Bukefalos 28 år!

Kortslutning, konstiga saker vi gjort..

I Augusti gick jag hem från jobbet men fick inte upp portdörren. Kom på att jag visst flyttat och bodde inte alls i den delen av stan längre. Mina ben gick helt enkelt dit av gammal vana.

Min mamma lånade min dator för ett tag sedan för att se på ett program hon gillar. Håller på att göra mig i ordning för att gå ut och står med ryggen emot. Hon ropar att hon inte får igång programmet. När jag vänder mig om så sitter hon med fingret emot skärmen och försöker trycka på playknappen.

En gång när jag gick på gymnasiet och skulle upp tidigt på morgonen vaknade jag och gick upp och åt frukost. När jag var halvvägs igenom mackan insåg jag att alarmet inte alls ringt utan att klockan var halv två på natten. La mackan i kylskåpet och gick och la mig igen. :D
 
Men hallå, hur många här har glömt ta av sig dom blå plastskorna man tar på hos t.ex. vårdcentralen eller tandläkaren? Min mamma körde hela vägen hem med dom en gång och kom innanför dörren hemma innan hon insåg att hon glömt slänga dom :D Tyckte det var rätt begåvat med tanke på att dom ändå prasslar. Själv brukar jag komma på mig själv i dörren ut... :grin:
Dessutom är dom livsfarliga på vintern när det är fruset och halt ute.
Ja detta har jag kommit fram till genom empirisk kunskap :angel:
:D
(För att förtydliga glöm inte att ta av dig dom blå tossorna på vintern när det är fruset ute. Jäklar vad man glider iväg på dom vid minsta minimala isfläck)
 
Snacka att man är helt borta.

Slog på tv:n för en liten stund sedan och upptäcker att valet var idag. Det har jag helt missat. Trodde det var om några dagar :o

Snacka om att man är i en bebisbubbla (födde barn för 5 dagar sedan).

Har liksom viktigare saker att tänka på nu än vem som skall styra Sverige :D:D
 
I Augusti gick jag hem från jobbet men fick inte upp portdörren. Kom på att jag visst flyttat och bodde inte alls i den delen av stan längre. Mina ben gick helt enkelt dit av gammal vana.

Min mamma lånade min dator för ett tag sedan för att se på ett program hon gillar. Håller på att göra mig i ordning för att gå ut och står med ryggen emot. Hon ropar att hon inte får igång programmet. När jag vänder mig om så sitter hon med fingret emot skärmen och försöker trycka på playknappen.

En gång när jag gick på gymnasiet och skulle upp tidigt på morgonen vaknade jag och gick upp och åt frukost. När jag var halvvägs igenom mackan insåg jag att alarmet inte alls ringt utan att klockan var halv två på natten. La mackan i kylskåpet och gick och la mig igen. :D

Åh det sistnämnda har jag också gjort! Sjukt förvirrande (men skönt att inse att man får sova längre)
 
@Tora :D Det kan man kalla bebisbubbla med tanke på allt pådrag :rofl:
Jag visste ju att det var val den 15 september men jag har helt glömt av att det är IDAG!

Har suttit och ammat större delen av dagen samtidigt som jag försökt ha koll på 3 busiga killar.

Har inte haft tid att titta på tv och när tvn stått på så har det varit Disney Jr kanalen eller liknande.

:D
 
En gång när jag gick på gymnasiet och skulle upp tidigt på morgonen vaknade jag och gick upp och åt frukost. När jag var halvvägs igenom mackan insåg jag att alarmet inte alls ringt utan att klockan var halv två på natten. La mackan i kylskåpet och gick och la mig igen. :D

Det där har jag med gjort :rofl: Fast det var pappa som kom ut och frågade vad jag häll på med :p Det är inte lätt på vintern när det är mörkt på mornarna :angel:
 
Mitt paradnummer är trappor, har alltid varit extremt klumpig, vält ut mjölkförpackningar när jag sträcker mig efter smöret på frukostbordet osv, men trappor är ett kapitel för sig.

Det är som något slår av och jag glömmer hur man går i en, hur man gör för att ta nästa steg.
Jag känner hur kroppen rör sig framåt men jag vet inte hur jag stoppar upp det.
Det kan hända både när jag går upp som ner i en, har tappat räkningen hur många gånger trillat, rutschat ner för trappor på ändan.
Numera är jag expert att hänga tag i trappräcket när det händer, skulle aldig våga ha en sån där snygg mordern trapp i huset utan en.
Någon som känner igen sig, har inte mött någon än som har samma problem, men tror knappast att jag är ensam om den här special superpowern? :D

Nej du är inte ensam! (trodde dock att jag var det med..).

Jag har aldrig trillat men glömmer ofta hur man liksom går? eller fattar inte hur många steg det är kvar så måste titta för jag vet inte om det är golv eller inte, det händer dock bara mig när jag går ner för trappor, inte upp. Funderade på om det var något fel på mig då jag inte alltid haft såhär men vi är ju tydligen flera som är lite för dåliga för att gå i trappor :D
 
En gång när jag gick på gymnasiet och skulle upp tidigt på morgonen vaknade jag och gick upp och åt frukost. När jag var halvvägs igenom mackan insåg jag att alarmet inte alls ringt utan att klockan var halv två på natten. La mackan i kylskåpet och gick och la mig igen. :D

Oh, det har jag också gjort, vaknade med ett ryck och trodde jag försovit mig, kastade mig ur sängen, käkade frukost, klädde mig, gick ut och startade bilen (vinter), in och borstade tänderna och får syn på klockan.. som visar 02 nånting.. jag hade i min jag-har-försovit-mig-panik tagit fel på 02 och 05 på min då digitala väckarklocka..
Happ, ut och stänga av bilen och lägga sig ett par timmar igen.. :D
 
För några vintrar sen skulle jag ut och rasta hundarna. Vi bodde i lägenhet, där porten stängs vid 22. Jag hade inte insett att klockan blivit över 22, tog trots det smått kyliga vädret -25 på mig den fina outfiten lång tshirt, trosor och foppatofflor och tog hundarna utan koppel och gick ut. När jag insett mitt misstag, konstatrat att jag har varken nycklar eller telefon med mig och vi bodde på 3e våningen så jag kunde inte kasta snöboll på fönstret var det bara att knata runt runt för att inte frysa ihjäl och hoppas att sambon skulle sakna oss så småningom. Det gjorde han inte. Istället kom efter drygt 30 minuter vår granne, som jag aldrig pratat med och var lite smått rädd för med tanke på att jag känner till hur arg han kan bli, han alltid åkte runt med sitt baseballträ i bilen osv. Han flinade iaf gott, släppte in oss och sen dess så hälsar han fortfarande väldigt glatt när vi möts på stan, trots att vi nu flyttat....

Jag har dessutom en tendens att lägga ifrån mig bilnyckeln på taket, vilket är lite pinsamt men inte katastrof när man ska åka iväg, när man sätter sig, tar på bältet, kollar växeln och ska vrida om nyckeln som inte finns i tändningen... Jobbigare är det när nyckeln ligger på taket när man gått en dag på stan, en sväng på coop eller liknande...

Sist jag skulle åka till Ikea, vilket är ett dagsprojekt när man bor i norr, så har jag en bil där jag måste öppna bagagen med nyckel, även om c-låset är upplåst, glapp någonstans. Sagt och gjort, jag lastade i det vi skulle ha med oss, men lät visst nyckeln sitta kvar i bagagen. Detta borde upptäckts rätt snabbt, om det inte vore för att jag har en dålig ovana att förvara extranyckeln i bilen. Den används så ofta att det går på rutin att ta den och stoppa in i tändningen istället, och så körde jag iväg. När vi kommit 20 mil var det vägbyggen och väntetid, och jag passar på att gå ett snabbt varv runt bilen och sträcka på kroppen då jag var/är gravid och fogarna tog lite stryk av att sitta still. Samtidigt vill dottern ha någonting som ligger nerpackat i bagagen och jag går bak för att hämta det, och upptäcker nyckeln i låset... Tar sanbbt ut det jag ska ha ur bagaget, tar ut nyckeln och tittar bakåt, dom som sitter i bilen bakom vinkar och fnissar glatt åt mig, jag skyndar mig in i bilen igen och väntar på att få köra iväg.
 
Skulle tanka en av familjens bilar som jag inte brukar köra med så ofta, sent på kvällen på väg hem från stallet. Öppnar tanklocket och börjar skruva på skruvlocket men det lossar inte, bara snurrar och ibland hörs det ett litet klick men inget mer händer. Ringer lite irriterat hem och frågar om den brukar vara knepig och om det är någon speciell "knyck" man måste göra för att få upp locket. Men nä, får ge upp och köra hem väldigt irriterad eftersom jag ska iväg tidigt på morgonen och helst hade sluppit tanka då... Pappa kommer ut och skall titta på locket och får upp det på en gång. Jag har bara skruvat på fel håll :banghead:
 
Total kortslutning häromdagen :o
Ska sluta bära väskan på axeln hela tiden för ryggen och åkte till affären med plånboken i handen.
Väl framme lägger jag ifrån mig den på en hylla när jag plockar potatis och tänker att jag inte ska glömma att jag lagt den där....
Fortsätter handla och hör sen mitt namn ropas upp i högtalarna att jag ska gå till info och se där , någon snäll själ har lämnat in min plånbok till info med alla pengar kvar:up:
 
Min gamle klasskompis fick en rejäl kortslutning för ett par år sedan. Vi går väl i ettan på gymnasiet, och hon är ihop med en kille som kör en vit merca.
Vi bor i en ganska liten stad, och av någon anledning är i alla fall inte kompisens kille hemma i stan denna dag. Kompisen tar en promenad på stan, och vid ett övergångsställe utanför Konsum stannar en bil för att hon ska få gå över.
Denna bil är en vit merca. "Vit merca" tänker kompisen och går inte alls över övergångsstället. Hon styr istället stegen mot bilen och hoppar istället glatt in i baksätet. Hon hinner väl säga typ "eeeeeeh......" innan hon inser sitt misstag - det sitter två främmande karlar i framsätet med ögon som tefat och det är inte alls hennes pojkväns bil.
Av hennes version att döma var hon så snabb därifrån att karlarna i bilen inte ens hann reagera.
Men jag hade då i alla fall blivit chockad om jag stannat för någon på ett övergångsställe och personen ifråga istället för att promenera över vägen, hoppat in i baksätet..
 
Kortslutning från mig - alldeles nyss:
Jag hade precis gjort klart all matten jag skulle göra. Skulle precis ta fram min religionsbok och slå upp sidan 222.
Vad gör jag?
Jo, jag tar fram min miniräknare, slår in 222 på den, tittar på den, plockar fram matteboken och räknar tal 222 (som råkade finnas på sidan 222 också :p) :confused::confused:
What? Jag som skulle göra religion :eek:
Nä, min hjärna ville nog fortsätta med matten ett tag till :D
 
Nej du är inte ensam! (trodde dock att jag var det med..).

Jag har aldrig trillat men glömmer ofta hur man liksom går? eller fattar inte hur många steg det är kvar så måste titta för jag vet inte om det är golv eller inte, det händer dock bara mig när jag går ner för trappor, inte upp. Funderade på om det var något fel på mig då jag inte alltid haft såhär men vi är ju tydligen flera som är lite för dåliga för att gå i trappor :D

Trodde jag var ensam om det! I trappor så glömmer jag ibland hur man gör. Och jag måste stanna innan jag börjar gå nerför trappan, för annars får jag tvångstankar om att ramla nerför trappan.
 
Klassikern är ju ändå de gångerna man ska iväg någonstans, och letar efter nycklarna, vänder in och ut på hela väskan för att hitta dem, hinner bli vansinnig minst 3 ggr, med tanken "hur svåååårt ska det vara att ha koll på sina nycklar" och sen hitta dem i byxfickorna, där man la dem 5 minuter tidigare.... :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 315
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 718
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp