Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del rapporter om att trafiken på Kerchbron är återställd är av dålig kvalitet.

Feo1kGmaYAA_JSu.jpg
 
Logiken hos ryssarna (både vit och skitryssland) är tämligen intressant . Dom bombar och invaderar osv Ukraina, men sen har dom mage att hota Ukraina att om Ukraina anfaller på ryskt eller vitryskt territorium, då jävlar.
Det där är typiskt för mobbare och den mentaliteten. Om mobboffret försvarar sig så blir de kränkta och springer till högre ort och gråter om hur elak "Kalle" är mot dem.
Putin har ju under många år fått lära sig att denna taktik ger önskat resultat både på hemmaplan och i resten av världen. Han har ju flera gånger betett sig som ett as och varje gång kommer han undan med det och får en "kaka" som beröm för sitt handlande.
 
Själva spåret säger i mina ögon inte så mycket. Det kan ju se fint ut även om den bärande konstruktionen under är urusel. VI har ju sett bilder på att det brinner runt hela bron och då kommer ju stålet ha påverkats.
Det fetade = jag håller absolut med om det.
Men jag gissar att om en halva ser bra ut, så kommer pressade ryssar fortsätta testa tyngre tåg i allt högre hastigheter på den sidan.
 
Det fetade = jag håller absolut med om det.
Men jag gissar att om en halva ser bra ut, så kommer pressade ryssar fortsätta testa tyngre tåg i allt högre hastigheter på den sidan.
Ja risken är ju att som jag hörde i en Youtube video idag att ryssarna förstör sin bro.
 
Ryssland vill visa sig handlingskraftiga och att de kan hämnas men saknar gedigen underrättelseinformation kring militära mål att slå mot. Så vägkorsningar under rusningstrafik, en gångbro, en djurpark och andra slumpmässigt utvalda civila mål får duga substitut. Återigen... och lika vidrigt varje gång.
 
Ryssland vill visa sig handlingskraftiga och att de kan hämnas men saknar gedigen underrättelseinformation kring militära mål att slå mot. Så vägkorsningar under rusningstrafik, en gångbro, en djurpark och andra slumpmässigt utvalda civila mål får duga substitut. Återigen... och lika vidrigt varje gång.
Eller så bryr de sig inte om militära mål, oavsett tillgång på information, utan satsar medvetet på att vara extra vedervärdiga.
 
Eller så bryr de sig inte om militära mål, oavsett tillgång på information, utan satsar medvetet på att vara extra vedervärdiga.
Jag tror det senare, de riktar in sig på civilbefolkningen och infrastruktur. Ryssarna har alltid praktiserat den brända jordens princip, sin egen eller andras.
Jag skulle vilja säga att det här är det enda de är 'bra' på.
Skjuta mycket pang från långt håll. Och se'n eventuellt välla in med mycket folk, om nu syftet skulle vara att ta land. Det senare är Rysslands taktiska skill i ett nötskal.

Notera att de inte ens är bra att träffa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 620
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 829
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 188
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp