Målarböcker för vuxna

WP_20161007_13_57_43_Pro%201_zpsjagbxk2v.jpg

Mobilbild. Inte helt nöjd med färgerna, men det var så det blev. Ikväll ska jag nog spinna vidare på nästa bild :)

Nu ska jag börja måla häst :D Börjar med den enda bild som inte kändes som en favorit :o (känns bäst så, för då kan jag se hur färgpennorna reagerar osv...) Dagens favoritbild är ändå den med arabhästar, den där det är två huvudbilder och nere till vänster en helkroppsbild. Den hade jag missat förut och ÅH så fint!

Nu ska jag börja måla häst :D Börjar med den enda bild som inte kändes som en favorit :o (känns bäst så, för då kan jag se hur färgpennorna reagerar osv...) Dagens favoritbild är ändå den med arabhästar, den där det är två huvudbilder och nere till vänster en helkroppsbild. Den hade jag missat förut och ÅH så fint!
Vilken tycker du MINST om? Vill gärna veta, för jag smider planer.....

Den bilden som är på framsidan av mappen :o Själva bilder är ju (såklart) jättefin egentligen MEN i målarböcker har jag svårt för när det är svarta partier i bilden, när det redan är "målat" med bläck. Jag gillar mycket mer när det är som på alla andra bilder i boken. När det gäller själva motiven är jag mest förtjust i araberna och de bilder som lätt går att måla i lite fantasifärger. Hästen jag målade nu blev lila med blågrå man och svans ;) (hade velat ha den rosa med guldman men det blev fel med så varma färger när det var så mycket svart i bilden, så de färgerna får nog någon annan häst)

Nu svarar jag också på detta utan att ha blivit tillfrågad :p
Jag har svårt för människor i bild, så min "tycker minst om" är den med ryttaren, dem som @hemlig visat bild på :) Men precis som @Red_Chili säger är bilden jättefin (!) men just människor (i alla målarböcker) tycker jag är rätt tråkigt att göra :p Skogsväsenet som står på ryggen på hästen är en annan sak, det är ett "väsen" och inte en människa ser jag det som :)

Den med två huvudbilder och en helkroppsbild till vänster håller jag på med :D

Buhuhuhu :( mina pennor som jag hämtade ut idag är helt förstörda - paketet är krachat ordentligt, tom plåtasken är trasig (men någon på Schenker har bemödat sig om att packa OM det trasiga paketet med en NY adresslapp på :rage::rage::rage::rage::rage::rage: - så att det inte syntes förrän jag kom hem och packade upp det :arghh:).
Fick åka tillbaka till utlämningsstället med det (4 mil tor) och imorgon ska ordinarie personal och jag skicka tillbaka det. Det innebär att jag får vänta EN HEL VECKA TILL innan mina nya pennor kommer :cry:. Det är synd om mig!!

Buhuhuhu :( mina pennor som jag hämtade ut idag är helt förstörda - paketet är krachat ordentligt, tom plåtasken är trasig (men någon på Schenker har bemödat sig om att packa OM det trasiga paketet med en NY adresslapp på :rage::rage::rage::rage::rage::rage: - så att det inte syntes förrän jag kom hem och packade upp det :arghh:).
Fick åka tillbaka till utlämningsstället med det (4 mil tor) och imorgon ska ordinarie personal och jag skicka tillbaka det. Det innebär att jag får vänta EN HEL VECKA TILL innan mina nya pennor kommer :cry:. Det är synd om mig!!
Men fy fan vad fräckt att packa om det i en ny förpackning :rage:O_oO_o:devil::devil::devil::banghead::banghead::turd::turd::turd::turd: Hoppas det går fort för nya pennorna att komma och att dom är hela den här gången :heart

Men fy fan vad fräckt att packa om det i en ny förpackning :rage:O_oO_o:devil::devil::devil::banghead::banghead::turd::turd::turd::turd: Hoppas det går fort för nya pennorna att komma och att dom är hela den här gången :heart
eller hur?!!! :banghead: Maken till fräckhet tycker jag, jag var så arg när jag åkte tillbaka så jag tänkte att nu får jag en hjärtattack också... ;):crazy::turd:

Tack för ditt medlidande :heart

Första avklarad! Definitivt gjort lite misstag här och där, är inte klar med den riktigt. Lite småfix kvar på sina ställen.
Tyvärr så visade sig att jag har kasst ljus på kvällen. :(
Så färgerna är inte riktigt rättvisa på bilden! :bump:

Första avklarad! Definitivt gjort lite misstag här och där, är inte klar med den riktigt. Lite småfix kvar på sina ställen.
Tyvärr så visade sig att jag har kasst ljus på kvällen. :(
Så färgerna är inte riktigt rättvisa på bilden! :bump:
JAG tycker ljuset är magiskt!!!!!

Jag tror knappt att jag har lagt upp nån bild här, kanske för att jag nästan aldrig blir klar med nån
men här är iaf en som jag färdigställt fast är lite missnöjd med pga en del slarv
dsc_3327_57f8213c2a6b22649b256849.jpg

Den här är bland de första jag gjorde och den är jag rätt nöjd med
kossor_57f82b899606ee46a920cbb3.jpg

fagel_57f82c932a6b226463ccdf25.jpg

Animorphia är riktigt rolig

Men min favorit är Johanna Basfords böcker, dom är så roliga att måla i.
tradgard_57f82d949606ee0acfba073d.jpg

Det är bara synd att det är många färger och detaljer, speciellt glitter detaljer, som försvinner och blir annorlunda när man fotar av en bild.

Jag vet inte hur jag ska våga sätta pennan i på Lenas bilder man det är väl bara göra antar jag :o

Senast ändrad:

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 262
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 726
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?