Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ryssland lägger faktiskt tveklöst mycket pengar på sin utrustning.

Problemet är Ryssarnas kleptokrati, systemet där alla i produktionskedjorna ska roffa åt sig allt de kan. Det får till följd att det inte blir så mycket pengar kvar till den faktiska utrustningen, då allt från oligarker till sista budbil ska ha sin skärva av statens pengar.
Ja såklart, jag borde skrivit "om någon fortfarande trodde att Rysslands militära utrustning matchar deras militära budget" eller något i den stilen.
 
Jo, det vet jag såklart. 🙂 Jag fattar bara inte var det kommer in här. 🙈
På den där hemsidan finns en karta, se nedan :)
Screenshot_20221008-074944~2.png
 
Mordor = Ondskans rike. Paralleller till Ryssland som nu attackerar Ukraina helt oprovocerat. De vinner inte direkt pris för världens vänligaste och fredligaste land direkt.

Det var biten med Stor-Mordor och Lill-Mordor och hur det hänger ihop med det här (väldigt roliga! 😀) skämtet jag inte fattar.
 
Stor-Mordor = Ryssland. Lill-Mordor= Vitryssland/Belarus som beter sig som en vasallstat till Ryssland för tillfället.
Jo, det har de ju gjort hela tiden. 😁 Men då är jag med, tack! Jag trodde helt enkelt att det hängde ihop med det tjeckiska skämtet, och satt och letade på kartan i länken efter något som kunde tolkas som Mordor... 🤣🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 378
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 498
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 730
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp