Köpt vara men inte fått kvitto

Sv: Köpt vara men inte fått kvitto

Hon har enskild firma. Risken för att bli granskad är minimal. Finns ingen revisionsplikt, så är bara om skatteverket bestämmer sig för en slumpmässig granskning som någon tittar på det. och även då (har hänt mig två gånger), vill de bara se de tio största händelserna under året. Varför då skicka med detta kvitto? Dessutom är det inget FEL i det jag rekommenderade, utan det är fullt tillåtet. Då gör hon så gott hon bara kan under omständigheterna.

Det är först när riktiga oegentligheter kan misstänkas, i samband med din egen deklaration, eller något företag som du säljer till har gjort något fuffens, som en enskild firma kan tänkas genomgå en fullständig revision. Det är oerhört ovanligt att det sker.

Filippa, bolagsekonom.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: lindaf
·
Juridik & Ekonomi Ber om ursäkt om tråden hamnar fel, detta är min första! Hej! Hamnat i en jobbigt situation. Och jag ville från början skriva avtal...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 261
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 554
Senast: SusieQ
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att ta en häst för ägaren kan absolut inte ha den kvar och hon vill inte sälja till nån annan. Jag skulle köpa...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp