Bukefalos 28 år!

Klippa håret jättekort?

Gick från axellångt till detta (rakat på sidorna och lägre uppepå, antingen har man det som bilden - med luggen ner på sidan, eller så lägger man luggen upp/bak)
32236_435707050399_3827125_n.jpg


Nu är det axellångt igen och jag får lägga band på mig då och då för att inte bara klippa av det igen. Så mycket smidigare.
Kan du inte visa hur du ser ut i axellångt? Den där frisyren tyckte jag var tokigt snygg! Är det som en bred tuppkam alltså, men att du låter det ligga ner åt lite olika håll? (herregud vad jag uttrycker mig flummigt.. Skyller på trötthet :angel: )
 
Snygga!!! ;)
Det har ju du med så kör! ;) :D
Haha, tack! :D Jag känner att jag måste göra NÅGOT åt min icke-existerande stil i alla fall... Har börjat få en bild i huvudet av hur jag vill se ut, men det är inte säkert att den bilden går att få verklig. Något kul ska väl gå att hitta på i alla fall. Såg förresten en tant ute på stan igår som hade helt underbart ovanlig och cool stil. Kändes lite som en äldre version av dig på något vis :p Det var så mycket roligare att se henne än de flesta andra.
 
4429_87967300677_7859870_n.jpg


Jag rakade av allt för ca sex år sen bara för att prova på =P.

179048_491862960677_5867397_n.jpg

Sen hade jag sådär ett tag.

I nuläget har mitt hår just vuxit ut efter att frisören klippte det alldeles för kort, jag har kommit på att jag vill ha en frisyr som man kan fixa om man vill, men som inte måste fixas utan som kan bara vara (det tror jag är en sak att tänka på innan). Men nu ska jag i dagarna boka tid hos en ny frisör för att klippa bort lite, det har blivit trist, ska försöka få en roligare frisyr utan att klippa det så mycket kortare.

//r
 
Jag gick från hyfsat långt hår, till snaggat i somras. Jag gjorde det iofs pga sjukdom, men trivs bra i det. Det är lättskött som rackarns ;)
 
I nuläget har mitt hår just vuxit ut efter att frisören klippte det alldeles för kort, jag har kommit på att jag vill ha en frisyr som man kan fixa om man vill, men som inte måste fixas utan som kan bara vara (det tror jag är en sak att tänka på innan). Men nu ska jag i dagarna boka tid hos en ny frisör för att klippa bort lite, det har blivit trist, ska försöka få en roligare frisyr utan att klippa det så mycket kortare.

Jo, det är så jag tänker också. Jag vill ha en ENKEL frisyr.
Min nuvarande går det säkert att göra något med, men inte sjutton orkar jag bry mig om det och resultatet är att det alltid ser tråkigt ut... Men ja, jag vill ju inte byta en tråkig frisyr mot en annan tråkig frisyr :p
 
Jag har typ som @nooo beskriver. Skillnaden är att jag behöver fixa håret för att se vettigt ut. Dvs dusch varje morgon+produkter är ett måste om jag inte ska ha huvudbonad om jag träffar någon annan än de absolut närmaste. Så värt det dock, trivs verkligen med kort. Och det växer rätt fort.
 
Mja struntprat. Tog knappt 1år efter att jag rakat av allt att få det "långt" igen. Då toppade jag det dessutom konstant. Om man har fint hår och sköter det går det på nolltid. Det bästa jag gjort för håret!

Vad jag har förstått så "lever" ett hårstrå ungefär två till sex år, och på den tiden får sin maxlängd. Sen faller det av, och hårsäcken vilar några månader. Det växer med ca 1 cm i månaden. Så i normalfallet borde det ta ca 2 år att få axellångt hår.
 
Men mitt hår är ju i vägen hela tiden, och varmt, och jobbigt att tvätta. Och tråkigt. :p
Jag har varit helt utan hår. Visserligen pga sjukdom men det var rätt kul. Jag gillade det. Och när jag blev av med det var det flera som kommenterade med positiva ordalag för de trodde jag rakat av med vilje.;)

Det fanns till och med de som beklagade när behandlingarna var över att jag skulle få hår igen :D

Just nu har jag en bit ner på axlarna. Och jag har haft alla längder. Ett par cm som jag stylade med gelé. Sidecut på 80-talet. Kort är enormt enkelt att sköta om det är bra klippt.

Jag röstar för att du klipper kort. Riktigt kort. Så vet du.

Varför dö nyfiken?
 
Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske kunde vara ett alternativ att klippa det kort, i sådär "typisk killfrisyr" eller hur det nu ska förklaras bäst.

Men ja, jag tvekar. Blir det fult så tar det ju jättejättelång tid innan det växer ut igen...
I dagsläget går mitt hår till mitt på halsen ungefär. Så har jag haft i många år nu, innan dess var det långt som f*n. Samtidigt, så fort håret är tillräckligt långt för att det ska gå att ha uppsatt så har jag det uppsatt. Alltid.

Är det någon bukefalist som gått från att ha långt hår till att sedan klippa det jättekort eller t.o.m. raka av det? Före- och efterbild?
Kan jag på något vis "testa" hur det blir om jag klipper av håret, innan jag faktiskt gör det? :angel:

Jag gjorde det i mars-april i år. Det var kul! Och mycket mindre dramatiskt än vad jag hade tänkt mig, folk omkring mig reagerade mer än vad jag gjorde. Klippte från nästan midjelångt till pojkfrisyr fast med lång lugg. Det var så skönt att bli av med det långa, tunga håret som tog flera timmar att torka. Nu siktar jag på strax nedanför nyckelbenen, mittemellanlängden (håret når nu ned på hela halsen) jag har nu är dock ganska jobbig..

Ang att det tar lång tid att växa ut om det bli fult: man kan ju ha väldigt många olika korta frisyrer, blir du inte nöjd direkt så är det ju inte kört för det :)
 
Vad jag har förstått så "lever" ett hårstrå ungefär två till sex år, och på den tiden får sin maxlängd. Sen faller det av, och hårsäcken vilar några månader. Det växer med ca 1 cm i månaden. Så i normalfallet borde det ta ca 2 år att få axellångt hår.
Skrev först 1-2 men tänkte att det är en definitionsfråga och vid 1år så är det så pass långt att det är en "bra längd"enligt många :) lugg är tillräckligt lång för att ha bakom öronen oftast och håret kan man sätta upp
 
Jag har haft kort, gillade det. Var bara att rufsa till så var det klart. Och skönt att slippa torka och borsta.
Det jobbiga var att man behövde klippa ofta, så nu har jag axellångt som går att sätta upp med en klämma.
När jag tappat mina extrakilon tänker jag kapa det igen, så himla skönt. Jag gillar Pixie-frisyrerna mer än rakade sidor och långt ovanpå.
 
Om du letar lite på internet finns det sidor där du kan ladda upp en bild på dig och sen prova olika frisyrer :)
 
Jag var tvungen att klippa av mitt hår, då det var jätteslitet i topparna och jag försöker spara till långt hår.
Det blev förstört av att jag blekte det (något jag aldrig kommer göra om).
Toppade först lite, men insåg efter en stund att det inte skulle räcka...
15722848_1503005919730249_1927493895_n.jpg

Slutade med att det blev väldigt kort, jag kan inte ens länge sätta upp det i en hästsvans och håret är inte rakt, jag har lockigt hår, så det kan se fördjävligt ut ibland.
Måste tyvärr klippa det mer då topparna fortfarande är slitna...
15731716_1503006116396896_1778732466_n.jpg
 
Kan du inte visa hur du ser ut i axellångt? Den där frisyren tyckte jag var tokigt snygg! Är det som en bred tuppkam alltså, men att du låter det ligga ner åt lite olika håll? (herregud vad jag uttrycker mig flummigt.. Skyller på trötthet :angel: )

Precis, som en bred tuppkam som antingen får hänga ner eller som man lägger upp som en "våg" - lite så som är modernt bland killar nu :p

Har varit blond och korthårig med
418575_10152026059125400_1057008919_n.jpg


Just nu är jag blond och långhårig.
15032043_10155214205830400_5563525201351386443_n.jpg
 
Precis, som en bred tuppkam som antingen får hänga ner eller som man lägger upp som en "våg" - lite så som är modernt bland killar nu :p

Har varit blond och korthårig med
418575_10152026059125400_1057008919_n.jpg


Just nu är jag blond och långhårig.
15032043_10155214205830400_5563525201351386443_n.jpg
Så snygg du är! Men alltså, den där korta frisyren.. :love: Undrar om jag skulle passa i sådan...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 462
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Blir tokigt på mitt hår. Har midjelångt just nu och har lust att bara raka av allt. Och vill inte gå till frissan just nu pga...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
44 011
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att donera mitt hår för att någon som förlorat håret pga sjukdom ska kunna få en billigare peruk. Så på torsdag...
2
Svar
38
· Visningar
3 579
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp