Livets hårda skola

Mjukisbyxor, arbetslös, två-tre ungar med olika pappor, och köpa cigg, cola och nudlar när soc-bidraget trillat in. Dra lite one-liners som; "alla andra har sån jävla räkmacka genom livet, jag har fan fått kämpa" och "faktiskt ingen annan som har gått igenom lika mycket som jag" och liknande offerkofta-gnäll:meh:
 
Om det är så att du dessutom är singel och funderar på att träffa någon annan som sökt in, eller gått på, livets hårda skola: se till att vara riktigt bitter när du skriver profiltexten på tinder. Ta också suddiga bilder där du pekar finger mot fotografen, för alla vet ju att aggression och bitterhet (och att köpa grisen i säcken) är riktigt attraktivt...
 
"skaffa fulaste tatueringarna" och "skaffa barn med så många olika män du kan" alternativt "skaffa så många barn du kan och bråka med alla ex"

Tycker folk ska skita i vad andra har för tatueringar (så länge det inte är med något hatiskt budskap då på ett ställe som syns). Tror ingen har som mål att skaffa barn med så många män de kan, fy vilken bristande förståelse för andras livssituation. När är det ok att skaffa barn med olika män? Dödsfall? Misshandlad av pappan till första barnet?
 
Tycker folk ska skita i vad andra har för tatueringar (så länge det inte är med något hatiskt budskap då på ett ställe som syns). Tror ingen har som mål att skaffa barn med så många män de kan, fy vilken bristande förståelse för andras livssituation. När är det ok att skaffa barn med olika män? Dödsfall? Misshandlad av pappan till första barnet?
Just med skaffa barn med olika personer tror jag @purity_666 inte bryr sig så mycket om, men finns de som skaffar närmare 10 barn med olika män, kanske ons, blir fråntagna barnen men skaffar fler barn ändå! Såklart finns det även män som inte kan hålla snorren i styr. Är nog mer sådana personer som menas tror jag än någon som skiljer (eller liknande) sig från en partner och skaffar barn med en ny seriös partner.
 
Just med skaffa barn med olika personer tror jag @purity_666 inte bryr sig så mycket om, men finns de som skaffar närmare 10 barn med olika män, kanske ons, blir fråntagna barnen men skaffar fler barn ändå! Såklart finns det även män som inte kan hålla snorren i styr. Är nog mer sådana personer som menas tror jag än någon som skiljer (eller liknande) sig från en partner och skaffar barn med en ny seriös partner.

Men alltså närmare 10 barn måste ju vara väldigt ovanligt.
 
Ja inte jättevanligt men det finns! Men vet även en människa med fyra barn med fyra olika personer varav flera av barnen är från ons...

Ja det är klart det finns. Kan ju tycka att det viktiga är hur situationen hanteras sen, inte hur barnen tillverkats. Grundkursen för "Livets hårda skola" verkar ju ha misslyckats totalt då eftersom de flesta som gått i den skolan inte har 10 ungar med olika pappor.
 
Ja det är klart det finns. Kan ju tycka att det viktiga är hur situationen hanteras sen, inte hur barnen tillverkats. Grundkursen för "Livets hårda skola" verkar ju ha misslyckats totalt då eftersom de flesta som gått i den skolan inte har 10 ungar med olika pappor.
Absolut är barnens välmående viktigast, men jag förstår ändå vad som menas med "ursprungsinlägget" om barn! Sen får man lägga vilka värderingar man vill i det inlägget :)
 
Så det är EN person du känner som skaffat tio barn efter ONS med olika män?
Jag känner till en person med tio barn ja, men känner även till personer med samma "upplägg" men med 3-5 barn!
Men känner även till manliga kompisar som slarvat (eller ja, är väl bådas ansvar) som gjort flera tjejer gravida via ons. Men jag kanske är helt unik...
 
Jag känner till en person med tio barn ja, men känner även till personer med samma "upplägg" men med 3-5 barn!
Men känner även till manliga kompisar som slarvat (eller ja, är väl bådas ansvar) som gjort flera tjejer gravida via ons. Men jag kanske är helt unik...
Så i "upp till tio barn" ingår "3-5 barn"? Bokstavstolkar man så visst, 3-5 är mindre än tio. Men så lät det inte i ditt första inlägg och nu är vi alltså nere på en. Alltså ett extremfall.
 
Jag känner en som har fyra barn med tre olika pappor och en som har tre barn med tre olika mammor.

Varken den ena eller den andra har gått i Livets Hårda Skola.
 
Va? Vad har maskrosbarn med detta att göra? Menar du verkligen att en människa som har överlevt mot alla odds skulle vara helt dum i huvudet?

Nu förstår jag inte vad du menar?

Det beror naturligtvis på vad man lägger in i vad som menas med "livets hårda skola". Eftersom det inte finns någon specifik sådan i verkligheten, så kan de som vill tycka sig gått den. Och ja, har hört flera maskrosbarn anse sig gått i livets hårda skola, det har knappast något med deras intelligens att göra, utan just att överlevnaden var den hårda skolan.

Vad är det för parallell med maskrosbarn och dum i huvudet :confused:
 
Men det stämmer väl inte?
Det där är ju en skola!
Livets hårda skola är väl ingen skola över huvud taget :confused:
Det är väl nån form av alternativ kurs med alternativ pedagogik?

Absolut - men livets hårda skola slår en som Stig/Caligula; skoningslöst, grymt och när man allra minst behövde det. :D
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 688
AI
Samhälle Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om AI. För visst finns det inte en generell tråd? Vad tror ni, kommer betaltjänster för exempelvis...
2
Svar
20
· Visningar
979
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
29
· Visningar
1 047
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp