Jag vet inte hur jag ska göra kring Frejas medicinering. Har gett henne sprutor mot allergin i 2,5 Är ungefÀr? Det funkar toppen. Blir lite rinnig i ögonen ibland men inte ofta. Hon fÄr vad jag kan se inga biverkningar alls. Problemet Àr bara hos mig sjÀlv. Jag blir fortfarande stressad och mÄr dÄligt. GrÄter fortfarande efterÄt ibland. Hon har Àven börjat rycka mer vilket gör det Ànnu vÀrre. Idag fick jag knappt i tvÄ tredjedelar av dosen innan jag gav upp. Stack senare och dÄ hjÀlpte sambon till att hÄlla men det hjÀlpte inte, fick ÀndÄ inte i allt av det som var kvar.
Att boka tid hos veterinÀren en gÄng i mÄnaden resten av hennes liv för att de ska göra det Àr inte hÄllbart eller ens görbart i lÀngden. Enda alternativet Àr att gÄ över pÄ kortison men det tar verkligen emot. Dels att behöva mixtra för att hitta en bra dosering men Àven pga biverkningarna. Mammas katt fick efter nÄgra Ärs anvÀndning sÄ svÄra följdsjukdomar att de behövde avliva honom. Freja Àr bara fem.
Vet egentligen inte vad jag vill med det hÀr inlÀgget annat Àn att fÄ ut tankarna. Jag Àlskar henne men det Àr jobbigt att vara djurÀgare ibland. Hon kan ju inte vÀlja sjÀlv.