Tygstycket funkar riktigt fint, vad jag kan se. Jag tycker du ska ha någon färg så närmast ansiktet, svart blir för hårt annars - men med tyget blir det snyggt! Tunnare bh som du säger, och investera gärna i en underklänning så faller det hela finare! Lycka till! Glöm inte rapportera sen!
Någon underklänning blir det inte, det blir för varmt för mig, jag vill undvika att svettas, för det gör jag lätt. :nailbiting::o
 
Jag tycker att du är helt underbart fin på dina bilder :)
Vacker som en dröm :love:
Ta inte i sådant ;) Men tack :)

Jag känner mig inte fin, men det väntade jag mig inte heller. Det kanske kommer dock, jag gillar klänningen. Den sitter ledigt på mig utan att vara ett tält. Och jag provade lite andra tunikor och så och det var flera jag inte gillade.

Jag blev lite purken när jag kom på att det inte finns fickor på klänningen, tygstycket eller mina leggings.... jag måste ha en handväska alltså...jag...handväska! Hittade en billig variant, lagom liten till plånbok och mobil och sånt och den ser inte illa ut till klänningen heller. Jag har ingen att låna en sådan av heller, mammas är fula och definitivt större än den jag köpte för drygt en hundring tror jag det var. :D
 
Enya, du är jättefin :love: Det är fint att ha något med färg över axlarna så om du hitter en kofta eller en snygg scarf kommer det att bli ännu mera perfekt.
 
Jag vet, jag visste inte vad det kallades så jag och en vän enades om tygstycke :D Men någon mer upplyst än jag sa att det är en scarf. Jag är inte sådär modern alltså :D
 
En underklänning gör att plagget dels faller finare och dels att om det är varmt så blir det svalare mot huden om man har underklänning. Klänningens tyg klibbar liksom inte mot kroppen om man blir varm om man har en underklänning. Givetvis beroende på vad det är för material i underklänningen men iallafall har de underklänningarna jag har haft fungerat så. Du behöver absolut inte ha en underklänning som lyfter eller håller in utan en helt vanlig underklänning i silkigt material som gör att klänningen faller finare bara.

Jag tror att du hade passat bra i den röda klänningen för att människor med dina färger brukar passa väldigt bra i rött och du passar ju bra i den röda tröjan du har på dig på fotot också så det var inte så svårt att lista ut det :)
Jag förstår din tanke om en vit klänning och det är också väldigt fint med dina färger.

Det du tillslut valde tycker jag också var fint. Sjalens färger lyfter hela stassen :)
 
Ta inte i sådant ;) Men tack :)

Jag känner mig inte fin, men det väntade jag mig inte heller. Det kanske kommer dock, jag gillar klänningen. Den sitter ledigt på mig utan att vara ett tält. Och jag provade lite andra tunikor och så och det var flera jag inte gillade.

Jag blev lite purken när jag kom på att det inte finns fickor på klänningen, tygstycket eller mina leggings.... jag måste ha en handväska alltså...jag...handväska! Hittade en billig variant, lagom liten till plånbok och mobil och sånt och den ser inte illa ut till klänningen heller. Jag har ingen att låna en sådan av heller, mammas är fula och definitivt större än den jag köpte för drygt en hundring tror jag det var. :D

Jag tar inte i, jag är ju bara ärlig :)

Men du är fin, du får väl liksom intala dig det på samma sätt som du har intalat dig att du är ful.
Bara göra lika men tvärt om.
När du lärt dig att tycka om dig själv kommer du att känna dig fin, så skicka den där dåliga självkänslan åt helvete för det är där den hör hemma!
Inte så himla lätt, men som tur är så är det aldrig för sent att börja försöka :)

Perfekt att du hittade en fin liten väska, det är alltid bra att ha en.
Vem vet du kanske måste vara fin snart igen ;)
 
Amen till underklänning, igen! Som sagt, en tunn, slinkig underklänning gör jätteskillnad på hur klänningen sitter! Man undviker att klänningen klibbar mot kroppen. Dessutom gör den att troskanter och behåkanter inte syns så så tydligt.
 
En underklänning gör att plagget dels faller finare och dels att om det är varmt så blir det svalare mot huden om man har underklänning. Klänningens tyg klibbar liksom inte mot kroppen om man blir varm om man har en underklänning. Givetvis beroende på vad det är för material i underklänningen men iallafall har de underklänningarna jag har haft fungerat så. Du behöver absolut inte ha en underklänning som lyfter eller håller in utan en helt vanlig underklänning i silkigt material som gör att klänningen faller finare bara.

Jag tror att du hade passat bra i den röda klänningen för att människor med dina färger brukar passa väldigt bra i rött och du passar ju bra i den röda tröjan du har på dig på fotot också så det var inte så svårt att lista ut det :)
Jag förstår din tanke om en vit klänning och det är också väldigt fint med dina färger.

Det du tillslut valde tycker jag också var fint. Sjalens färger lyfter hela stassen :)
Jag vill bara inte att det blir varmt och klibbigt, jag svettas i bh och trosor till och med ibland, man kan ju itne ta av sig mer då. :o

Jag har känt på några underklänningar nu när jag tittat och provat kläder och visserligen känns tyget tunt, men det verkar sitta åt? Jag tycker ju inte om när kläder sitter åt, jag känner mig som en falukorv intryckt i den plasten! :D

Jag får kolla in underklänning då.
 
Amen till underklänning, igen! Som sagt, en tunn, slinkig underklänning gör jätteskillnad på hur klänningen sitter! Man undviker att klänningen klibbar mot kroppen. Dessutom gör den att troskanter och behåkanter inte syns så så tydligt.
Men är det så fult utan då?:(

Min bh syns eftersom den är rätt kraftig och dessutom förstor för mig :o I övrigt syntes inte troskanten och bhkanten på ryggen.
 
Jag vill bara inte att det blir varmt och klibbigt, jag svettas i bh och trosor till och med ibland, man kan ju itne ta av sig mer då. :o

Jag har känt på några underklänningar nu när jag tittat och provat kläder och visserligen känns tyget tunt, men det verkar sitta åt? Jag tycker ju inte om när kläder sitter åt, jag känner mig som en falukorv intryckt i den plasten! :D

Jag får kolla in underklänning då.
tänk på att det blir +28 - +30grader :D
 
Närmast alla tjänar på vettiga underkläder, och till klänning innebär det absolut underklänning. Antingen en tajt som håller in eller en silkig som bara hindrar klänningen från att haka i trosor, BH och konstiga valkar som tenderar att dyka upp.
 
Jag tar inte i, jag är ju bara ärlig :)

Men du är fin, du får väl liksom intala dig det på samma sätt som du har intalat dig att du är ful.
Bara göra lika men tvärt om.
När du lärt dig att tycka om dig själv kommer du att känna dig fin, så skicka den där dåliga självkänslan åt helvete för det är där den hör hemma!
Inte så himla lätt, men som tur är så är det aldrig för sent att börja försöka :)

Perfekt att du hittade en fin liten väska, det är alltid bra att ha en.
Vem vet du kanske måste vara fin snart igen ;)
Jag har ingen anledning att vara fin snart igen, de tillfällena kommer otroligt sällan, vet inte hur många år sedan det var, dotterns dop för 7 år sedan tror jag ;)

Nej det är aldrig för sent att försöka... fast det kanske är en diskussion som ni inte vill ta med mig gissar jag:p
 
Jag har ingen anledning att vara fin snart igen, de tillfällena kommer otroligt sällan, vet inte hur många år sedan det var, dotterns dop för 7 år sedan tror jag ;)

Nej det är aldrig för sent att försöka... fast det kanske är en diskussion som ni inte vill ta med mig gissar jag:p

Jag kan ge dig en anledning till att snart vara fin igen ;)
 
*mutter*

Jaja, jag ska gå till affären igen och spana då! :D

Duktig tjej :D

Jag kan trösta dig med att jag just insett att jag måste inhandla skor (typ ballerina), underkläder, underklänning och klänningar.
Bläää!
Du är iaf nästan klar!
Jag känner mig inte alls lockad att prova typ 500 klänningar för att inse att 3 passar :arghh: :rage:
 
Jag har ingen anledning att vara fin snart igen, de tillfällena kommer otroligt sällan, vet inte hur många år sedan det var, dotterns dop för 7 år sedan tror jag ;)

Nej det är aldrig för sent att försöka... fast det kanske är en diskussion som ni inte vill ta med mig gissar jag:p

Varför skulle vi inte vilja ta det med dig för?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 359
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 307
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 658
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 414
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp