Klippa manen där grimman

Sv: Re: Klippa manen där grimman

Jag klipper inte där.
Skulle inte falla mig in att röra hans långa snygga man med en sax.
Däremot gör jag en liten bena tvärsöver mankammen så man och lugg delas åt.
 
Sv: Klippa manen där grimman

jag har en isis, o manen e "helig" ,inte att jag skulle klippa i den inte.
hon har inte grimman på sej i hagen,så det trasslar inte till sej..inget problem alls,tycker jag.det tar nån sekund att årdna manen,när man tränsar,men det e ett kärt besvär!
 
Sv: Klippa manen där grimman

Har klippt bakom öronen, men nej, numera är det lång man som gäller, även där grimman och tränset ska vara.
 
Sv: Klippa manen där grimman

Tråden är 6 år gammal!!!!
Trådskaparen (mfl.) är inte ens medlem(mar) längre så allt känns ganska inaktuellt.... :cool:



Men wtf. Nu är den ju redan igång. :p
Jag klipper inte på min häst då hon har väldigt lite/tunn man o pannlugg. Vill spara på det lilla som finns.
Hästar med normalt mkt hår klipper jag givetvis bakom öronen. Både grimma och träns sitter bättre.
 
Sv: Klippa manen där grimman

Jag klipper ca 10 cm på min travare. Vill hålla isär man och lugg, tränset ligger bra och jag tycker det är snyggare :)
 
Sv: Klippa manen där grimman

Tråden är 6 år gammal!!!!
Trådskaparen (mfl.) är inte ens medlem(mar) längre så allt känns ganska inaktuellt.... :cool:



Men wtf. Nu är den ju redan igång. :p
Jag klipper inte på min häst då hon har väldigt lite/tunn man o pannlugg. Vill spara på det lilla som finns.
Hästar med normalt mkt hår klipper jag givetvis bakom öronen. Både grimma och träns sitter bättre.

Haha det märkte jag inte ens XD Såg bara att den var aktiv :P
 
Sv: Klippa manen där grimman

Jag gör det för jag tycker att grimman och tränset sitter bättre.... ;)...
 
Sv: Klippa manen där grimman

jag klipper okså precis där tränset ligger, för annars så skakar min häst på huvudet helatiden när jag rider...nån mer som råkat ut för det? :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 086
Senast: Pinus
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 420
Senast: Milosari
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 787
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp