Visst har du rätt. Men vad gäller mitt immunförsvar så är det något i hästväg. Jag är nästan aldrig sjuk. Det brukar gå några år mellan mina förkylningar. Min chef undrar hur jag bär mig åt. Hon tror att jag helt enkelt inte tillåter mig att bli sjuk av ren jävla tjurighet för att sjukdom helt enkelt inte ingår i min plan. (Sett ur ayurvedisk synvinkel är jag ganska mycket kapha, men har också en hel del pitta. Envis och målinriktad med andra ord. En kapha blir sällan sjuk men när det sker så brukar det bli ordentligt.)
Sovit dåligt har jag gjort i flera år. Men det har blivit värre. Jag vaknar alltför ofta för tidigt och kan inte somna om. Det blir en dålig spiral av det hela. Dålig sömn ger stress och stressen ger dålig sömn. Och varje störningsmoment blir jättejobbig.
Och det där du nämner om bilkörningen

, jag gjorde en jättedum grej idag som kunde ha gått illa. Jag körde om en timmerbil och fick möte. Lite hala strängar på vägen också. Jag förstår inte själv varför jag körde om då. Jag anser mig vara en förnuftig och försiktig bilförare, men det där var dumt. Jag klarade mig för att mötande bilen bromsade. Och så hade jag en sån märklig iskyla i kroppen när jag körde om. Jag borde ha fått hög puls. Och så tänkte jag; är det så här idioterna känner som gör att de kan göra vansinnesgrejer?