Bukefalos 28 år!

Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Ja ett sånt scenario hade jag lätt regisserat.
Jag älskar ju att kunna trixa i lyan så är hemlig god är det nån med lika smart hjärna som mig i lyan.

Jag ser två scenarior antingen är hemlig god enligt ovan eller så är hon ulv och räddades. Båda varianterna känns sannolika. Hon lär ju iaf ej bli käk inatt oavsett.
fast med detta scenario som blev med 3-2-2 om hemlig är god hade jag nog inte slösat en förhäxning ändå inser jag. Då hade ju en god åkt
oavsett. Däremot om vi leker med tanken 2-2-2 så hade ju ingen vetat om det var lottning eller bortstyrt från ngn utom spionen. Förvirrat i allafall.
 
fast med detta scenario som blev med 3-2-2 om hemlig är god hade jag nog inte slösat en förhäxning ändå inser jag. Då hade ju en god åkt
oavsett. Däremot om vi leker med tanken 2-2-2 så hade ju ingen vetat om det var lottning eller bortstyrt från ngn utom spionen. Förvirrat i allafall.

Personen kanske inte räknar med att leva så länge som i 4 nätter och vill gärna bli av med sina 3 innan den dör.
 
Det fanns väl andra sätt för hemlig att rädda sig än att blanda in häxan? Byta röst tex? Eller iallafall fått till en lottning? Fast ändå osäkert om lotten hade hamnat fel.
Om jag vore ulv och ett röstbyte skulle göra så en kollega riskerade lynch istället så skulle jag. Dels vore det ju ett väldigt fint alibi, dessutom har det (i alla lyor jag varit med i) sagts att "rösta på den som är mest ulvig, oavsett kollega eller ej".

Men men. Som jag skrev, tror inte de käkar mig i natt utan de vill nog få er att fundera sjutton varv till :p.
 
Röstlista DL1 - 21.30

17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
Qitis röstar på hemlig
Fio röstar på LenaH

Elo 2
QueenLilith 2
Olive 1
hemlig 3
heffaklumpen 1
Klara 1
LenaH


För att fokusera på annat än enbart hemlig dom ulv eller god så tänkte jag att det kanske går att utläsa något av rösterna igår.

Med tanke på förra leken och även många andra lekar i historien så är det ju inte omöjligt att det var flera goda (eller alla goda ) som var skylens för Lynch igår.
De med 2 eller tre röster igår var
QueenLilith. Bevisat god. Präst
Elo
Hemlig

@LenaH och @Madalitso röstade på QL. Behöver inte betyda att nån eller båda är onda för det. Men noterat ändå LenaH röst på QL sticker väl ut mer då det är ev andraröst och det efter Elo fått sin andraröst av @Olive
Hemlig hade i det läget också två röster.
Så långt mina tankar om gårdagens röster just nu
 
Det här blev ju mer spännande än jag förväntat. Jag hade ju också 2 röster och trodde jag satt (hyfsat) säker i båten men så var det uppenbarligen inte.

Uppenbart nån form av röstfiffel men oklart hur, i alla fall än så länge.

Jag har också blivit inkallad till jobb, så lite oplanerat blir jag borta dagtid idag. Får återkomma senare med mer utvecklade tankar.
 
Flaggar för dålig aktivitet idag, fick lite oväntat bryta min semester och gå in och jobba. Men sista dagen idag, imorgon är jag ledig igen.
 
fast med detta scenario som blev med 3-2-2 om hemlig är god hade jag nog inte slösat en förhäxning ändå inser jag. Då hade ju en god åkt
oavsett. Däremot om vi leker med tanken 2-2-2 så hade ju ingen vetat om det var lottning eller bortstyrt från ngn utom spionen. Förvirrat i allafall.
Haft lite samma tanke och min tredjeröst på hemlig kom ju rätt sent så kanske hann de inte med i svängarna?
 
Kvällsmeditationen är över och deltagarna beger sig till sovsalen och går och lägger sig. Under natten kryper en av ledarna in i torpargrunden och sågar ut ett hål i golvet där en av deltagarna ligger och sover. Brak! Hon trillar igenom och skadar sig så illa att det är att bege sig till lasarettet.

Qitis var bybo
 
Kvällsmeditationen är över och deltagarna beger sig till sovsalen och går och lägger sig. Under natten kryper en av ledarna in i torpargrunden och sågar ut ett hål i golvet där en av deltagarna ligger och sover. Brak! Hon trillar igenom och skadar sig så illa att det är att bege sig till lasarettet.

Qitis var bybo
Jaja. Heja goda!
 
1. Heffaklumpen - jag
2 qitis - bybo
3. QueenLilith - Präst


4. Olive
Ny spelare, så det går inte att säga något om hennes spelstil. Men precis som hemlig (tror jag det var) reagerade jag också på att hon tyckte att det var mycket som ingick.

5. Madalitso (f.d Yem)
Mada kom in senare i leken, men kom ändå in innan DL1. Har flaggat om tidsbrist.

6. cirkus
Har (som vanligt?) varit aktiv och jag har väl inte direkt reagerat på något hon skrivit hittills. Hemlig nämnde att cirkus brukar rösta på henne i DL1 när hon är i lyan, vilket hon gjorde igår och det skulle kunna tala för en ond cirkus. Men det är inget jag själv noterat eller minns något av, så jag tänker inte placera henne åt det ondare håller pga det även om jag noterat det nu.

7. Klara
Inget jag reagerat på hittills. Håller med i det hon (och andra) sa igår efter lynchen om att kökschefen troligen förhäxat någon så att dennes röst inte räknades. Annars borde hemlig åkt igår. Q sa att cirkus skulle kunna komma på något sånt, vilket cirkus höll med om även om hon också sa att hon nog inte skulle slösa en förhäxning i DL1.
Nu tänker jag bara högt, men jag funderar på om någon av våra nya(re) deltagare kan varit inblandad. QL är död och var bevisligen god, vilket lämnar Olive kvar. Nya spelare gör ju inte alltid som man "brukar" göra (minns tex en gång när ängeln skyddade någon annan natt 1 och fick lyan att tro att någon annan var ängel) och eftersom det är Olives första lek kanske hon var inblandad då? Men som sagt, tänker bara högt här...

8. hemlig
Räddades i lynchen igår. Om det var av en ulv-kollega eller av en motståndar-ulv vet jag inte. Som andra redan sagt så vore det ju ett bra tillfälle för ulvarna att få en god hemlig att se mindre god ut. Men det skulle också kunna vara en ond hemlig där lyan gjorde ett försök att rädda hemlig (eller i alla fall öka hennes chanser att överleva lynchen).

9. Elo
Jag röstade på Elo igår och hon la en 'hämndröst' på mig vilket är noterat. I Elos röstmotivering säger hon att personalen är på plats tidigare än besökarna, men alltså, om jag nu var personal borde jag väl ändå ha någon form av koll på meditation och/eller mindfulness? Vilket jag inte har... :D

10. fio
Kan inte minnas något i huvudet som jag reagerat på hos fio.

11. LenaH
Jag har inte direkt reagerat på något som LenaH skrivit, i alla fall inte vad jag minns i huvudet nu.

12. karamelldrottningen
Tycker alltid att karamell är skum (förlåt karamell!). Men har inte reagerat på något hon skrivit i denna leken än, det kan ju dock bero på att hon skrivit tre inlägg hittills och att vi bara haft en DL...



Detta är typ mina tankar just nu. Förlåt för att det blev lite rörigt men jag ska iväg nu...
 
Personen kanske inte räknar med att leva så länge som i 4 nätter och vill gärna bli av med sina 3 innan den dör.
Är det en ulv så lär den inte gå åt på en natt iallafall. 😬 men generellt så vill nog de med skills använda dom så långt det går.
 
Det här blev ju mer spännande än jag förväntat. Jag hade ju också 2 röster och trodde jag satt (hyfsat) säker i båten men så var det uppenbarligen inte.

Uppenbart nån form av röstfiffel men oklart hur, i alla fall än så länge.

Jag har också blivit inkallad till jobb, så lite oplanerat blir jag borta dagtid idag. Får återkomma senare med mer utvecklade tankar.

Jag reagerar lite på detta. Att du tycker det är oklart hur fifflet gått till när alla andra verkar rätt överens.
 
Jag reagerar lite på detta. Att du tycker det är oklart hur fifflet gått till när alla andra verkar rätt överens.
Alltså känns lite som skriva för skrivandets skull.
Även tanken på att sitta säker i båten när det faktiskt finns en som kan manipulera röster känns också som att det kanske finns mer inside info här
 
Alltså känns lite som skriva för skrivandets skull.
Även tanken på att sitta säker i båten när det faktiskt finns en som kan manipulera röster känns också som att det kanske finns mer inside info här
Fast där måste jag hålla med @Elo - jag trodde inte heller att de onda skillsen var i spel DL1. 🙂
 
Alltså känns lite som skriva för skrivandets skull.
Även tanken på att sitta säker i båten när det faktiskt finns en som kan manipulera röster känns också som att det kanske finns mer inside info här

Ja, det var lite skrivande för skrivandets skull. Jag fick en massa skit förra spelet för att jag skrev för lite, visste att jag inte skulle hinna under arbetsdagen så det var mycket ett "jag har sett det, men hinner inte reagera just nu).

Jag reagerar lite på detta. Att du tycker det är oklart hur fifflet gått till när alla andra verkar rätt överens.

Bara för att det är klart för andra behöver det inte vara klart för mig. Jag har sett att andra skrivit men för mig är det inte alls klart vad som hänt eller exakt hur det hänt.

För mig så finns det två scenarion
- förhäxning en röst på hemlig har inte räknats.
- paket med röst har delats ut av brevbäraren* och extraröst lagd på QL och det då blev lottning mellan QL och hemlig

*om jag fattat rollen rätt. Då paket (röst) skulle ges under DL och användas så snart som möjligt borde det vara tekniskt möjligt att ha skett. Eller? Jag är skitdålig på alla roller som folk verkar veta vad de betyder och bara "jamen självklart elvisp, den gör ju så att alla byter roller ett steg åt höger, alla vet hur den funkar" och jag känner mest att jag inte fattar nåt, trots att jag försöker läsa mig till vad som står i reglerna.

Utifrån första scenariot så är det onda i farten, och som flera har frågat sig, är det för att ondgöra hemlig för att vi skall lockas till att lyncha hen eller om de har försökt rädda en ond. Det som kan verka ont är att hemlig inte försökte rädda sig själv (= visste att hen skulle räddas) eller att hen är god men utan roll (= bättre att förlora en god bybo än en potentiellt 'viktigare' god med roll).

För nu hamnar nog hemlig i "potentiell ulv" högen för nu. Men jag är tillräckligt tveksam för att ev inte rösta så i kväll (Beroende på vad som händer framöver naturligtvis) och istället ha ögonen på hen.
 
Jag jobbar idag 08:00-20:00, men trodde ändå att jag skulle kunna uppdatera mer under raster. Men haft utbildning i evidensbaserad praktik samt möten i kvalitétsutveckling.
Kommer försöka få ut lite teorier mellan 20:00-21:29.
 
Ja, det var lite skrivande för skrivandets skull. Jag fick en massa skit förra spelet för att jag skrev för lite, visste att jag inte skulle hinna under arbetsdagen så det var mycket ett "jag har sett det, men hinner inte reagera just nu).



Bara för att det är klart för andra behöver det inte vara klart för mig. Jag har sett att andra skrivit men för mig är det inte alls klart vad som hänt eller exakt hur det hänt.

För mig så finns det två scenarion
- förhäxning en röst på hemlig har inte räknats.
- paket med röst har delats ut av brevbäraren* och extraröst lagd på QL och det då blev lottning mellan QL och hemlig

*om jag fattat rollen rätt. Då paket (röst) skulle ges under DL och användas så snart som möjligt borde det vara tekniskt möjligt att ha skett. Eller? Jag är skitdålig på alla roller som folk verkar veta vad de betyder och bara "jamen självklart elvisp, den gör ju så att alla byter roller ett steg åt höger, alla vet hur den funkar" och jag känner mest att jag inte fattar nåt, trots att jag försöker läsa mig till vad som står i reglerna.

Utifrån första scenariot så är det onda i farten, och som flera har frågat sig, är det för att ondgöra hemlig för att vi skall lockas till att lyncha hen eller om de har försökt rädda en ond. Det som kan verka ont är att hemlig inte försökte rädda sig själv (= visste att hen skulle räddas) eller att hen är god men utan roll (= bättre att förlora en god bybo än en potentiellt 'viktigare' god med roll).

För nu hamnar nog hemlig i "potentiell ulv" högen för nu. Men jag är tillräckligt tveksam för att ev inte rösta så i kväll (Beroende på vad som händer framöver naturligtvis) och istället ha ögonen på hen.


Brevbäraren har dag DL så den rösten kan inte ha använts.
 
Jag har oxå dåligt med tid idag. Vaknade för en stund sedan. Ska ta hand Om hästar och ta emot höleverans och sedan åka till jobbet. Har lite tid innan DL precis
 
För nu hamnar nog hemlig i "potentiell ulv" högen för nu. Men jag är tillräckligt tveksam för att ev inte rösta så i kväll (Beroende på vad som händer framöver naturligtvis) och istället ha ögonen på hen

Jag är osäker på det. Hade hemlig varit ond hade hon nog röständrat för att vara säker på att vara kvar. Känns lite onödigt annars att använda häxan för att ändå kunnat ryka. Nu säger jag inte att hemlig är god på något sätt men jag undrar om ulvarna verkligen skulle chansa så. Om inte nu även Elo är ulv
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 638
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 560
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 078
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 219
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp