Jag ser visserligen inte ut som du, men kläder sitter inte bra på mig heller och några komplimanger får jag aldrig, så jag gissar att jag inte har inbillat mig att inget passar.
15 kg för mycket vore en dröm, jag är kort och tjock, ser ut som en tunna med stora fula bröst som bara tar plats, vad klär en tunna liksom. Definitivt inga klänningar egentligen! :D Så kanske är det bra att den inte finns i min storlek trots att det är sorgligt och gör att jag inte ens vill gå nånstans!:arghh::D

(ja i dag är jag på hemskt humör, har suttit halva dagen med att försöka mig på att skriva rapport och hatar just nu allt :p )

Hörrö. Det finns inga fula bröst. Det finns bröst i olika former. Sedan är grejen att hitta en BH som de trivs i.

(vilket jag slipper -hahaha! Finns inga BH:ar för bara högerbröst)
 
Äääähhh *skickar över lite :love: för klänningar*

Googla på köpa kläder online och sen besöker du sida efter sida och kikar på vad de har för klänningar :up:

Nelly, bubbleroom, hm, lindex, ellos, haléns, fyndiq osv
Den jag blev kär i är på KapAhl, men HM och Lindex har inga klänningar i min smak, de ser bara spökiga ut. Ellos hittade jag inga heller på :( De andra har jag inte kollat in ännu faktiskt. Finns det nåt vitt fint med halvlång ärm som är lite vintage? Hur orkar folk glo på sådana sidor?! :D:p
 
Jag tycker det är svårt med kjolar och klänningar. Jag skulle vilja ha på mig det oftare men med en medvetenhet om att mina lår (närmast skrevet) brukar skava mot varandra så väljer jag för det mesta bort de plaggen. Synd, för det finns mycket som är snyggt.

Annars är byxor det ständiga bekymret. Jag är normalviktig för min längd (dock på övre gränsen) men jag är så kort att det knappast finns byxor i min längd.
Oj nu är jag inte med med hur du menar? Varför kan du inte ha klänning p.g.a. dina lår?

Jag är också kort, fattar inte varför det görs byxor för bara långa? Ju tjockare man är desto längre blir brallorna också?!
 
Hörrö. Det finns inga fula bröst. Det finns bröst i olika former. Sedan är grejen att hitta en BH som de trivs i.

(vilket jag slipper -hahaha! Finns inga BH:ar för bara högerbröst)
Jo, jag tycker att det finns fula bröst- mina.

Jag har givit upp BH-tjafsett, jag använder aldrig mina sport-bhar längre eftersom jag gick ner lite i vikt så antingen lägger sig bh under brösten eller så trillar de ut så bhn hamnar över brösten, så jag tog mina vanliga igen och är på något bättre humör än med sporten som gjorde bort mig bland folk :P

Men detta är ju en annan diskussion egentligen :p
 
Passar heller inte i klänning. På avslutningsbalen i 9:an hade jag kavaj/tunika/tights pga. Att jag inte hittade något....
Hade tittat på en långklänning, men efter att ha läst "Längd 162 cm i storlek XS" så försvann ju den...:mad:
(Hela jag är 162 cm kan tilläggas).

I "vardagslivet" har jag enorma problem med att hitta byxor och jeans. Har just nu 2 par jeans i samma modell. And that's it.
Problemet i mitt fall är 1: Att jag har så korta ben (bara 73 cm) 2: Att jag har relativt smal midja (66 cm)....3:...men har breda höfter :grin:
Finns ingenting förutom en jeansmodell från Gina som passar.
Dessutom har jag problem att hitta BHar. Eller egentligen inte, men att hitta storlek 70D som inte kostar en förmögenhet är i princip omöjligt :banghead:

Känner mig som en klagomur just nu :p Men du är i alla fall inte ensam med att ha klädproblem!
 
Jag misstänkte det, men kan hålla ögonen öppna om jag ser ngt liknande. Håller själv på att leta klänning just nu.
 
Passar heller inte i klänning. På avslutningsbalen i 9:an hade jag kavaj/tunika/tights pga. Att jag inte hittade något....
Hade tittat på en långklänning, men efter att ha läst "Längd 162 cm i storlek XS" så försvann ju den...:mad:
(Hela jag är 162 cm kan tilläggas).

I "vardagslivet" har jag enorma problem med att hitta byxor och jeans. Har just nu 2 par jeans i samma modell. And that's it.
Problemet i mitt fall är 1: Att jag har så korta ben (bara 73 cm) 2: Att jag har relativt smal midja (66 cm)....3:...men har breda höfter :grin:
Finns ingenting förutom en jeansmodell från Gina som passar.
Dessutom har jag problem att hitta BHar. Eller egentligen inte, men att hitta storlek 70D som inte kostar en förmögenhet är i princip omöjligt :banghead:

Känner mig som en klagomur just nu :p Men du är i alla fall inte ensam med att ha klädproblem!
Jag har också breda höfter och smal midja (när jag är inte som en tunna förstås) och förstår ditt problem!

Det är just en förmögenhet som gör mig irriterad, varför ska allt kosta så fort man inte ser ut som folk! :D
 
Men enligt kartan på hemsidan finns den t ex i Nässjö. Kan du inte ringa till butiken och höra om de kan skicka den?
Den finns säkert också i Skåne, men självklänningen är ju inte gjord i min storlek, även om storlekarna finns som den är gjord i. :cry:
 
Men hur vet du det om du inte provat den? På din beskrivning av dig själv låter det som om modellen skulle kunna passa.

Eller behöver du större storlek än vad den görs i?
 
Men hur vet du det om du inte provat den? På din beskrivning av dig själv låter det som om modellen skulle kunna passa.

Eller behöver du större storlek än vad den görs i?
Men jag har ju inte den storleken ;) Jag är större än så.

Hur menar du att modellen passar? Passar en sådan en tjock person? Jag vet inte, brukar inte ha klänningsproblem!
 
Har du kollat Zizzi? Denna är inte riktigt som Kappahls, men snygg (tycker jag) och finns på Ellos upp till stl 56.

36-6308.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 359
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 307
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 658
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 414
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp