@Linda8142 aha då förstår jag, vet precis! Men jag fattar inte varför et blir så!

@Karfitsa Nej inte bröllop, då hade jag tackat nej om jag blivit bjuden! Det är inte min grej, för alldeles uppklätt! Mitt eget bröllop var inte ens så uppklätt.


kl

10411936_10152153985558877_8288247611486935416_n.jpg


Den är inte så ljus egentligen, det är blixten och galgen är för liten för klänningen. Den brukar jag ha hemma när jag håller på att då av värmeslag ungefär.


10402677_10152153985743877_4782184207831448678_n.jpg


Jag. Röd luvtröja.... röd jacka jag ändå aldrig kunnat knäppa, men det gör inget jag håller på att dö av värmeslag...nåja nästan... på vintern ändå. Tröjan under luvtröjan är stor och jag trivs inte i den, men har testat nu i alla fall. Det var den som var urringad och jag som knöt skorna....

Arbetströjan är mörkblå med tryck på bröstet... :D Det är ungefär så här jag ser ut. Blå luvtröja/röd luvtröja och svarta byxor/vita byxor. Och ibland svart linne med vinröd skjorta utanpå.

Nu har jag gjort bort mig på tid och evighet på buke genom att visa hur jag ser ut. Men jag misstänker att det här är den enda bilden på mig som hela jag syns på och inte bara ett öga här och var som jag tagit för att dölja min stora näsa och stora läppar, som alltid varit stora.

@pulkaskurk Jag vet ju att om jag inte tycker om färgerna eller ärmarna eller hur den annars ser ut, så kommer jag aldrig tycka om den på mig. Spelar ingen roll om den sitter bra om det är något i det jag inte gillar. Det är ju inte bra sitta bra jag är ute efter.

Jag tror iaf du har fel ;)
Jag tror inte på att allt du tycker är fult på galge/bild är fult om du vågar prova det.
Vi är ju så många andra som får Aha upplevelser den vägen så varför skulle inte du kunna få det?
Det gäller både färger, mönster och passform.

Vadå gjort bort dig? Du ser ju ut som du gör och jag tycker att du är fin iaf.
Under alla bylsiga kläder så ser det ju ut att gömmas en fin kropp med former :love:

Lämnar två förslag på klänningar som kanske kan duga?

http://www.cellbes.se/dam-klanningar-25/klanning-229002?oc=023

http://www.cellbes.se/dam-klanningar-25/klanning-231398?oc=023
 
Är det klänningsår? Inte till tjockisar :( Till tjockisar finns bara fula klänningar, med blommor på eller prickar eller ränder eller nåt annat ofint (i min smak) :(

Just den jag såg är vit, halvlång ärm och vintagestilaktig... åh så fin!:D

Den kostar 400 eller 500 kr och är i dyraste laget så jag har ju inte råd att lägga ut mer, bor inte så jag har stora köpcentrum och har absolut ingen tid att åka någonstans och tycker det är skitjobbigt med postorder, med den inställningen hittar man inte mycket va :D
Vad drar du för storlek? Sånt kanske man inte får fråga men jag vet en butik som brukar ha en del i den stilen men de har inte nätshop vad jag vet. Kan i så fall kolla med butiksägaren om hon kan se över det som finns och om det går att skicka ändå :)

Edit: såg att du hade skrivit. Återkommer via PM om jag får napp på butiken :)
 
Senast ändrad:
Tack för era svar! :) Nu hittade ni ju flera jag tyckte om! :)

@voltis Den var fin och neutral, men ser stor ut i halsen, finns det risk att jag råkar göra bort mig och tappar ut brösten eller något?:o Det där är en sådan grej som jag kan råka göra! Eller i alla fall, om jag inte råkar göra det är jag skiträdd för att göra det!:D Men den va fin!

@TinyWiny den röda gillade jag inte riktigt men den vita :love: Varför är röd min färg? Jag vet inte vad det är med vitt jag gillar egentligen, men det är en neutral färg, man kan piffa upp den med andra färger tror jag och så är det lite...jag tappade ordet...sensuell menar jag inte, oskyldig är fel ord... jag kommer inte på det! Du kanske förstår hur jag enar ändå?

@athena_arabians Nej det visste ja inte :) Är det bara för att jag ställer Rumpnissefrågor som rumpnissarna i Ronja Rövardotter?! :o I natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade på varför vissa latinska namn för blommor och djur har två ord som är samma. T.ex. lodjur heter ju Lynx Lynx. Jag tvingade mig att stanna i sängen och ge fasen i att googla! :p

@pulkaskurk Nu har du lyckats tjata på mig så nu ska jag faktiskt prova något jag inte tycker är riktigt fint :p Men den svarta du visade nu är ju fin!

@martha tänker inte säga emot dig, jag tror du skäller på mig då, så bäst att vara tyst och snäll :D:sneaky:

Jag ska kolla in lindex i dag, men hittar jag inget som duger så kollar jag in de klänningarna ni visade här från tex ellos. Så får nog jag också något kul att ha på mig. Nu är jag inte så purken längre i alla fall :D Tack! :up: Här går man och lägger sig skitgramse för att jag inte har nåt att ha på mig och så har jag fått fina tips här :D

Vad är skillnaden på sandaler och sandaletter? Jag har ju mina blommiga ballerinadojor från HM som jag ska ha, eller blommiga och blommiga, de är i spetsaktigt.....
http://www.hm.com/se/subdepartment/LADIES?Nr=4294959253#page=2&Nr=4294959253

De vita ballerinaskor där för 149 kr har jag, ska sätta band i dem så jag inte råkar tappa dem...:D
 
@athena_arabians Nej det visste ja inte :) Är det bara för att jag ställer Rumpnissefrågor som rumpnissarna i Ronja Rövardotter?! :o I natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade på varför vissa latinska namn för blommor och djur har två ord som är samma. T.ex. lodjur heter ju Lynx Lynx. Jag tvingade mig att stanna i sängen och ge fasen i att googla! :p

:love: :love: :love:

Just det!
 
Jag kan inte hjälpa det! Det är lite skadat! :o Jag avskyr att folk säger åt mig att googla för så hittar jag nåt intressant och klickar där och mer intressant och klickar där och mer där och till slut har jag så mycket info i hjärnan att den är alldeles för trött för att sålla bland informationen och in fråga återstår obesvarad :D Min hjärna är hjärntrött liksom ;) Den är trött på sig själv! :banghead:
 
På Ellos kan du välja att gå in på t ex Dam-Överdelar och sedan klicka på aktuell storlek, så får du ett hum om vad som finns i just din storlek. Kan vara rätt praktiskt, så man slipper plöja sånt som inte är aktuellt.
 
Ballerinaskorna du tänkte ha var ju jättefina! Blir perfekt :D

Om du menar att tunikan jag länkade sist var stor i halsen så tror jag inte det ska vara ngn fara! Jag gillar själv inte allt för urringat, och tror att allt är för lågt skuret. Sen när jag provar så är det inte alls så ;)
 
Vill ni se mig?

10330286_10152166411883877_1667954722246647762_n.jpg


10277359_10152166412158877_4631013198518654032_n.jpg


Svart ärmlös klänning och nåt tygstycke över axlarna. Hittade inte något som satt tillräckligt fint över axlarna så jag tog den så får jag se om jag hittar något att ha på mig i koftaktigtväg.

Man ser BHns konturer i klänningen, ska nog ha en som inte är så tjock så den markerar så och så får jag spänna axelbanden också så det inte ser ut som om jag har bröstet under armen :o :D

Svart kläning är bra, då slipper man bekymret med färg på underkläder ju :D
 
Tack för alla era tips och idéer och för ert enorma tålamod :D Har jag varit en hemsk krånglig typ? :D
 
Tygstycket funkar riktigt fint, vad jag kan se. Jag tycker du ska ha någon färg så närmast ansiktet, svart blir för hårt annars - men med tyget blir det snyggt! Tunnare bh som du säger, och investera gärna i en underklänning så faller det hela finare! Lycka till! Glöm inte rapportera sen!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 359
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 307
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 658
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 414
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp