Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Jultomtens släde har plötsligt ingen ledande ren och därmed ingen som kan flyga den. Det är minst sagt illa! Eftersom ingen numer kan flyga släden, störtdyker den rakt ner mot marken i Dancers spår.

Jultomten håller tummar och tår och hoppas för allt han kan att ingen ska träffas av släden. Det är ju trots allt 2020 och corona, lägg på julafton på det - de flesta är nog fullt upptagna med sina julfiranden. Så det borde inte vara så många ute. Hoppas, hoppas!

Någon som dock inte följer reglerna som säger att man ska hålla sig inne, det är LenaH. LenaH vandrar runt i den öde staden och kikar in i olika fönster där hon ser familj efter familj fira jul. Barnen är glittrar i ögonen samtidigt som de river upp julklapp efter julklapp. LenaH blir arg, JULEN VAR JU INSTÄLLD!

Några meter bort smäller det plötsligt till. PANG! Jultomtens släde träffar marken och jultomten, som inte satt fastspänd, flyger all världens väg.

Snurrfian var Jultomten (borgmästare)


GRATTIS ONDA!!
 
Jultomtens släde har plötsligt ingen ledande ren och därmed ingen som kan flyga den. Det är minst sagt illa! Eftersom ingen numer kan flyga släden, störtdyker den rakt ner mot marken i Dancers spår.

Jultomten håller tummar och tår och hoppas för allt han kan att ingen ska träffas av släden. Det är ju trots allt 2020 och corona, lägg på julafton på det - de flesta är nog fullt upptagna med sina julfiranden. Så det borde inte vara så många ute. Hoppas, hoppas!

Någon som dock inte följer reglerna som säger att man ska hålla sig inne, det är LenaH. LenaH vandrar runt i den öde staden och kikar in i olika fönster där hon ser familj efter familj fira jul. Barnen är glittrar i ögonen samtidigt som de river upp julklapp efter julklapp. LenaH blir arg, JULEN VAR JU INSTÄLLD!

Några meter bort smäller det plötsligt till. PANG! Jultomtens släde träffar marken och jultomten, som inte satt fastspänd, flyger all världens väg.

Snurrfian var Jultomten (borgmästare)


GRATTIS ONDA!!
Yez :banana::banana::banana:
 
STATISTIK:
Roller:

Idahoe - barn (ulv)
Snurrfian - Jultomten (borgmästare)
qitis - barn (ulv)
Hedinn - Tomtemor (välsignad)
hemlig - barn (ulv)
Niyama - tomtenisse (bybo)
Aliisa - Rudolf med röda mulen (lärling 1)
Blacksmithfarm - tomtenisse (bybo)
Fio - snögubben (röstfifflare)
Lobelia - tomtenisse (bybo)
cirkus - renen Dancer (lärling 2)
LenaH - Pappa (svart får)
Vira - tomtenisse (bybo)

Dag DL1:
16.53 fio röstar på hemlig
19.02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19.47 Niyama röstar på Snurrfian
1948 Aliisa röstar på qitis
1956 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.56 Idahoe röstar på Snurrfian
20.19 Blacksmithfarm röstar på Niyama
21.06 Vira röstar på Aliisa
21.13 Lobelia röstar på Vira
21.21 Snurrfian röstar på Lobelia
21.23 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.28 cirkus röstar på fio
21.30 qitis ändrar röst till Aliisa

16.57 fio röstar dolt på hemlig
21.28 fio ändrar dold röst till LenaH

Aliisa var Rudolf med röda mulen (lärling 1)

Natt DL1:
Renen Dancer skyddar cirkus
Snögubben röstade dolt på LenaH
Ulvarna käkar Vira

Passagerarna i jultomtens släde skickar ”Snögubben röstade dolt på LenaH” till cirkus

Dag DL2:
17.27 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21.03 cirkus röstar på LenaH
21.04 Lobelia röstar på fio
21.11 Idahoe röstar på fio
21.15 fio röstar på Blacksmithfarm
21.21 Niyama röstar på cirkus
21.25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.27 qitis röstar på Hedinn
21.27 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21.28 LenaH röstar på cirkus
21.30 Snurrfian ändrar röst till qitis
21.30 Niyama ändrar röst till qitis

21.16 fio röstar dolt på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm var tomtenisse (bybo)

Natt DL2:
Renen Dancer siar LenaH
Snögubben röstade dolt på Blacksmithfarm
Ulvarna käkar Lobelia

Passagerarna i jultomtens släde skickar ”Renen Dancer siar LenaH” till fio

Dag DL3:
20.29 cirkus röstar på LenaH
20.55 fio röstar på LenaH
20.55 Idahoe röstar på Hedinn
21.10 Snurrfian röstar på cirkus
21.11 LenaH röstar på cirkus
21.16 qitis röstar på Hedinn
21.23 Hedinn röstar på qitis
21.26 hemlig röstar på cirkus
21.30 Niyama röstar på LenaH
21.30 qitis ändrar röst till cirkus

20.59 fio röstar dolt på LenaH

cirkus var renen Dancer (lärling 2)

Natt DL3:
Snögubben röstade dolt på LenaH
Ulvarna käkar Snurrfian
 
och vi hittade LenaH omgående :D hemlig fattade direkt ( snyggt fångat!:up: )och jag tyckte det var än mer uppenbart när hon räknade upp alla oss i lyan med superkassa röster :p
 
Snurris, LenaH eller hemlig alltså? Jag tvivlar. Snurris och hemlig var ju jätteemot att diskutera roller och bara onda hade att vinna på det.
Jag tror att det finns en stor risk att BM röstade på Cirkus och jag hävdar fortfarande att det gynnar den onda sidan mer att diskutera roller.
 
Jag är bara inte så säker på att räkna som du, det är väl ingen nyhet att jag inte skulle kunna skriva ut min roll tydligt utan att typ skriva det ordagrant.
Nej då hade du avslöjat dig själv som ulv kan jag tänka, om jag uppfattar rätt vilken roll du försöker få fram att du har.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 615
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp