Bukefalos 28 år!

Lillskräpet tog med sig en vän...

Breccia_

Trådstartare
på en liten fika ;)
buddyoelvis004.jpg

Trodde, dum som jag är, att det var stora katten, hon syns inte till så mycket om sommrarna förutom de möss hon lämnar på balkongen.
När jag gick ut i köket så låg Buddy o tittade medans Elvis (grannkatten) åt i godan ro.
Buddy gav upp o ville inte höra på mer ;)
Så nu till min fråga... Hur gör man för att han inte ska komma tillbaka?
Han har för vana att vara kring våran balkong (bor på markvåningen) då de som bodde här innan tanten vi köpte lägenheten av matade honom.
Nu på sommaren är balkongen öppen mest hela tiden så katterna får gå ut o in som de vill. Kisse (stora katten) kommer dessutom inte i närheten av balkongen öht om Elvis är i närheten.
Buddy & Elvis leker o lattjar utomhus o så, det är fine men han kan ju inte försöka bosätta sig här tänker jag :p
Hur gör man? Han är ute mest hela tiden och då är det svårt att förhindra att han kommer in hos oss... :crazy:

Måste bara kasta in en bild på skräpet när han sov med sin favoritleksak som han ärvt av mig :D
buddyoelvis001.jpg
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

såvitt jag vet är det i princip omöjligt att få en katt att inte gå in.

vi råkade adoptera en kisse för ett antal år sen, av den enkla anledningen att vi trodde det var vår Kalle. det tog ett par veckor innan vi såg dem bredvod varann och förstod vårt misstag. :p
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

jo, jag antar att det är svårt :crazy:
frågan är vad min kattflicka tycker, hon hatar andra katter, lillskräpet går an men andra katter hatar hon :smirk:
well, vi får väl se hur det går.
stackars Elvis är mest ute o jag hann känna lite på honom o välgödd var han inte... han bor på tredje våningen i porten brevid o har fått bli äkta utekatt =/
lillskräpet är dock mäkta lycklig, Elvis är hans bästa kompis och dom har sååå roligt :D
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

Kanske behövs det att Kisse är inne nångång när Elvis kommer in så han får sig en skopa ovett.
Annars är det nog nätdörr och kattlucka med magnet som gäller.
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

Jo jag har oxå tänkt det, för han är väldigt försiktig o rädd om sig och hon är en riktig fighter när det gäller hennes revir!
Nu har hon dock vart ute på jakt i 1 dygn men jag antar att hon kommer tillbaka när hon hittat sitt bidrag till familjens föda :D
Det gör ju inte saken bättre av att dom som bodde här tidigare som sagt matade honom redan då :smirk:
Visst jag gillar katter - mina katter.
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

Här får inte nån främmande komma in, jag råkade ut för det en gång och mina dåvarande katter blev aldrig kompisar mer. Så jag blev tvungen att omplacera en för det gick inte i längden. Det kom dessutom samtidigt som min nyinköpta avelshona blev könsmogen.
 
Sv: Lillskräpet tog med sig en vän...

Det är ju lite svårt med tanke på att mina katter går ut o in lite som dom vill, spec. Kisse. Till hösten ska vi dock glasa in balkongen så då blir det väl bättre, tills dess får vi köra skrämselmetoden antar jag... Rädd är han redan så det är väl inte så svårt. Med skrämselmetod menar jag att jag går ut i köket o han springer, fruktansvärt skygg.
Nu sitter jag o väntar på att Kisse-Fia ska komma hem någon gång så jag kan gå o lägga mig, åker bort imorn över natten och då kan hon inte vara ute, det känns inte så bra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 357
Senast: mackan
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 112
Senast: Rosett
·
A
Relationer Nu har jag tagit ett nytt nick för jag vill inte bli igenkänd. Inte för att det jag skulle skämmas utan mer för företagets skull...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 640
Senast: Calazirya
·
Övr. Katt Då var det dags för flytt, från lantlig stuga med kattlucka till en lägenhet en trappa upp. Det är fortfarande i lantligt och tryggt...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: hljomalind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp