Mäta ner..

L

love_yaya

Hejsan.. Vet inte riktigt om detta hör till denna avdeling men. Jag har en häst på 155cm.. och jag skulle gärna vilja mäta ner henne till D-ponny. Är det någon som vet vart jag ska vända mig? Snälla svara:p :bump:
 
Sv: Mäta ner..

Håller med Olympus det är inte tillåtet.

Men varför vill du mäta ner h*n?
 
Sv: Mäta ner..

Säger precis som de andra, det är inte tillåtet att mäta ner, och 7 cm är ju inte lite heller:smirk:.

Inse att det är en häst du har, ingen ponny.
 
Sv: Mäta ner..

Du har just en häst på 155 cm.

Det är en häst och inte en ponny.
Var nöjd med det eller byt ut hästen mot en ponny.
 
Sv: Mäta ner..

håller med alla andra! men varför vill du inte tävla henne/honom som häst? Det är inte så shysst mot alla ponnyryttarna att tävla med häst. Dessutom är det ju samma sak att tävla bland hästar som bland ponnysar :D, det blir bara lite mer konkurrens.
 
Sv: Mäta ner..

Fråga en slaktare om h*n kan lägga ett snyggt snitt i fram och bakbenslederna :crazy:

Varför kan inte din häst gå bland storhästarna när det funkar för Mynta?
 
Sv: Mäta ner..

du kan ju få den att stegra och så rycker du undan bakhovarna för den så den faller pladask bakåt på manken i betonggolv, då slår du av tornutskotten i manken och hästen krymper flera cm.. :idea:




:smirk:
 
Sv: Mäta ner..

ja, de finns säker sånna också! Men som du säger... 7cm är liiiite för mkt!

/Ämelie- som tycker det luktar troll
 
Sv: Mäta ner..

Ja usch... jag vet en som mätte ner sin ponny, ponnyn var alltså D-ponny från början, 146 cm hög (!!!) och mätte ner den till C-ponny (!!!!!) :eek:

Fick höra av folk efteråt att den typ inte fått mat och vatten på ett tag, och så hade dom verkat den jättehårt så att den blev lägre än vad den var... :crazy:
Allt bara för att hon ville vara med i GP-ponnyn, men efter typ ett halvår så tröttnade hon på tävlingar och allt vad hästar hette och sålde ponnyn, som fortfarande tävlar som C-ponny... :smirk:
 
Sv: Mäta ner..

Shit vad läskigt att mäta ner den 6 cm:eek: Undrarom den verkligen var så hög eller om de mutade mätmannen:smirk:

Till TS: tyvärr så går det nog inte att mäta ner din häst 7 cm. Köp dig en ponny om det e det du vill ha;)
 
Sv: Mäta ner..

Ja, det var varken schysst mot ponnyn eller mot andra som tävlar C-ponny. :mad:


Tyvärr så ser man allt för många för stora "ponnyer"...

På den här bilden så är det Cnasen och jag som är längst till höger, han är minst :D Dom andra två är också D-ponnyer. (Haha, vi vann - ibland lönar det sig att vara minst! :devil: )

Visserligen så är Cnasen bara 143,2 - så det är inte konstigt att han är minst kanske, men vad jag menar är att jag vet många som är lika höga, eller t.o.m. högre än Cnasen (!) och som tävlar som C-ponnyer! :mad:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 215
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp