Lägenhet i andra hand

Fantasipyjamas

Trådstartare
Om jag hyr en lägenhet i andra hand, kontrakt skrivet på ett år, kan då personen som har första handskontraktet då byta ut lägenheten under hyresperioden?
Alltså har personen lagt upp sin lägenhet som denne inte bor i för tillfället, lägenheten är uthyrd, lagt upp lägenheten för byte till annan lägenhet.

Svamlar, men någon som vet?
 
Det borde finnas en uppsägningstid i kontraktet vilket betyder att den som har kontraktet kan säga upp kontraktet som vanligt och synka det med bytet
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom hyresmarknaden är helt hopplös funderar vi på att köpa en lägenhet och hyra ut åt vår dotter, då vi är väldigt trångbodda. Där...
2
Svar
30
· Visningar
2 765
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 756
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 509
Senast: Lingon
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 379
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp