Men hur vet du det om du inte provat den? På din beskrivning av dig själv låter det som om modellen skulle kunna passa.

Eller behöver du större storlek än vad den görs i?
Men jag har ju inte den storleken ;)

Hur menar du att modellen passar? Passar en sådan en tjock person? Jag vet inte, brukari nte ha klänningsproblem!
Har du kollat Zizzi? Denna är inte riktigt som Kappahls, men snygg (tycker jag) och finns på Ellos upp till stl 56.

36-6308.jpg
Den är fin men figursydd och det passar inte mig :(

Så coolt, jag multiciterade utan att göra det med flit, ho ho buke?! :D
 
Hörrö. Det finns inga fula bröst. Det finns bröst i olika former. Sedan är grejen att hitta en BH som de trivs i.
Precis! Ta hjälp att hitta rätt modell och storlek om du inte redan gjort det. Det gjorde jag helt nyligen och mina har aldrig trivts så bra som nu! ;) Gick upp en kupstorlek och ned en storlek på omkrets.
 
Fast det står i beskrivningen att den är rak i modellen..
Den ser inte rak ut. Jag tycker inte det är fint med sånna klänningar. Ser det inte ut som korvskinn på de so bär dem? De är snygga på smala, men skulle visa min hängmage rätt rejält.
 
Precis! Ta hjälp att hitta rätt modell och storlek om du inte redan gjort det. Det gjorde jag helt nyligen och mina har aldrig trivts så bra som nu! ;) Gick upp en kupstorlek och ned en storlek på omkrets.
Orkar inte bry mig om det mer, de får hänga där de hänger, men de kan inte begära att jag tycker de är fina! :)
 
Kasar inte sånna där behaghållare upp? Lite för tighta tröjor glider liksom upp :D
Någon slags "body" med ben (såna som Trinny och Susannah använder sig av) för att hålla in lite granna, en bra behå, som lyfter och formar behagen. Över det en klänning (t ex den vita på bilden här i tråden) och till det en välsittande kavaj med insvängd midja... Det borde kunna skapa kurvor... Till det ett par bekväma skor, kanske sandaler eller ballerina- modell med ett par cm klack, så du får ett litet "lyft"? Något du kan tänka dig?
 
Nä de är gjorda för att sitta på plats och hålla alla behagen på plats samtidigt, så en sådan under klänningen borde funka
 
Mitt största problem är byxor. Dagens byxor är inte gjorda för lår som mina, vilket antingen innebär att de inte går på oavsett storlek eller så finns det en decimeter över i midjan. Det är jag och Anja Pärson.

Det är inte bara du och Anja i den klubben, jag ingår även jag. Byxor är ett h-vete! Vet inte hur många par genom åren som mamma sytt om för att jag ska kunna ha byxor.

Jag tycker det är svårt med kjolar och klänningar. Jag skulle vilja ha på mig det oftare men med en medvetenhet om att mina lår (närmast skrevet) brukar skava mot varandra så väljer jag för det mesta bort de plaggen. Synd, för det finns mycket som är snyggt.

Jag har skaffat mig "glidmedel", något i stil med http://www.twilfit.se/shape/shape-trosor/maidenform-shape-trosa-shine-tight-slim-beige. För mig har det varit världens bästa köp.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 359
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 307
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 658
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 414
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp