Bukefalos 28 år!

Körkurs i Jättendal

Sv: Körkurs i Jättendal

Bra bra! Jag kommer att finnas på plats i jättendal från 19,30 på fredag...när kommer du? fredag eller lördag?
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Det blir 2 större pållar och resten shettisar hörde jag. Antar att min lilla grabb kommer vara minst! Ni andra kommer att få ett gott skratt när ni ser oss på banan också! Vi är verkligen urusla :d

Hehe hade vi varit med om vi hade kunnat komma :p
Hade nog också gett lite skratt :D
Inte minst alltså utan rätt otränade och outbildade.
Nu krockade det ju tyvärr med sonens dop,
men vi tänkte försöka klämma in en tur ner på söndagen och tittap å er ialla fall!

Hur länge håller det på? på söndagen alltså... :)
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Vad kul att ni tänker ta er hit!! Vi håller nog på till 16 iaf men försök att dyka upp tidigare om ni kan, för det kommer vara några som ska köra dressyrprogram...det blir kul:banana:
Och än en gång varmt välkommna!
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Ja men till dess borde vi ju hinna med det också.
Ska ut en sväng till Lörudden och titta,
men jag tror inte att de vi ska träffa kommer vara kvar där så länge på söndagen så det borde inte gå i krasch min önskningar om att titta på er. :D
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Annars kan du ju alltid ta en längre tur helgen efter och komma till Flarken och titta på körkurs:angel::angel:

Anna-Carin
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Hade ju vart kul, men nästa helg känns det ju som att man skulle behöva klona sig, händer ju så himla mycket den helgen.
Pluss att på helgerna har jag lite större chans att kunna träna lite mer häst själv, sambon hemma mer då = med lite mer barnvakt :angel:
Annars hade det varit kul.
Men ni har inget frammåt oktober sådär?
Tror att det börjar lugna ner sig då :D
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Det behövs bara att folk visar intresse...då kan man ordna allt!
Det är en tjej från s-vall som är med på kursen,som tänker ta upp på hennes klubb att köra en kurs där...i ridhus så det kan mkt väl bli en kurs till i år. Men vi håller varandra informerade här så det är ju ingen fara att missa det isf.....
Man måste få inspirationen ifrån nåt för att vilja vidare, därför är det bra med en lyckad kurs :banana: det har varit en jättebra dag i går med massa duktiga hästar och kuskar!!!!
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Fast just det inlägget var till Anna-Carin och uppåt deras trakter, vi ligger väl lite mitt i mellan geografiskt tror jag. ;)

Men nu ska vi snart slänga oss i bilen och se om vi hittar er. :D
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Hej igen...har just kommit hem och landat, tror jag :confused:
Funderade lite vidare på vår diskution ang detta forum, jag hoppas verkligen inte att du tog illa upp :o över det där med "bara" dressyr osv.
Men det är synd att vi inte har mer bra banor att tillgå när det finns så många fina ekipage, som jag har fått titta på i helgen. Jag hör av mig till dig när det börjar bli sug på nästa kurs & då måste du klona dig om det krockar med nåt...
Det var iaf kul att få träffa er, nu "vet" jag vem jag surrar med...
L
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Nej då, kände mig bara lite dum om jag hade fått dig att ta illa upp av det där. För det var ju aldrig min mening :)
Tycker att det är jätte kul att ni ordnar det där ju.
Verkade jag knepig så var det nog bara för att jag var så pass sömnig så jag var en smula dimmig hela jag.
Jag var bara så otroligt sugen på att få testa den delen av körningen också.
Men den tiden kommer väl också.

Ja det var kul att träffa er med.
Måste ju säga att Nordtravare och karlskrället (sagt med värme ;) ) här verkar vara lika duktiga på att babbla båda två! :angel:

Japp nästa gång får jag klona mig. :D
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Jag kan bara säga att det blev en SUPERHELG och jag känner mig oändligt nöjd om än så trött...
Trevliga kuskar och hästar och Mariana är verkligen kanon!
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Hej kursen var bra jag ficklära på min nivå och träna på det .

sen skall man inte glömma dom långa och mycket givande intelektuella konversationerna, med nya bakantskaper.
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Kul att det var kul i Jättendal!!!!
Får vi se de nya färdigheterna på nästa års rally :banana::bump:
Alltid kul att prova på nå nytt!!!!
För er som tycker att det är ont om körkurser kan jag skvallra om att det till Delsbo kommer en utbildad C-tränare som heter Per Carlsson den 22/9 och 28/10.Han tar emot alla kuskar på den nivå de är,oavsett om man tömkör,jobbar med brukskörning,inkörning eller vill tävla....Per jobbar som lärare på naturbruksgymnasium och kör stjälv med halvblod,ardenner och bruksnordisar.
Man är ensam med honom de 45 minuter som lektionen ligger på.

De som vill lära sig brukskörning kan också välja att anmäla sig till ridskolan i Delsbo då de kan erbjuda körkurser på fredagarna för Arne Eriksson som jobbar där.Han har kört häst "hela sitt liv".

I Bollnäs blir det körkurser 23/9,20/10,18/11 för Maria Hendriksson som ligger som reserv till landslaget.Även där tar man emot kuskar på den nivå man stjälv är.
Hos Maria kör man två och två på 45 minuter.

Kan också skvallra om att det blir körtävling i Bollnäs även nästa år,
finns det några som sattsar på att vara med!!!????? :p
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Jag var där och tittade med min kompis i går! (ni såg oss säkert, vi satt på trappan upp till klubbhuset:D) Såg jattekul ut på kursen!

Arvid: menar du rallyt i nordanstig??
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Ja jag hoppas verkligen att alla är nöjda för det var en bra helg! Men jag är helt slut...har inte packat ur vagnen ur matlådan än :angel:
Vilken tur att inte hästen skulle med utan bara utrustningen...

Ja när ska vi köra nästa gång?? Kom med förslag, det är lika bra att börja planera :bump:
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Japp,menade nordanstigs rallyt!!!!!!!!
Nu ska jag ut och köra en sväng,bara två veckor kvar till bruks DM,
hoppas gubbarna sätter dit svanhalsen på gummitrillan idag,tills det är gjort är det maratonvagnen som gäller.
Den är ju inte så lämplig att träna "vända på vägskäl" med,men man tager vad man haver.:)
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Här händer det saker ett stenkast hemifrån och så missar man det totalt :(

Var kursen bra?
Några tips om fler händelser i närheten?

/M
 
Sv: Körkurs i Jättendal

Får bara hoppas på att det blir något, de e ju bara färre och färre som anmäler sig och nästan ingen som vill hjälpa till, så det kanske inte blir några fler rallyn :cry:
själv brukar jag alltid försöka ställa upp och hjälpa till (var maskeraddommare sist :smirk:)

Tyckte iallafall ni alla var jätteduktiga i söndags, (även om inte vädret var det bästa...)fast jag vet inte vilka ni var där, och vilka ni är här!

Madelene: jag tyckte de pratades lite om att de ville annordna någon kurs i gnarp, men vet inte riktigt säkert vad de kom fram till...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: animalasia
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 642
Senast: mars
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 609
Senast: Shixle
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 304
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp