Magiana
Trådstartare
Jag jobbar 8-17 i dagsläget med 1 timme lunch, från måndag till fredag. Det är mörkt när jag börjar och mörkt när jag slutar. Restiden är obefintlig. Ska jag ha ledig tid med dagsljus så måste jag antingen börja jättetidigt så jag hinner klart innan det mörknar, börja senare och sluta jättesent, eller ha en längre ledig lucka mitt på dagen men då måste jag ta igen den tiden senare på kvällen.Jag hänger inte riktigt med, varför behöver du jobba på kvällen när du kommit hem om du börjar jobba senare? Jag tänkte snarare om du kunde jobba 8-17 eller liknande, då får du en ledig kväll men slipper gå upp klockan fyra - om du inte har tre timmars restid till jobbet förstås. Om du pendlar sex timmar om dagen verkar det ju väldigt rimligt att vara ständigt dödstrött.
Hur menar du att jag skulle få en ledig kväll i veckan om jag jobbar 8-17? Mina kvällar spenderar jag antingen i stallet eller med att inte göra ett jota. Det sistnämnda är rätt värdelöst men inspiration och energi till att göra något saknas.