Bukefalos 28 år!

Lös hund...

Skogstrollet

Trådstartare
Saxat från tjuvlyssnat.se.

Nu lurar det en stilpolis i varje hörn…Kålgårn, Falun

En tjej ~18, klädd i snygga sportkläder, går stavgång med sin hund som springer lös några meter framför.
En kvinna ~50 med högt uppdragna mönstrade cykelbyxor och stor urtvättad t-shirt kommer joggandes emot dem men börjar gå när hon närmar sig hunden.
Kvinnan: Kopplar du hunden?
Tjejen, som inte verkar ha något koppel med sig, stannar. Hon ropar på hunden som skäller lite mot kvinnan.
Kvinnan (lite surt): Du borde ha koppel på hunden här!
Tjejen: Jo fast jag har ju koll på henne och hon hoppar ju inte direkt på någon.
Kvinnan: Nej kanske inte det men du borde visa lite hänsyn.
Tjejen (synar kvinnan skeptiskt): Hänsyn? Byt ut de där cykelbyxorna och kom tillbaka.
Kvinnan blänger på tjejen, som har fortsatt att gå, och börjar sedan springa vidare.

Cred: Em


:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Lös hund...

haha, ser synen framför mig!


(inside information; koppeltvång på kålgårn råder).
:p
 
Sv: Lös hund...

Jag skiter fullständigt i den äldre kvinnans utstyrsel. Ber hon om att hunden ska kopplas, så ska hunden kallas in och kopplas.

Jag antar att det var menat att texten skulle vara rolig, men den ger mig kalla kårar då den påminner om många hundslagsmål som kunde ha undvikits.

(Japp, jag är en surpuppa när det gäller lösa hundar, eftersom de förstör så mycket jobb på så kort tid)
 
Senast ändrad:
Sv: Lös hund...

Jag håller med, hunden ska vara kopplad. Men jag kunde ändå inte låta bli att imponeras av den snabba returen. Jag får så ofta knepiga och otrevlig kommentarer när jag är ute med hunden men blir så paff att jag oftast inte vet vad jag ska säga - förrän jag kommit hem...
;)
 
Sv: Lös hund...

Huga...
Har varit med om det där sååååå många gånger, fast då har jag haft egen hund med mig (kopplad) och mött osympatisk människa med lös hund.
Kan tillägga att jag bott i Falun och där är de helt otroliga att släppa sina hundar (som de inte har koll på).
Mest populärt är att släppa sina hundar lösa upp mot Lugnetområdet vid Hälla och där är det dessutom Naturreservat = FÖRBJUDET.
Min hund är väldigt osäker/aggressiv mot hanhundar då han blivit attackerad två gånger. När det då kommer en lös hund utan husse/matte i närheten blir jag spänd/ rädd likaså min hund. Ser jag hundens ägare och ber den koppla sin hund har jag ofta fått till svar: Nä, det är ingen fara han/hon är såååå snäll sååååå...
Jaha men det är INTE min.... Suck, hur göra med oansvariga djurägare!?
 
Sv: Lös hund...

men blir så paff att jag oftast inte vet vad jag ska säga - förrän jag kommit hem...
;)
Fy vad jag känner igen det där!
Vi har ett par dumma i huvet grannar och de stirrade ut oss när vi gick förbi en gång med vovvarna. Så fråga sambon "Vad glor ni på?" För de stirrar jämt! Så svarade gubbfan: "Är du störd eller?"
osv osv. Jag kom på så mycket jag vill sagt, när jag väl va hemma.. :mad:

Suck, hur göra med oansvariga djurägare!?

Skjut dom.



Nej men en rejäl utskällning ska de allt ha.
vad kan man säga för att få dem att förstå allvaret i att ha lös hund?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja precis som rubriken lyder var jag med om idag usch va obehagligt och va arg jag blir när folk inte har koppel på hunden när den...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: Lager
·
J
Övr. Hund Vad tycker ni där ute, ska man få ha sin hund lös ute i skogen? För en månad sen hade jag och min syster våra tre hundar lösa på en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 914
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund jag har lyckats skapa mig ett rykte i området tror jag, för folk är jäkligt snabba med att kalla in sina hundar när det ser mig. så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 370
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Finns det lämpliga åtgärder att vidta mot grannen och hans hund? Grannen bor en bra bit bort och han har en schäfertik som är arg på...
Svar
9
· Visningar
2 070
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp