Kriget mot julen

Förra julen hade jag migrän och låg ensam hemma och kräktes. Vinner jag då @golit?

(Fast jag vill bara vinna om vinsten är en resa så att jag slipper julhelvetet).

Det räcker väl med en enkel till Malmö, där är väl julen redan avskaffad och sharialagar införda.

Här är ett förslag på traditionell vinter-burka:

kostym-tomte-julklappastips.jpg
 
Jag ställer mig på julens sida och pyntar med ljus,tomtar och stjärnor redan i november. Jag äter flera julbord, öppnar luckor, kollar adventskalenderåldern och funderar över vad jag ska ge i julklapp (det här året blir det isbjörnsfaddrar, getter i tredje världen och gåvor till stadsmissionen).

Däremot struntar jag i vad folk har på sig i luciatåget, det är trevligt om någon vill gå i ett tåg så det blir av! Och jag applåderar att stereotyper tas bort ur kalle. Ärligt talat tittar vi oftast inte på Kalle, det är ju mitt i maten. Karl-Bertil Jonsson däremot, då slår jag på tv.
 
Jag brukade vara en julfirare av rang :o men de senaste åren har det varit mest ångest och jag har hoppat mellan olika familjemedlemmar. Tycker det här med julklappar är pest och pina särskilt när man inte har några pengar och alla andra i familjen har det mycket gott ställt. I år firar jag med min syster, hennes dotter + systerns bästa kompis och hennes dotter, samt min systers bror och hans sambo (ja jo, min familj är lite post modernistiskt). Syster är vegetarian så det blir mest vegetariskt.

Jag är en av de få människor som faktiskt gillar julmat så jag brukar ha mitt eget privata julfirande dvs när jag äter julmat tillsammans med katten ensam hemma och njuter av sill och lax, lite sylta + köttbullar osv. Brukar ge mig själv en julklapp, något jag verkligen vill ha. Eftersom jag har en stooor familj kan jag liksom inte skippa julen helt tyvärr.
 
Jag ställer mig på julens sida och pyntar med ljus,tomtar och stjärnor redan i november. Jag äter flera julbord, öppnar luckor, kollar adventskalenderåldern och funderar över vad jag ska ge i julklapp (det här året blir det isbjörnsfaddrar, getter i tredje världen och gåvor till stadsmissionen).

Däremot struntar jag i vad folk har på sig i luciatåget, det är trevligt om någon vill gå i ett tåg så det blir av! Och jag applåderar att stereotyper tas bort ur kalle. Ärligt talat tittar vi oftast inte på Kalle, det är ju mitt i maten. Karl-Bertil Jonsson däremot, då slår jag på tv.

En julig jul utan kalle, hur vågar du?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 784
Senast: vtok
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 325
Senast: Milosari
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 436
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 418
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp