Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Du kan inte nÄgot sÄnt hÀr som han kan ligga i?

Visa bifogad fil 175076

Det Àr kalldrag frÄn fönstret (och det Àr enda inluftkÀllan sÄ den fÄr inte sÀttas igen helt), sÄ han kommer alla gÄnger föredra att ligga pÄ elementet ÀndÄ dÀr det Àr varmare. :meh:

Har en reptilvÀrmare som Maja gillade, men sovrumselementet har helt enkelt för mÄnga fördelar som Àr svÄra att konkurrera med.

Urax Ă€r mer sig sjĂ€lv nu â˜ș Pratar med mig hela kvĂ€llarna och dufsar med sin tass pĂ„ mitt ansikte sĂ„ att jag ska vakna kl. 04 😅

Det tycker jag ÀndÄ Àr rÀtt finkÀnsligt... Isis gör ett trampolinhopp upp pÄ min mage och vrÄlar mig i ansiktet nÀr hon tycker det Àr dags att gÄ upp... :cautious:

Edit: Jag tror jag lÀrt mig att spÀnna magmusklerna i förebyggande syfte fast jag sover, det gÄr vÀl igenom i sömnen att hon Àr pÄ vÀg att studsa upp :meh:

Kastration bokad, nĂ€sta fredag Ă„ker kulorna för lillgrabben! DĂ„ Ă€r han ett halvĂ„r. Är första hankatten jag kastrerar. Ändras deras beteende/energi/annat mycket tiden efter? Har tagit ledigt pĂ„ fredag sĂ„ man ska kunna va hemma o ha koll pĂ„ honom :love:
Min hankatt blev lugnare efter kastrering och mindre lekfull. Enklare att hÄlla hullet pÄ.

Hört frÄn andra att deras katter inte förÀndrats nÀmnvÀrt beteendemÀssigt (mest att de fÄtt lÀttare för att bli överviktiga), sÄ det verkar ganska individuellt.

Min hankatt blev lugnare efter kastrering och mindre lekfull. Enklare att hÄlla hullet pÄ.

Hört frÄn andra att deras katter inte förÀndrats nÀmnvÀrt beteendemÀssigt (mest att de fÄtt lÀttare för att bli överviktiga), sÄ det verkar ganska individuellt.
Okej! DÄ ger det sig dÄ. Minns du hur gammal din var? Ja nu har han haft fri tillgÄng pÄ kÀk sÄ antar vi fÄr börja vara mer försiktiga efter detta sÄ han inte blir hur rund som helst.

Okej! DÄ ger det sig dÄ. Minns du hur gammal din var? Ja nu har han haft fri tillgÄng pÄ kÀk sÄ antar vi fÄr börja vara mer försiktiga efter detta sÄ han inte blir hur rund som helst.
Min kasterades nÀr han var 5 mÄnader.

Han har alltid varit innekatt, sÄ han har inte haft möjlighet att vandra och hade inga problem med urinmarkering eller nÄgot sÄdant innan. Det ska ju ocksÄ kunna minska med kastrering.

Min kasterades nÀr han var 5 mÄnader.

Han har alltid varit innekatt, sÄ han har inte haft möjlighet att vandra och hade inga problem med urinmarkering eller nÄgot sÄdant innan. Det ska ju ocksÄ kunna minska med kastrering.
Okej! Ja just det. Nej det har inte min heller, inte mÀrkt han visar nÄgot intresse för min honkatt eller sÄ.

Jag vet inte hur jag ska göra kring Frejas medicinering. Har gett henne sprutor mot allergin i 2,5 Är ungefÀr? Det funkar toppen. Blir lite rinnig i ögonen ibland men inte ofta. Hon fÄr vad jag kan se inga biverkningar alls. Problemet Àr bara hos mig sjÀlv. Jag blir fortfarande stressad och mÄr dÄligt. GrÄter fortfarande efterÄt ibland. Hon har Àven börjat rycka mer vilket gör det Ànnu vÀrre. Idag fick jag knappt i tvÄ tredjedelar av dosen innan jag gav upp. Stack senare och dÄ hjÀlpte sambon till att hÄlla men det hjÀlpte inte, fick ÀndÄ inte i allt av det som var kvar. :(

Att boka tid hos veterinÀren en gÄng i mÄnaden resten av hennes liv för att de ska göra det Àr inte hÄllbart eller ens görbart i lÀngden. Enda alternativet Àr att gÄ över pÄ kortison men det tar verkligen emot. Dels att behöva mixtra för att hitta en bra dosering men Àven pga biverkningarna. Mammas katt fick efter nÄgra Ärs anvÀndning sÄ svÄra följdsjukdomar att de behövde avliva honom. Freja Àr bara fem.

Vet egentligen inte vad jag vill med det hÀr inlÀgget annat Àn att fÄ ut tankarna. Jag Àlskar henne men det Àr jobbigt att vara djurÀgare ibland. Hon kan ju inte vÀlja sjÀlv.

Utan snus i 14 dagar försmÀktar jag pÄ denna ö.

K.R.I.S vi Àr instÀngda. AlltsÄ fÄr man stÀnga in 2 kissar i liten garderob?

Oscar smet in i skĂ„pet med kastruller nĂ€r jag plockade in disken, nĂ€r han skulle ut hoppade han rakt ner i vattenskĂ„len 😂
Han Ă€r sĂ„ extremt klumpig 😆
20251013_134818.webp

Jag vet inte hur jag ska göra kring Frejas medicinering. Har gett henne sprutor mot allergin i 2,5 Är ungefÀr? Det funkar toppen. Blir lite rinnig i ögonen ibland men inte ofta. Hon fÄr vad jag kan se inga biverkningar alls. Problemet Àr bara hos mig sjÀlv. Jag blir fortfarande stressad och mÄr dÄligt. GrÄter fortfarande efterÄt ibland. Hon har Àven börjat rycka mer vilket gör det Ànnu vÀrre. Idag fick jag knappt i tvÄ tredjedelar av dosen innan jag gav upp. Stack senare och dÄ hjÀlpte sambon till att hÄlla men det hjÀlpte inte, fick ÀndÄ inte i allt av det som var kvar. :(

Att boka tid hos veterinÀren en gÄng i mÄnaden resten av hennes liv för att de ska göra det Àr inte hÄllbart eller ens görbart i lÀngden. Enda alternativet Àr att gÄ över pÄ kortison men det tar verkligen emot. Dels att behöva mixtra för att hitta en bra dosering men Àven pga biverkningarna. Mammas katt fick efter nÄgra Ärs anvÀndning sÄ svÄra följdsjukdomar att de behövde avliva honom. Freja Àr bara fem.

Vet egentligen inte vad jag vill med det hÀr inlÀgget annat Àn att fÄ ut tankarna. Jag Àlskar henne men det Àr jobbigt att vara djurÀgare ibland. Hon kan ju inte vÀlja sjÀlv.
Men kan inte din sambo ta över hanteringen kring sprutorna?
Om man Àr osÀker nÀr man ska spruta och för försiktig brukar djuret kÀnna av det, och det kÀnns mer Àn om man sticker snabbt och bestÀmt. SÄ det Àr sÀkert dÀrför hon rycker mer nu. SjÀlva sprutan och nÄlen Àr verkligen pytteliten sÄ det Àr inte sÀrskilt synd om katten egentligen. Kortison, sÀrskilt under lÀngre tid kan ge mÄnga biverkningar. Framförallt risken för diabetes, och dÄ blir det Ànnu fler sprutor för dig att ge henne.
TrÄkigt att behöva avsluta hyposensen nÀr den fungerar sÄ bra. Men förstÄr sÄklart att du tycker sprutandet Àr jobbigt.

Men kan inte din sambo ta över hanteringen kring sprutorna?
Om man Àr osÀker nÀr man ska spruta och för försiktig brukar djuret kÀnna av det, och det kÀnns mer Àn om man sticker snabbt och bestÀmt. SÄ det Àr sÀkert dÀrför hon rycker mer nu. SjÀlva sprutan och nÄlen Àr verkligen pytteliten sÄ det Àr inte sÀrskilt synd om katten egentligen. Kortison, sÀrskilt under lÀngre tid kan ge mÄnga biverkningar. Framförallt risken för diabetes, och dÄ blir det Ànnu fler sprutor för dig att ge henne.
TrÄkigt att behöva avsluta hyposensen nÀr den fungerar sÄ bra. Men förstÄr sÄklart att du tycker sprutandet Àr jobbigt.
Nej, han vill verkligen inte. Vilket jag förstÄr.
Nu nÀr jag tÀnkt lite mer pÄ det sÄ Àr det nog egentligen under sjÀlva insprutningen snarare Àn sticket som hon rycker. Det kanske gÄr för lÄngsamt eller sÄ flyttar jag nÄlen nÀr jag trycker? Vet ej.
Jo, det Àr det som Àr problemet. Det var bland annat diabetes mammas katt fick i kombination med nÄgot annat. Jag tror inte att ett byte till kortison Àr ett alternativ egentligen, hennes hÀlsa och vÀlmÄende Àr alldeles för viktigt. Blir sÄ kÀnslosam vid just sticket att det i mitt huvud blir sÄ förstorat. Freja bryr sig inte mÀrkbart, hon kan komma och buffa pÄ handen direkt efter.

Blev sÄ himla glad nÀr jag sÄg denna automat, som bÄde portionerar och bara ger en katt. Men sÄ sÄg jag att den inte lÀser chip utan krÀver ett halsband. Förhoppningsvis kommer det fler varianter, tror denna Àr först med alla funktioner.
Screenshot_20251014_162403_Samsung Internet.webp

Blev sÄ himla glad nÀr jag sÄg denna automat, som bÄde portionerar och bara ger en katt. Men sÄ sÄg jag att den inte lÀser chip utan krÀver ett halsband. Förhoppningsvis kommer det fler varianter, tror denna Àr först med alla funktioner.
Visa bifogad fil 175591
SĂ„g bara första meningen först och sĂ„g framför mig typ en bankomat som delade ut katter... 🙈

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

• Årets bantningstrĂ„d
  • Dressyrsnackis 21