Konsten att uppfostra döttrar

Bukefalos 30 år!

IMG_0947.webp

Jag har bara en dotter, men behandlar ni era barn lika oavsett kön?

Jag behandlar inte mina barn lika, men inte på grund av deras kön utan för att de är väldigt olika varandra. Den ena är försiktig den andre ett riktigt vilddjur. Den ena behöver uppmuntran och den andre gränser. Jag försöker möta deras individuella behov och därför ser det väldigt olika ut. Så behandla lika? Jag förstår nog inte frågan riktigt. Verkligen inte, i mitt fall. Men jag behandlar dem rättvist, och jag har ingen idé om hur de ”bör” vara baserat på vilket kön de har om det var grunden till frågan. Så länge de mår bra och beter sig mot andra människor får de vara och se ut precis som de behagar.

Jag behandlar inte mina barn lika, men inte på grund av deras kön utan för att de är väldigt olika varandra. Den ena är försiktig den andre ett riktigt vilddjur. Den ena behöver uppmuntran och den andre gränser. Jag försöker möta deras individuella behov och därför ser det väldigt olika ut. Så behandla lika? Jag förstår nog inte frågan riktigt. Verkligen inte, i mitt fall. Men jag behandlar dem rättvist, och jag har ingen idé om hur de ”bör” vara baserat på vilket kön de har om det var grunden till frågan. Så länge de mår bra och beter sig mot andra människor får de vara och se ut precis som de behagar.
Instämmer. Dom får samma grunduppfostran (man tackar för maten, plockar undan efter sig, slåss inte, hjälper till om man kan osv). Sen är de ju olika individer med olika förutsättningar.

Visa bifogad fil 190169

Jag har bara en dotter, men behandlar ni era barn lika oavsett kön?
Jag behandlar absolut inte mina barn lika, trots att de har samma kön. Det är två olika individer med helt olika förutsättningar för saker och ting. De har också helt olika friheter. Ena barnet har mycket friare tyglar och klarar av det. Det andra barnet reglerar vi hårdare.

Barnen har alltid haft olika intressen, klädstilar mm. Det har de hittat utan min hjälp, annars hade de väl gått i jeans och hoodie, enbart 😁

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka