MissFideli
Trådstartare
Jag håller på att bli tokig. Min överviktiga devon jamar och jamar och jamar efter mat hela tiden. Åtminstone så fort jag närmar mig delen av huset där matskålarna står. Det är otroligt jobbigt och slutar inte när hon fått mat, så fort hon är klar med den börjar hon skrika igen. Tyvärr blir det ju så att hon alltid lyckas eftersom hon ju börjar skrika direkt jag närmar mig vilket jag ju gör när dom ska få mat. Så även om hon bara får mat 3 ggr/dag, så har hon ju skrikit till sig den maten. Funderar på att köpa en automat som portionerar så det inte blir jag som ger maten? De har idag Surefeed-automater och jag skulle helst se en automat som både portionerar OCH bara öppnar för en katt, men konstigt nog finns det ingen sån på marknaden. Jo en, men den läser inte chip utan kräver halsband.
Hon är konstant hungrig, kastar i sig maten och försöker sno av de andra vilket gjorde att jag köpte Surefeed från början. De andra äter inte lika fort.
Det här är inget nytt, utan har hållit på några år så hennes värden är kollade flera gånger.
Kan det hjälpa om det är en automat som portionerar? Just nu behöver hon kanske inte nått som håller de andra utanför eftersom hon i princip inhalerar maten, det är när våren kommer det blir värre. Hon får kortison för gräsallergi och den tabletten får hon i sin mat, så då vill jag ju absolut inte att nån annan ens har möjlighet att smaka.
Vad gör jag?
Hon är konstant hungrig, kastar i sig maten och försöker sno av de andra vilket gjorde att jag köpte Surefeed från början. De andra äter inte lika fort.
Det här är inget nytt, utan har hållit på några år så hennes värden är kollade flera gånger.
Kan det hjälpa om det är en automat som portionerar? Just nu behöver hon kanske inte nått som håller de andra utanför eftersom hon i princip inhalerar maten, det är när våren kommer det blir värre. Hon får kortison för gräsallergi och den tabletten får hon i sin mat, så då vill jag ju absolut inte att nån annan ens har möjlighet att smaka.
Vad gör jag?