Bukefalos 28 år!

Lära sig rida som vuxen

Thrillie

Trådstartare
Jag är en tjej på 22 år som har ridit länge (regelbundet i ca 10 år), men jag har mest ridit i skogen osv (har ridit något år på en halvseriös ridskola), så jag är inte alls utbildad. Jag kan ju rida hästen i alla gångarter, kan all hantering av hästar och så, men är som sagt inte utbildad. Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig rida "på riktigt". Ridskola känns inte riktigt rätt då jag inte känner för att rida runt med ett gäng nybörjare när jag själv har balans och är van att rida i alla gångarter.

Vad har ni för förslag på hur man kan göra? Ska man börja leta efter någon som ger privatlektioner? Ofta behöver man ju en egen häst då. Vad finns det för möjligheter?

Tack på förhand för tips :)
 
Sv: Lära sig rida som vuxen

Du behöver inte börja från början bara för att du börjar på ridskola. Det finns säkerligen grupper av olika grad där du kan passa in :).
Annars finns det många hästägare som söker medryttare och är villiga att ge dessa lektioner på sina hästar!

Hoppas att du hittar något =)
 
Sv: Lära sig rida som vuxen

Vet att flera ridskolor häromkring (Gbg-trakten) ger privatlektioner på ridskolehästarna så det är inte säkert att du måste ha egen häst. Kolla runt lite på ridskolorna i närheten där du bor?

Har själv börjat rida som vuxen (fast jag hade noll förkunskaper) o tycker privatlektioner på ridskolans hästar är det som ger allra mest.
Lycka till!
 
Sv: Lära sig rida som vuxen

Kanske hitta en trevlig medryttarhäst som du får rida lektioner på :idea:
Det tycker jag ger MYCKET mer än att traggla runt på ridskola.
 
Sv: Lära sig rida som vuxen

Håller med dig, dom behöver inte alls placera in TS i nybörjargruppen. Tycker själv att det låter kul att lära sig där folk är sas och dessutom, om du, TS är van vid att rida själv så är det jättenyttigt att rida i grupp! Det är många privatryttare som skulle behöva träna på mer, att samsas på en bana och kunna hålla avstånd : P