här killarnas beteende en reaktion på att allt fler tjejer inte längre tar nån skit? Allt fler tjejer visar sig starka och självständiga och är subjekt i stället för objekt. Och då ska de sättas på plats?
Jag tror inte de tycker att de ska sättas på plats, men eftersom man idag som kvinna inte behöver en man för att fixa livet, ekonomin och boende och man kan tom skaffa barn som ensam kvinna så kan man ställa högre krav. Allt fler (kvinnor) jag känner avstår relationer med män så tror jag att män i högre grad blir nobbade av i deras ögon ”tillgängliga” kvinnor. En del lyckas säkert med sin övertalning, andra försöker i ren desperation. Som någon annan var inne på så förstår jag inte hur man kan gå igång på en motpart som inte vill - personligen tycker jag det är väldigt avtändande och hade hellre gått hem själv än gå hem med någon som följde med efter x antal övertalningar och hot.
 
Jag tror inte de tycker att de ska sättas på plats, men eftersom man idag som kvinna inte behöver en man för att fixa livet, ekonomin och boende och man kan tom skaffa barn som ensam kvinna så kan man ställa högre krav. Allt fler (kvinnor) jag känner avstår relationer med män så tror jag att män i högre grad blir nobbade av i deras ögon ”tillgängliga” kvinnor. En del lyckas säkert med sin övertalning, andra försöker i ren desperation. Som någon annan var inne på så förstår jag inte hur man kan gå igång på en motpart som inte vill - personligen tycker jag det är väldigt avtändande och hade hellre gått hem själv än gå hem med någon som följde med efter x antal övertalningar och hot.
Den makten/erövringen kanske är tändande för vissa individer :yuck:
 
När blev det såhär?

Jag har haft många manliga vänner genom åren. Legat med en del och inte med andra. Men nån sorts förväntan på "rätten" att ligga har jag aldrig uppfattat i mina kretsar. Avkomman är 30 och i hens atonår var det ett blandat gäng som uymgicks. Aldrig att jag uppfattade att det var press på sex mot tjejerna.
Däremot att de pratade väldigt mycket om sex, om känslor, relationer och mående. Samt var väldigt måna om varann.

När blev det såhär vidrigt som ni vittnar om? Och vad beror det på?

Lyssnade nyligen på ett föredrag om naturisterna och strömningarna med hälsokost vid förra seklets första halva.
Hur ledde det fram till dagerns incels?
Vad hände.
Jag håller med om dina frågor.

Så illa som det beskrivs i tråden, var det inte "på min tid".

Visst det stötte jag på en och annan efterhängsen typ någon gång, men att man så att säga skulle behöva freda sig, vara rädd för att säga nej, eller vara rädd i motionsspåret? Nej, så var det inte.

Har också en liten uppsättning barn i 30-årsåldern, och där upplever jag att de och deras vänner har en vettig attityd, och har haft genom åren.

Så det är en viktigt fråga, hur det kan ha blivit så som det beskrivs.
 
Hur ska vi hantera problemet med incels?
Måste vi verkligen hantera problemet med dessa retards? Känns som att det är deras eget problem om de inte får ligga. Kanske om de ändrar sin människosyn och öppnar upp lite så får de också ligga?

Poängen med incels är ju inte att ingen vill ligga med dem. Det finns nog gott om tjejer som hade kunnat tänka sig dessa killar. Men grejen är ju att de har kategoriserat tjejerna i ordning och de vill bara ligga med de tjejerna de tycker är perfekta. Det finns en viss rangordning och de vill absolut inte ligga med några i den sista gruppen. Har man så dålig människosyn så får man liksom skylla sig själv att man är celibat, eftersom det faktiskt är självvalt.

Äckliga killar på krogen får alltid ligga, annars hade de inte hållit på sådär. De fortsätter tills någon nappar och det är väl oftast någon som nappar. Hade de alltid fått nej, hade de inte försökt. Ingen orkar med så mycket dissning.
 
Men varför tar det sig det här uttrycket nu? Det är ju det som är intressant. Trots att jämställdheten gått framåt och trots att dagens unga killar ofta är vettigare - varför får tjejer inte vara i fred i utelivet?
Jag upplever det som att det har blivit mer de senaste åren. När jag pratat med personer som jag tycker är åt incels-hållet så pratar de alltid om att "allt är på tjejernas villkor, tjejerna styr allt, jämställdheten har gått för långt" och liknande. De ansåg att det är det var den svenska jämställdheten som gör att det är synd om incel-männen.
 
Detta tangerar något som jag funderat på under trådens gång. Är de här killarnas beteende en reaktion på att allt fler tjejer inte längre tar nån skit? Allt fler tjejer visar sig starka och självständiga och är subjekt i stället för objekt. Och då ska de sättas på plats?
Så tror jag. Tjejer och kvinnor genomdkådar i allt större utsträckning patriarkatets brister, eller könsmaktsordningens brist på legitimitet. En viss kategori män blir fullständigt tagna på sängen och omkörda där.
 
Alltså tanken föresvävade mig faktiskt. Antagligen pga Katarina Wennstam som hade kollat porrutbudet och skrev några mycket bra facebookinlägg häromveckan.

Jaa jag läste dem också.

Jag tror också det finns en släng av hora-madonna-komplex som porrkonsumtionen inte direkt förbättrar. Jag har lite svårt att formulera vad jag tänker om det hela, ska fundera och återkomma imorgon.
 
Detta tangerar något som jag funderat på under trådens gång. Är de här killarnas beteende en reaktion på att allt fler tjejer inte längre tar nån skit? Allt fler tjejer visar sig starka och självständiga och är subjekt i stället för objekt. Och då ska de sättas på plats?
Jag tror inte de tycker att de ska sättas på plats, men eftersom man idag som kvinna inte behöver en man för att fixa livet, ekonomin och boende och man kan tom skaffa barn som ensam kvinna så kan man ställa högre krav. Allt fler (kvinnor) jag känner avstår relationer med män så tror jag att män i högre grad blir nobbade av i deras ögon ”tillgängliga” kvinnor. En del lyckas säkert med sin övertalning, andra försöker i ren desperation. Som någon annan var inne på så förstår jag inte hur man kan gå igång på en motpart som inte vill - personligen tycker jag det är väldigt avtändande och hade hellre gått hem själv än gå hem med någon som följde med efter x antal övertalningar och hot.
Jag upplever det som att det har blivit mer de senaste åren. När jag pratat med personer som jag tycker är åt incels-hållet så pratar de alltid om att "allt är på tjejernas villkor, tjejerna styr allt, jämställdheten har gått för långt" och liknande. De ansåg att det är det var den svenska jämställdheten som gör att det är synd om incel-männen.
Så tror jag. Tjejer och kvinnor genomdkådar i allt större utsträckning patriarkatets brister, eller könsmaktsordningens brist på legitimitet. En viss kategori män blir fullständigt tagna på sängen och omkörda där.

Är det inte dessa resonemang incels själva presenterar som orsak? Den uppfattningen har jag iaf fått.

Hela grejen är så sjuk att jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det alls. En kille inom mitt Tinderspann både vad gäller ålder och område var med i jag tror det var Expressens artikel. Har inte öppnat appen sedan dess för jag blev ärligt talat asrädd. Och då är jag redan typ paniskt rädd för den där första gången man faktiskt är ensam med en man, även om det så bara är att man kommer först till en förfest hos en kollega.

Jag är numera rabiat bra på att säga nej i betydligt fler lägen än tidigare. Samtidigt som jag vet att jag är lika hopplöst dålig på det när folk kommit mig lite mer nära. Det gör att jag snudd på helt undviker män, skaffade mig ett nytt, feministiskt och kvinnoseparatistiskt umgänge och det är helt underbart avslappnande och berikande.

Ang hur man borde bemöta problemet incels så inser (eller anser kanske jag ska skriva) jag ju att utanförskap är boven men ärligt talat är jag så förbannat trött på att även det ska läggas på kvinnor. Eller vem vill slå vad om hur ofta denna fråga diskuteras på detta vis bland kvinnor resp män? Alltså jag orkar på riktigt inte. Ursäkta min totala bitterhet men inte fan blir jag våldsam iaf även om jag ibland önskat.
 
Detta tangerar något som jag funderat på under trådens gång. Är de här killarnas beteende en reaktion på att allt fler tjejer inte längre tar nån skit? Allt fler tjejer visar sig starka och självständiga och är subjekt i stället för objekt. Och då ska de sättas på plats?
Och knapplån.
Jag tror att det är delvis sant, men jag tror också att de här männen alltid funnits och att det är först nu de fått en plattform där de kan samlas. Media och tillgänglighet gör att kvinnofrågor sprids och att människor stärker varandra, men det är på gott och på ont.
Internet ger incels en mötesplats och de bekräftar varandra, bekräftar sina och andras känslor. Det är andra män som skapar fler olyckliga män, inte kvinnor.
 
Måste vi verkligen hantera problemet med dessa retards? Känns som att det är deras eget problem om de inte får ligga. Kanske om de ändrar sin människosyn och öppnar upp lite så får de också ligga?
Fast problemet är ju inte att de inte får ligga. Deras problem är att de inte får ligga. Vårat problem är att de eldar på varandra tills de kör på specifikt kvinnor med lastbil och hejar på både våldtäkter och mord.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp