Bukefalos 28 år!

Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Jag tycker det är märkligt att både Q och cirkus igår röstade på LenaH för att hon lagt en andraröst dag 1 :confused: lite olika teorier kring det men ändå.
 
Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker se ut som att hon är god och har siat LenaH som ulv. Det gör även att jag tror att @fio kan vara ulv eller får som följer ulven. Speciellt med tanke på hennes kommentar igår.
 
Äh vafan, jag tänker inte sitta här och vänta till sent igen.

LenaH röstar på cirkus

då jag tror hon är en ulv som spelar siare och att fåret fio hänger på för att visa att hon är just får då.

Återstår att se om resterande lyamedlemmar vågar outa sig nu.
 
Jag håller med, jag får också känslan av sia förutom att jag ju vet att det inte stämmer och då undrar jag om hon är en luden som försöker spela siare?
Särskilt som vi alla verkar rätt "in the dark" så tippar jag snarare att det var en god som blev siad.
Den riktiga lärlingen bör ju dock protestera rejält då kan man ju tycka.
Det här är grejen @Niyama som det ser ut nu skulle @cirkus ha kunnat siat @LenaH men det kan även vara en ulv som försöker se ut som en god som har siat någon. Så ska vi tro att @cirkus är god och LenaH ulv eller är det kanske tvärtom?
Ingen aning! Problemet är att vilken som kan vara ulv för mig.
 
Vi lär vara rätt körda om vi misslyckas idag va? Så det är värt att börja teoria om roller, @Niyama ? För i så fall kan jag ha nåt att säga. :p
 
😅 men va fan, det hänger ju på att folk börjar skriva teorier om vem som kan ha viss roll och ingen hakar ju på den idén. Tvärtom, och det tycker jag är superskumt av Hemlig och Snurris för just nu gynnar det ju bara ulvarna.

Fast man får väl inte skriva det rätt ut 🤔
 
😅 men va fan, det hänger ju på att folk börjar skriva teorier om vem som kan ha viss roll och ingen hakar ju på den idén. Tvärtom, och det tycker jag är superskumt av Hemlig och Snurris för just nu gynnar det ju bara ulvarna.
Haha. Jag sitter och spelar från mobilen framför en film, men en tanke har jag fått när det gäller cirkus i alla fall. Att hon i sin sammanställning tidigare glömde bort att det fanns en bybo kvar talar ju emot att hon har den rollen. Min uppfattning är att hon oftast som ulv eller med viktig god roll ofta ligger något lågt och är lite försiktig för att undvika att lynchas, kan såklart vara annorlunda nu speciellt när vi inte spelat på evigheter. Men jag fick för mig att hon helt enkelt inte är så rädd för att bli lynchad.
 
Haha. Jag sitter och spelar från mobilen framför en film, men en tanke har jag fått när det gäller cirkus i alla fall. Att hon i sin sammanställning tidigare glömde bort att det fanns en bybo kvar talar ju emot att hon har den rollen. Min uppfattning är att hon oftast som ulv eller med viktig god roll ofta ligger något lågt och är lite försiktig för att undvika att lynchas, kan såklart vara annorlunda nu speciellt när vi inte spelat på evigheter. Men jag fick för mig att hon helt enkelt inte är så rädd för att bli lynchad.
Men du kan ju inte kolla film nu!

Nej, jag har strukit henne som bybo därför. Men vad menar du då att det tyder på att hon har för roll?
 
Jag har iofs tankar om att LenaH kan vara ond men känner mig mer säker på att Hedinn torde vara ulv enligt tidigt inlägg idag
Röstlista DL2
17:27
Blacksmithfarm röstar på hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:04 cirkus röstar på LenaH
21:04 Lobelia röstar på fio
21:11 Idahoe röstar på fio
21:15 Fio röstar på blacksmithfarm
21.21
Niyama röstar på cirkus
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:27 Qitis röstar på Hedinn
21:27 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:28 LenaH röstar på cirkus
21:30
Snurrfian ändrar röst till qitis
21:30 Niyama ändrar röst till Q

Lite tankar från mig angående gårdagens röstning

@Snurrfian som ändrar röst från bevisligen goda BSF till mig är kanske inte riktigt lika misstänkt för mig (även om jag blev förvånad över ändringen faktiskt?) som Niyama som hade en riktigt konstig och ologisk motivering att ändra till mig- (vilket hon själv kom på ser jag)

Dock brukar @Niyama sällan( aldrig?) vara så virrig att hon snärjer in sig i motiveringarna så som hon gjorde igår- det stämde inte helt enkelt .

BSF vet vi ju var god och Niyama är väl en av de som tidigt lanserade iden att jag skulle "skyddat" BSF med min sena röständring i DL1?
Det är ju uppenbart nu att så absolut inte var fallet
@Niyama är definitivt på min lista över misstänkta onda faktiskt

@Hedinn röstade jag på igår enligt teorin att att hon skulle kunna vara ulv efter första dagens DL-lista eftersom @LenaH var misstänkt får då hon la en andraröst på BSF där efter att Hedinn lagt en tidig röst på densamme Allt enligt teorin att fåret skulle vilja vinka till lyan genom att följa första rösten av en ulv _ vilken faktiskt är ganska vanlig tycker jag- även om det även inte alltid varit så historiskt sett
BSF själv var också misstänksam mot Hedinn- och då det blev klart efter gårdagens lynch att BSF var god så finner jag ingen anledning att ompröva min tanke från igår faktiskt .
Hedinn är fortsatt min starkaste kandidat till att ingå i lyan

övriga som röstar på BSF går är @hemlig och @fio
Det skulle ju vara sensationellt om alla tre skulle ingå i lyan, och rösta på samma men utesluter det dock inte - har ju varit utsatt för det själv som god :cautious:
@hemlig röstade på mig i DL1 så håller ögonen på henne lite grann faktiskt
fio röstade på hemlig i DL1 Kan ju vara en möjlig alibiröst men kan lika gärna vara en vanlig förstadagsrös

@cirkus förefaller vända och vrida tycker jag faktiskt i de inlägg hon kommit med och driver åtminstone leken framåt
Hedinn har ifrågasatt henne (och BSF)ang att de skulle outa ev god specialroll i sina funderingar
Cirkus tänker iaf lite åt alla håll och kanter och verkar kunna se att det kan vara antingen si eller så Sedan om det betyder att hon är god det vågar jag inte säga faktiskt :p Men inte högst upp på min lista över misstänka just nu iaf

@Idahoe hade jag en notering om efter dl1 att hon kunde vara ett misstänkt får som följde efter Niyamas röst på snurrfian
Igår röstade hon på fio som då givk upp till lika med BSF i antal röster . Det kan möjligen betyda att fio och Idahoe inte sitter i lyan i hop då kanske? och inte heller att Idahoe är får om nu fio skulle vara ulv?

qitis röstar på Hedinn då jag finner det mycket troligt att hon är ulv enligt mitt inlägg
 
Tillägg ang. cirkus så tycker jag att hon legat lågt när det gäller mig. Lite mer idag efter att jag påpekade igår att hon inte jagade mig men det känns inte riktigt som en god cirkus. MEN om hon är lärlingen som siat LenaH?
 
Men du kan ju inte kolla film nu!

Nej, jag har strukit henne som bybo därför. Men vad menar du då att det tyder på att hon har för roll?
Den som kan stoppa lynch, eftersom hon inte är rädd för att lynchas! Men jag kan ju vara ute och cykla som vanligt. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 757
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 634
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 370
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
17 18 19
Svar
370
· Visningar
4 124
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden
  • Tvillingdräktighet

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp